Avto.info
Iskalnik: Model:

Volkswagen golf 2.0 TDI highline

Zvezdnik resničnega sveta

  • Prepoznaven videz vara, saj je golf VII navzven in pod kožo povsem nov
  • Fantastičen dvolitrski turbodizel je presežek, ki ga povprečen uporabnik ne potrebuje
  • Tako kvalitetno izdelani avtomobili te velikosti imajo ponavadi predznak premium
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Stamač
Torek, 19. marec 2013

Na svetu verjetno obstaja ravno toliko ljudi, ki golfa obožujejo, kot tistih, ki ga ne bi imeli za noben denar. Ta, že sedma generacija enega najbolj uspešnih modelov v zgodovini se trudi, da bi bilo tistih v drugi skupini kar se da malo. In če stvar pogledamo čisto objektivno, bi jim s povsem na novo zasnovanim modelom to moralo uspeti.

Kot je že v navadi, je treba tudi pri sedmem golfu dvakrat pogledati, preden ste povsem prepričani, da gledate nov model. Recepta, ki deluje, pri VW-ju ne mislijo spreminjati. So pa popravili tisto, kar smo predhodniku največkrat očitali. To je bila prekratka medosna razdalja, zaradi katere so trpeli predvsem potniki na zadnji klopi. Skoraj šest dodatnih centimetrov med kolesi je težavo odpravilo in naredilo zadnjo klop občutno bolj udobno. Za 56 milimetrov daljša zunanjost pa je prinesla tudi druge izboljšave. Lep dokaz je prtljažnik, ki je s 380 litri prostora zrasel za 30 litrov.

Kabina prav tako precej spominja na tisto v prejšnjem modelu. No ja, vsaj kar se funkcionalnosti tiče. Če pa jo pogledamo malenkost bolj od blizu, vidimo, da so praktično vse komponente nove. Podobne kot prej, a izpiljene in prijetnejše na dotik. Navdušili so nas gumbi na volanskem obroču, ki jih res ni malo, a so tako pametno oblikovani in postavljeni, da jih je lahko uporabljati tudi brez gledanja. Najbolj opazna sprememba je klavirsko spolirana črna plastika, ki jo danes srečujemo v mnogih novih avtomobilih. In če smo bili nad njenim sijajem prvih nekaj dni navdušeni, smo si hitro premislili, ko smo na njej zagledali kup prstnih odtisov in prahu.

To, da se golf z leti le malo spreminja, inženirjem daje na razpolago toliko več časa za obdelavo podrobnosti.


Skoraj popolno ergonomijo in prilagodljivost voznikovega prostora so inženirji nadgradili še z nekaterimi zanimivimi tehnološkimi rešitvami. Pri vsakdanji uporabi med njimi zagotovo najbolj izstopa kar 20,3-centimetrski zaslon na dotik, ki navdušuje s preglednostjo in preseneča s senzorjem približevanja. Ta zazna, da se roka približuje, kar sproži izbirni meni na zaslonu. Seveda je za tovrstne dodatke treba doplačati, za veliki zaslon celih 1.200 evrov.

Povedali smo že, da je največji napredek skrit očem in to še posebej drži pri voznih lastnostih. Ta golf je našel odličen kompromis med udobjem in športnostjo. Testni avtomobil je imel na primer športno podvozje in je stal na 17-palčnih platiščih, a neprijetnega tresenja pri vožnji čez neravnine ni bilo. Seveda je vožnja nekoliko bolj trda, a v vsakem primeru ostaja zbrana in uglajena.

Ob priganjanju pa nas je navdušil dvolitrski turbodizel z močjo 110 kW (150 KM). Tako pospeški in prožnost kot gladko delovanje so naravnost odlični. Ob vsem tem pa je uspel ostati varčen, kar smo pri živahni vožnji dokazali s povprečjem 6,9 litra. Po drugi strani pa resnici na ljubo več kot 1,6-litrskega turbodizla s 77 kW (105 KM) povprečen uporabnik ne potrebuje. Pa še 1.700 evrov prihrani.

Čeprav je novi golf na papirju postal cenejši, se cena lahko hitro povzdigne v družinam neprijazne višave. V testnem primerku nismo res ničesar pogrešali, a je to odražala tudi cena krepko prek 25 tisočakov. Po drugi strani bi enako velik avtomobil s podobno opremo med premium znamkami neupravičeno zahteval vsaj pet do deset tisočakov več. V luči tega odkritja tudi njegovi največji nasprotniki težko zanikajo, da je golf junak ljudi resničnega sveta.
 

Volkswagen golf 2.0 TDI highline
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1968 ccm; Vrtina x gib (mm): 81,0 x 95,5; Kompresijsko razmerje: 16,2 : 1; Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500/min; Razmerje mase in moči: 12,3 kg/kW (9,0 kg/KM); Največji navor: 320 Nm pri 1750–3000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (288 mm), zadaj kolutne (272 mm); Elektronska podpora: ABS z ASR, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4255 x 1799 x 1452 mm; Medosna razdalja: 2637 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1354/506; Prtljažnik: 380–1270 l.
  Največja hitrost:  216 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,6 s; Poraba goriva (EU): 5,0/3,6/4,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 106 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.2 TSI trendline): 15.149 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 21.466 evrov, z dodatno opremo: 25.873 evrov; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost na zadnji klopi, podvozje, motor previsoka cena, premalo spremenjen videz brez napak

 

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.