Avto.info
Iskalnik: Model:

Toyota yaris GRMN

Redkejši od F40!

  • Vozniške užitke zagotavlja motor s 156 kW (212 KM), ki ga do stotice požene v le 6,4 sekunde
  • Takšen yaris zagotavlja najbolj pristno dirkaško izkušnjo v razredu
  • Le 600 primerkov po celem svetu je že zdavnaj razprodanih, dva sta pristala v Sloveniji
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Petek, 26. april 2019

Lahko bi do nezavesti naštevali vse, kar so zanimivega naredili in uporabili snovalci tega avtomobila, a najpomembnejše je dejstvo, da boste med mestnimi malčki z oznako »hot-hatch« težko našli bolj pristen in zabaven približek pravemu dirkanju. Toyota yaris je avtomobil, ki na trg pride zelo redko, morda eden na leto, poznavalci pa o njem govorijo še desetletja. Je neke vrste slavospev Toyotinim udejstvovanjem na najvišjih ravneh dirkanja in primer tistega, kar znajo, če v ospredje postavijo izključno vozniške užitke.

Srce žepnega dirkalnika je 1,8-litrski bencinski motor s kompresorjem, kar mu zagotavlja moč 156 kW (212 KM) in največji navor 249 Nm. Sklopka je nadpovprečno trda, stopalka plina neučakano odzivna, hodi ročnega menjalnika pa kratki in natančni. To ni avtomobil za cijazenje v jutranjih kolonah, ampak si želi prazne ceste, če gre, s čim bolj zaprtimi ovinki. Obračalni krog ima orjaško velik, a je s kratko medosno razdaljo v ostrih zavojih okreten kot kajakaš na divjih vodah.

S takšnim avtomobilom Toyota ne dela profita, kar je bilo za končni izdelek dobro. Inženirji niso bili prisiljeni v ekonomske kompromise in so lahko uporabili najboljše rešitve in komponente.


Da vse skupaj deluje tako uigrano in učinkovito, ima prav gotovo zasluge kup komponent, ki so jih izdelali dirkaški specialisti. Od Sachsa na dirkaških blažilnikih do Torsna na mehanskem diferencialu, da o Lotusovi vlogi pri motorju ne govorimo. V celoto so jih spretno združili in dodelali pri Gazoo Racingu ter naredili nekaj zares posebnega. 

Priznamo, da delati z nekaj let staro zasnovo, ki ima poleg drugih posebnosti tudi pretirano visok položaj sedenja, ni moglo biti lahko, a Toyoti in druščini je uspelo. Veliko pove dejstvo, da se je že v prvem poskusu yaris uvrstil med najboljše v svojem razredu. Pri naši partnerski reviji Quattroruote je kandidaturo potrdil z odličnim časom na stezi Vairano, kjer se je uvrstil med forda fiesto ST in VW pola GTI. Nemca je za seboj pustil za eno celo sekundo!

Močno omejena serija pomeni, da je yaris GRMN lahko pametna zbirateljska naložba.


Z nizkoprofilnimi pnevmatikami, športno trdim podvozjem (brez možnosti nastavitev) in školjkastimi sedeži je jasno, da pravega udobja nismo mogli pričakovati. A je yaris GRMN vseeno presenetil, dokaz za to sta kar dva daljša družinska izleta brez pritoževanja in dodatnih postankov. Če kaj, nas je zmotil dostop do zadnje klopi, saj sprednja sedeža razen odličnega oprijema kaj veliko več ne ponudita. Odmikanje za dostop do zadnje klopi je prava nočna mora, tudi v najbolj ugodnem položaju prostora ni ravno veliko. A koga to pri raskavem in lahko tudi glasnem zvoku iz sredinsko nameščenega izpuha sploh zanima?!

Kdor je že vozil par malih avtomobilov »hot-hatch«, mu je hitro jasno, kako dodelan je tak yaris. Očitno je, da so imeli inženirji visoke cilje in le malo omejitev. To si lahko privoščiš pri avtomobilu, ki je izdelan v le 600 primerkih, medtem ko jih celoten koncern letno na trg pošlje približno deset milijonov. Konec koncev so še legendarnega ferrarija F40 izdelali v enkrat večji nakladi. Bo tudi yaris GRMN čez nekaj desetletij tak zbirateljski dragulj? Morda, zagotovo pa je že danes ravno tako uspešen pri risanju nasmeška na obraz kot nekoč F40. In to za neprimerno manjši kupček denarja.

Leto vrnitve med elito
Toyota ima v svoji zgodovini že kar nekaj velikih dirkaških uspehov, v zadnjih letih, predvsem po umiku iz formule 1, pa so nekako izginili z zemljevida. V želji po ponovnem pridihu vznemirjenja pri znamki so se pognali na lov za dvema velikima lovorikama – na dirki 24 ur Le Mansa in v svetovnem reli prvenstvu (WRC). Po nekaj letih poskusov so se jim v 2018 želje izpolnile, saj so s Fernandom Alonsom na čelu prepričljivo osvojili prestižno 24-urno dirko, pred le nekaj tedni pa osvojili še ekipni naslov WRC. Tega prav z dirkalnim yarisom!

 

V spomin na legendo Nürburgringa

GRMN je kratica za Gazoo Racing Masters of Nürburgring, pove pa to, da se je ta yaris pri Toyotinem dirkaškem partnerju kalil tudi na zavojih Zelenega pekla. Za razvoj so pri Toyoti zadolžili Gazoo Racing, s katerim sodelujejo pri vseh dirkaških podvigih, Masters of Nürburgring pa ima poleg očitnega še en, prav poseben pomen. Za mojstra tega slovitega dirkališča so namreč pri Toyoti krstili glavnega testnega voznika Hiromuja Naruseja, ki je tam prevozil ogromno testnih kilometrov. Usoda je hotela, da je leta 2010 v okolici dirkališča izgubil življenje, zato gre tudi za neke vrste počastitev izjemnega dela, ki ga je opravil za Toyoto.

 

 

Toyota yaris GRMN
 Vozilo in motor kombilimuzina, 3 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, prisilno polnjen s kompresorjem, vrstni štirivaljnik, 1.798 ccm, 156 kW (212 KM) pri 6800/min, 249 Nm pri 5000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  3945 x 1695 x 1510 mm; Medos. razdalja: 2510 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1135/410 kg; Prtljažnik: 286–768 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,4 s; Poraba goriva (EU): 10,6/5,7/7,5 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2 l/100 km; Izpust CO2: 170 g/km.
  Cena:  osnovni model (yaris GRMN): 33.000 €, testno vozilo: 33.000 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, udobje, kakovost materialov in obdelave, samodejna parkirna zavora pomanjkanje odlagalnih prostorov, samodejni menjalnik brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.