Volkswagen golf 2.0 TDI highline
Zvezdnik resničnega sveta
- Prepoznaven videz vara, saj je golf VII navzven in pod kožo povsem nov
- Fantastičen dvolitrski turbodizel je presežek, ki ga povprečen uporabnik ne potrebuje
- Tako kvalitetno izdelani avtomobili te velikosti imajo ponavadi predznak premium
Torek, 19. marec 2013
Na svetu verjetno obstaja ravno toliko ljudi, ki golfa obožujejo, kot tistih, ki ga ne bi imeli za noben denar. Ta, že sedma generacija enega najbolj uspešnih modelov v zgodovini se trudi, da bi bilo tistih v drugi skupini kar se da malo. In če stvar pogledamo čisto objektivno, bi jim s povsem na novo zasnovanim modelom to moralo uspeti.
Kot je že v navadi, je treba tudi pri sedmem golfu dvakrat pogledati, preden ste povsem prepričani, da gledate nov model. Recepta, ki deluje, pri VW-ju ne mislijo spreminjati. So pa popravili tisto, kar smo predhodniku največkrat očitali. To je bila prekratka medosna razdalja, zaradi katere so trpeli predvsem potniki na zadnji klopi. Skoraj šest dodatnih centimetrov med kolesi je težavo odpravilo in naredilo zadnjo klop občutno bolj udobno. Za 56 milimetrov daljša zunanjost pa je prinesla
tudi druge izboljšave. Lep dokaz je prtljažnik, ki je s 380 litri prostora zrasel za 30 litrov.
Kabina prav tako precej spominja na tisto v prejšnjem modelu. No ja, vsaj kar se funkcionalnosti tiče. Če pa jo pogledamo malenkost bolj od blizu, vidimo, da so praktično vse komponente nove. Podobne kot prej, a izpiljene in prijetnejše na dotik. Navdušili so nas gumbi na volanskem obroču, ki jih res ni malo, a so tako pametno oblikovani in postavljeni, da jih je lahko uporabljati tudi brez gledanja. Najbolj opazna sprememba je klavirsko spolirana črna plastika, ki jo danes srečujemo v mnogih
novih avtomobilih. In če smo bili nad njenim sijajem prvih nekaj dni navdušeni, smo si hitro premislili, ko smo na njej zagledali kup prstnih odtisov in prahu.
To, da se golf z leti le malo spreminja, inženirjem daje na razpolago toliko več časa za obdelavo podrobnosti.
Skoraj popolno ergonomijo in prilagodljivost voznikovega prostora so inženirji nadgradili še z nekaterimi zanimivimi tehnološkimi rešitvami. Pri vsakdanji uporabi med njimi zagotovo najbolj izstopa kar 20,3-centimetrski zaslon na dotik, ki navdušuje s preglednostjo in preseneča s senzorjem približevanja. Ta zazna, da se roka približuje, kar sproži izbirni meni na zaslonu. Seveda je za tovrstne dodatke treba doplačati, za veliki zaslon celih 1.200 evrov.
Povedali smo že, da je največji napredek skrit očem in to še posebej drži pri voznih lastnostih. Ta golf je našel odličen kompromis med udobjem in športnostjo. Testni avtomobil je imel na primer športno podvozje in je stal na 17-palčnih platiščih, a neprijetnega tresenja pri vožnji čez neravnine ni bilo. Seveda je vožnja nekoliko bolj trda, a v vsakem primeru ostaja zbrana in uglajena.
Ob priganjanju pa nas je navdušil dvolitrski turbodizel z močjo 110 kW (150 KM). Tako pospeški in prožnost kot gladko delovanje so naravnost odlični. Ob vsem tem pa je uspel ostati varčen, kar smo pri živahni vožnji dokazali s povprečjem 6,9 litra. Po drugi strani pa resnici na ljubo več kot 1,6-litrskega turbodizla s 77 kW (105 KM) povprečen uporabnik ne potrebuje. Pa še 1.700 evrov prihrani.
Čeprav je novi golf na papirju postal cenejši, se cena lahko hitro povzdigne v družinam neprijazne višave. V testnem primerku nismo res ničesar pogrešali, a je to odražala tudi cena krepko prek 25 tisočakov. Po drugi strani bi enako velik avtomobil s podobno opremo med premium znamkami neupravičeno zahteval vsaj pet do deset tisočakov več. V luči tega odkritja tudi njegovi največji nasprotniki težko zanikajo, da je golf junak ljudi resničnega sveta.
Volkswagen golf 2.0 TDI highline |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, vbrizg goriva prek skupnega voda (common rail), turbopolnilnik, hladilnik sesanega zraka (intercooler); Prostornina: 1968 ccm; Vrtina x gib (mm): 81,0 x 95,5; Kompresijsko razmerje: 16,2 : 1; Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500/min; Razmerje mase in moči: 12,3 kg/kW (9,0 kg/KM); Največji navor: 320 Nm pri 1750–3000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (288 mm), zadaj kolutne (272 mm); Elektronska podpora: ABS z ASR, ESP; Število zvezdic EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4255 x 1799 x 1452 mm; Medosna razdalja: 2637 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1354/506; Prtljažnik: 380–1270 l. |
Največja hitrost: 216 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,6 s; Poraba goriva (EU): 5,0/3,6/4,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 106 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 TSI trendline): 15.149 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 21.466 evrov, z dodatno opremo: 25.873 evrov; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost na zadnji klopi, podvozje, motor | previsoka cena, premalo spremenjen videz | brez napak |