Volkswagen T-cross 1.0 TSI life
Polo v volčji preobleki
- S privzdignjeno in sodobno oblikovano zunanjostjo dobro skriva sorodstvo s polom
- Sodobna zabavna in varnostna tehnologija navduši, vtis pa kazi trda plastika v notranjosti
- Živahen litrski trivaljnik bi si tudi v osnovni različici s 70 kW (95 KM) zaslužil menjalnik s prestavo več
Sobota, 16. november 2019
Primerjava T-crossa s polom se morda zdi krivična, a imata avtomobila veliko več skupnega, kot bi si na prvi pogled mislili. Trendovski križanec je od klasične kombilimuzine z dolgoletno tradicijo daljši le za dobrih pet centimetrov, širši za manj kot enega, medtem ko je medosna razdalja obeh na milimeter enaka. Glavna razlika je v višini, saj je T-cross kar za dvanajst centimetrov višji.
Kljub dimenzijam bližnjega sorodstva ni lahko prepoznati. Za to so poskrbeli oblikovalci, ki so mu namenili podobo športnega terenca v slogu T-roca, tiguana, pa tudi velikana touarega. Treba je priznati, da pritegne pozornost. Zlasti če za vpadljivost skrbijo lepotni paket R-line s 17-palčnimi aluminijastimi platišči, atraktivni aerodinamični dodatki in dodatno zatemnjena stekla.
Zagotovo med boljše lastnosti T-crossa spada prostornost, tako kabine kot od 385- do 455-litrskega prtljažnika. Tu pola s 104 litri več prostora pusti v vzvratnem ogledalu. Tudi sedenje na zadnji klopi ni pretirano utesnjeno, če le potniki niso večji od kakih 180 centimetrov in če je klop pomaknjena popolnoma nazaj. Ta namreč ponuja 14-centimetrski vzdolžni pomik, kar omogoča iskanje kompromisa med prostorom za potnike in prtljago. Še najbolj se majhnost pozna v širini kabinskega prostora,
zlasti če zadaj poskušajo sedeti trije vštric.
T-cross stane 2.600 evrov več od primerljivega pola, kar ni malo za 10 centimetrov višje sedenje in trendovski videz.
Podobnost z ostalimi volkswagni je v notranjosti lahko le dobra stvar. Zaradi tega je namreč ergonomija dovršena, tehnika pa najsodobnejša. Multimedijski sistem je eden najboljših na trgu, tako kot pri večjih bratih je na voljo digitalna instrumentna plošča (doplačilo 359 evrov). Za volanom se dobro sedi, še posebej, če ste ljubitelj višjega položaja, saj je v primerjavi s polom sedež kar za 10 centimetrov bolj oddaljen od tal. Zato in zaradi precej oglatih linij je pogled iz vozila v vse
smeri zelo dober. Ko smo že za volanom, še par besed o vožnji. Upravljanje je, tipično za avtomobile te znamke, mehkobno in lahkotno, poudarek je predvsem na občutku varnosti in nadzora. Pri tem precejšnjo vlogo igra pester nabor asistenčnih sistemov, večinoma s seznama doplačil.
Kljub skromnosti pri prostornini se je kot solidna izbira izkazal litrski trivaljni bencinski motorček. Prisilno polnjen stroj zmore 70 kW (95 KM), kar je dovolj za tako velik avtomobil, če je vsakdanja vožnja zmerna. Odzivnost in veselje do vrtenja zagotavljata poskočnost v mestu, medtem ko ga na avtocesti rešuje dobra zvočna zatesnjenost motornega prostora in kabine. Vse skupaj bi bilo prav gotovo še boljše, če bi imel šeststopenjski namesto petstopenjskega menjalnika, ki ga Volkswagen še vedno vztrajno vgrajuje v svoje modele. Aerodinamično neučinkovitost »terenca« odraža poraba goriva, ki je na testu v povprečju znašala 7,3 litra na 100 kilometrov.
Če smo članek že začeli s primerjavo T-crossa in pola, ga lahko tako zaključimo tudi pri ceni. Osnovni T-cross z najšibkejšim bencinskim motorjem stane 15.990 evrov, osnovni polo pa 14.348 evrov. A če izenačimo motor in opremo, razlika naraste na približno 2.600 evrov. To še zdaleč ni malo, tako kot končna cena testnega avtomobila, ki z lepotnimi in funkcionalnimi dodatki znaša kar 21.353 evrov. Če vprašate nas, bi lepotne dodatke takoj zamenjali za zmogljivejšo pogonsko kombinacijo, za tak
denar pa je mamljiva tudi možnost nakupa večjega T-roca …
Volkswagen T-cross 1.0 TSI life |
Vozilo in motor: kompaktni križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 70 kW (95 KM) pri 5000/min, 175 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4108 x 1782 x 1584 mm; Medos. razdalja: 2551 mm; Pnevmatike: 195/55 R16; Masa/nosilnost: 1145/495 kg; Prtljažnik: 455–1281 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,5 s; Poraba goriva (EU): 5,9/4,4/4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,3 l/100 km; Izpust CO2: 112 g/km. |
Cena: osnovni model (1,0 TSI): 15.990 €, testno vozilo: 21.353 €; Porsche |
prostornost, ergonomija | plastična notranjost, cena | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- T-cross
- test
- trivaljnik
- Volkswagen