Avto.info
Iskalnik: Model:

Volkswagen ID.4 pro performance life

Tako normalno električen

  • Drugi predstavnik električne linije ID je prostoren in udoben avtomobil
  • S 150 kW (204 KM) moči je poskočen in z baterijo s kapaciteto 77 kWh ponuja 400 kilometrov dosega
  • Tudi v izvedbi z bolj osnovno opremo je precej dražji od primerljivih klasičnih modelov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 2. januar 2022

Z modelom ID.3 je Volkswagen postavil temelje svoje nove električne palete. Z njim je obljubljal veliko. Predvsem veliko kabino, s prostornostjo na ravni passata. Tega po našem mnenju ni čisto izpolnil, saj očitne razlike v primerjavi z običajnimi kombilimuzinami tega razreda nismo opazili. Večje potrebe po prostornosti lahko zdaj reši ID.4, ki je zasnovan na enaki platformi MEB kot ID.3, ima praktično enako medosno razdaljo, a je za dobrih 32 centimetrov daljši in sedem centimetrov višji. Gre za terenskega križanca, čigar karoserija je od tal oddaljena 21 centimetrov. Zato ponuja nekoliko višji položaj sedenja in posledično udobnejše vstopanje in izstopanje iz vozila ter dobro preglednost. Hvalimo ergonomijo položaja za volanom in tokrat tudi prostornost. V drugi vrsti je prostora na pretek tako za noge kot glave. Tu se lahko brez težav namestijo trije odrasli potniki, tudi zato, ker je pod zaradi odsotnosti sredinskega grebena popolnoma raven. Glede udobja lahko pripomnimo le, da bi si želeli malce daljši sedalni del zadnje klopi. Pritoževati se ne moremo niti nad prtljažnikom, ki v osnovi ponuja 543 litrov prostora in predal za shranjevanje kablov, ki žal ni dovolj velik za oba kabla.

Po zasnovi ostaja precej poseben, a se zlasti z voznimi lastnostmi približuje klasičnim modelom in s tem širšemu občinstvu.


Armaturna plošča ima enako minimalistično zasnovo kot pri ID.3, kar prinaša nekaj prednosti, a tudi nekaj slabosti. Med prednosti štejemo predvsem občutek zračnosti in prostornosti zaradi odsotnosti klasične sredinske konzole, med slabosti pa odsotnost klasičnih gumbov in stikal, skopost informacij na malem zaslonu pred voznikom in upravljanje prek osrednjega zaslona na dotik. Vsi gumbi so v bistvu površine na dotik, ki niso tako zanesljive kot klasična stikala, kombinacija drsnikov in ukazov na zaslonu za upravljanje tudi bolj osnovnih funkcij avdio in klimatske naprave pa zahteva več dejavnosti in pozornosti voznika kot klasični gumbi in vrtljiva stikala. Najboljši oziroma najslabši primer minimalističnega pristopa so stikala za pomik stanskih stekel. Na voznikovih vratih sta namesto štirih, kot smo bili vajeni doslej, nameščeni le dve in površina z napisom »rear«, z dotikom katere stikali prevzameta upravljanje zadnjih stekel. Tega ni mogoče storiti na pamet kot nekoč, temveč si je za to treba vzeti trenutek več časa in umakniti pogled s ceste. Slabo!

Bolj zanimiv je sistem za zagon avtomobila. Ta je namreč pripravljen za vožnjo takoj, ko se usedemo vanj. Dovolj je, da pritisnemo na zavorno stopalko in premaknemo prevesno stikalo v položaj D ali R. Enako velja za zaustavitev. Dovolj je pritisk na tipko P, avtomobil pa nato le še zaklenemo. Kljub temu je na volanskem drogu nameščen še gumb za zagon motorja, ki lahko na začetku ustvari nekaj zmede. A to je le stvar navade.

