Volkswagen passat variant 2.0 TDI DSG comfortline
Če je to povprečje, ga hočemo!
- Novi passat je udaril tam, kjer najbolj boli – z odlično tehniko in dobro ceno
- V karavanski izvedbi ponuja več prostora za potnike in njihovo prtljago
- Dvolitrski turbodizel in oprema comfortline sta največkrat izbrana kombinacija
Sreda, 15. april 2015
Zdi se, da Volkswagen z vsakim novim polom, golfom ali passatom povzroči pravo neurje. Naj bo to upravičeno ali ne – ostali proizvajalci morajo pretehtati, kar počnejo, in se novim razmeram hitro prilagoditi. V primeru pred nekaj meseci predstavljenega novega passata jim prav gotovo ni lahko. Zakaj, smo ugotavljali na testu karavanske izvedbe v najbolj pogosto izbrani – povprečni konfiguraciji.
Glede oblike novih volkswagnov novinarji včasih zvenimo kot pokvarjena plošča, saj nekih korenitih sprememb skoraj nikoli ni, so le spretni popravki, ki še tako oguljeno prepoznavno obliko vsakič znova uspešno posodabljajo in ji dajejo novo življenje.
Predvidljiv, a z nedvomno sodobnim pridihom je passat tudi v notranjosti. Razen digitalnega zaslona, ki ga namesto klasičnih merilnikov sicer testni avtomobil ni imel, je skoraj vse ostalo tako, kot je bilo. Gre le za majhne popravke pri obliki in izdelavi, ki uporabniku močno olajšajo življenje, ne da bi se ta tega sploh zavedal. O nesmiselno postavljenih gumbih tu ni sledu, niti zmešnjav glede njihovih funkcij. To nekako opiše tudi preostanek notranjosti, ki je po novem občutno bolj
prostorna v širino in dolžino, predvsem pri nogah potnikov na zadnjih sedežih. Za povrh so pošteno povečali tudi prtljažni prostor, ki po novem sprejme 650 litrov in je povečljiv na gigantskih 1.780 litrov. Slednji navduši z oglatostjo in dostopnostjo, ki zagotavlja, da je zares uporaben vsak liter, ki ga ponuja.
Čeprav je povsem nov, je kljub izboljšavam občutek v njem močno podoben prejšnjemu, kar večini pristašev te znamke povsem ustreza.
Da pa niti Nemci niso povsem nezmotljivi (če zgodovino pustimo ob strani), dokazuje svetlo oblazinjenje sedežev. Ob prevzemu testnega avtomobila – s prevoženimi le 4.000 kilometri – je bil voznikov sedež že prav pošteno umazan. Očitno se je tisti, ki je avtomobil vozil pred nami, v prehitrem ovinku prav pošteno prestrašil … Če nesrečno izbiro barve pustimo pri miru, pa se na njih zelo dobro sedi. Tudi na daljših poteh.
Omenili smo že, da je bil testni avtomobil izbran po okusu povprečnega kupca, kar pomeni, da ga je poganjal vstopni dvolitrski turbodizel s 110 kW (150 KM). Glede na to, da mora premikati avtomobil, ki v dolžino meri 4,77 metra in tehta več kot tono in pol, je 1,6-litrski TDI vseeno precejšen kompromis. Prav nič kompromisen in pri kupcih vse manjkrat spregledan pa je odličen šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko (DSG). Ta deluje bliskovito hitro in izredno gladko. Zatakne se le pri ceni okoli 2.700 evrov, ki v primeru testnega avtomobila znaša približno osem odstotkov celotne vrednosti avtomobila. To pa je že razlog za razmislek, pa naj bo menjalnik še tako dober.
Bolj racionalen in prav tako po okusu večine kupcev je srednji nivo opreme comfortline, ki ponuja vse tiste lepotne in uporabne pripomočke, ki jih avtomobil tega razreda danes mora imeti. Sem spadajo samodejna klimatska naprava, parkirna tipala, električno nastavljiv voznikov sedež, tempomat z uravnavanjem razdalje do vozila spredaj (ACC) in sistem za nadzor prometa Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili. Z dodanim navigacijskim sistemom, 17-palčnimi aluminijastimi platišči in nekaj
drugimi malenkostmi pa je cena zrasla na 33 tisočakov. To sicer ni malo denarja, po drugi strani pa tako solidnega paketa za takšen znesek, pa naj vam bo VW pri srcu ali pa ne, pri drugih znamkah ne boste zlahka dobili.
Volkswagen passat variant 2.0 TDI DSG comfortline |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, 1968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3500/min, 340 Nm pri 1750–3000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4767 x 1832 x 1477 mm; Medosna razdalja: 2791 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1541/589; Prtljažnik: 650–1780 l. |
Največja hitrost: 216 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba goriva (EU): 5,5/4,3/4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,5 l/100 km; Izpust CO2: 122 g/km. |
Cena: osnovni model (1.4 TSI trendline): 24.613 €, testno vozilo z dodatno opremo: 33.286 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
izdelava, pogonski sklop, relativno ugodna cena |
občutljiva tkanina na sedežih, (pre)zadržana oblika |
brez napak |