Manj privajanja kot večina električnih avtomobilov, ki smo jih preizkusili do zdaj, pa ID.4 zahteva med vožnjo. Za večino električnih modelov, ki so v bistvu pionirji električne mobilnosti, je značilno sunkovito pospeševanje, ki ga zagotavlja takojšnji navor. To je nekakšen »uau« efekt, s katerim se električni avtomobili malce postavljajo, a se mu ID.4 v korist bolj normalne in umirjene vožnje odpoveduje. Da ne bo pomote, v izvedbi s 150 kilovati (204 KM) se ob odločnem pritisku na plin zelo suvereno požene do stotice v 8,5 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 160 kilometrov na uro. Ob samodejnem načinu regenerativnega zaviranja, ki ga začutimo le ob približevanju oviri, je na voljo način B (brake). V tem načinu je zaviranje ob umiku noge s stopalke za plin precej bolj očitno in konstantno, a ne ponuja možnosti nastavljanja jakosti kot pri nekaterih drugih modelih.

Nekateri inovativni pristopi, kot sta le dve stikali za pomik stekel na voznikovih vratih, žal dišijo po varčevanju. Na račun uporabnika, seveda.


Vožnja je vselej tiha in udobna. V ovinkih je zaradi malce večje oddaljenosti od tal čutiti nekaj več prečnega nagibanja karoserije, ki ni pretirano. Sicer so na voljo različni vozni programi, ki vplivajo na delovanje pogonskega sklopa, krmiljenja in vzmetenja. Ob tem individualni omogoča konfiguracijo, ki najbolj ustreza posameznemu vozniku.

Kaj pa poraba in doseg? Testni ID.4 je bil opremljen z opcijsko toplotno črpalko (1.264 evrov), ki povečuje energetsko učinkovitost celotnega sklopa. Povprečna poraba na testu je znašala 18,8 kilovatne ure, kar nam je z baterijo s kapaciteto 77 kilovatnih ur omogočalo približno 400 kilometrov dosega. Polnjenje je mogoče z močjo do 125 kilovatov, pri čemer je na domači vtičnici (2,3 kW) primerno predvsem za dopolnjevanje, za vse drugo ne gre brez hitrejših polnilnic.

ID.4 je torej prostoren in udoben avtomobil, ki lahko zadovolji večino potreb, tudi malce zahtevnejših družin, in to na normalen način, brez pretiravanja. Žal je s ceno približno 49 tisočakov, kolikor bi bilo treba odšteti za ne ravno bogato opremljen testni avtomobil (tudi z upoštevanjem subvencije), za zdaj namenjen predvsem družinam z debelejšimi denarnicami.
 

Volkswagen ID.4 pro performance life
 Vozilo in motor terenski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: elektromotor, sinhroni, s stalnim magnetom 150 kW (204 KM) n. p., 310 Nm n. p.; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.584 x 1.852 x 1.640 mm; Medos. razdalja: 2.771 mm; Pnevmatike: 235/55 R19 spredaj, 255/50 R19; Masa/nosilnost: 2.124/536 kg; Prtljažnik: 543–1.575 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (WLTP): 17,2 kWh/100 km; Povprečje na testu: 18,8 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (ID.4 pro performance): 46.796 €, testno vozilo: 49.245 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
položaj za volanom, prostornost, udobje kakovost materialov, upravljanje na dotik, ni vzvratne kamere, cena brez napak

Oddaj komentar

V Nemčiji bodo s posebnimi kamerami lovili voznike, ki med vožnjo uporabljajo telefon

Uporaba mobilnega telefona med vožnjo je pogosta in nevarna praksa voznikov po vsem
Novice

Zlatan Ibrahimović v porscheju pobegnil pred policijo: 'Mislite, da sem ustavil?'

Zlatan Ibrahimović naj bi se po mnenju nekaterih športnih poznavalcev bližal
Novice

V tem 25-milijonskem mestu v enem mesecu niso prodali niti enega avtomobila!

Največje metropolitansko območje na Kitajskem, kjer živi približno 25 milijonov
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.