Avto.info
Iskalnik: Model:

Volkswagen polo 1.0 TSI DSG style

Drži se preverjenega recepta

  • Z nedavno prenovo, predvsem na račun svetlobnih teles, je še bolj podoben golfu
  • Podobno je ukrojena tudi notranjost; žal brez klasičnih stikal klimatske naprave
  • Z močnejšim motorjem 1.0 TSI z 81 kW (110 KM) je lahko precej poskočen
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 3. april 2022

Mali golf, mini golf, golfov manjši brat … Vsi našteti, pa še marsikateri drugi naziv bi prenovljenemu polu še kako dobro pristajal. Kako stereotipno, a ravno tako razmišljajo pri Volkswagnu, ki so ga ob nedavni prenovi še bolj približali večjemu bratu.

Začnimo z zunanjostjo. Čez sprednjo masko se pne svetlobni LED-element dnevnih luči (roko na srce, glede svoje všečnosti in estetske note pušča mešane občutke), zadnje luči so prav tako bolj »golfovske« in širše, del njih je na vratih prtljažnega prostora. In ja, tudi dinamične smernike ima. Kot celota sicer ohranja klasične linije, v notranjosti je že v osnovni opremi dobil digitalne merilnike (z možnostjo različnih prikazov informacij) namesto klasičnih, na sredinski konzoli pa vlogo osrednjega infotainmenta opravlja 9,2-palčni zaslon s klasično grafiko, logičnimi in preglednimi meniji ter v lepem slovenskem jeziku. Infotainment kot celoto ocenjujemo zelo dobro, tudi zaradi enostavnega povezovanja pametnega telefona in upravljanja drugih funkcij ter nastavitev.

Polo ne igra na čustveno noto, temveč v klasičnem paketu združuje preverjene elemente in solidno tehniko.


Žal prenova – prav tako v slogu golfa – pomeni slovo klasičnih stikal in gumbov za upravljanje klimatske naprave, saj zdaj za to skrbi na dotik občutljiva površina. Ta sicer ni enotna in ima za lažje »slepo« iskanje ustreznega mesta pritiska reliefno obliko, a je vseeno brez povratnih informacij in zato nikoli niste prepričani, ali je ukaz za spremembo temperature »prijel« ali ne. Običajno je, a boste kljub vsemu pogosto preverili, ali je res (in takrat za hip odvrnili pogled s ceste). Uporabniška izkušnja iz nove fabie (ki smo jo na kratko spoznali na mednarodni predstavitvi, AF266), ki ima klasična stikala in gumbe, je neprimerno boljša.

Sicer pa notranjost ohranja prepoznavne klasične linije malce plastičnega videza, a zato z zelo dobro ergonomijo – radodarni pomiki voznikovega sedeža in volanskega obroča botrujejo izvrstnemu položaju, tudi predalov za drobnarije je dovolj. Predvsem če izkoristite zajetne žepe v vratih, kamor zlahka shranite litrsko plastenko s pijačo (spredaj in zadaj). Sedi se dobro, prostora je v vse smeri dovolj in je razredu primeren, na zadnjih sedežih je prostornejši kot pri večini tekmecev (ne pri vseh), zato tam razmeroma udobno lahko sedita dva odrasla človeka. Prtljažnik v osnovi meri uporabnih 351 litrov, zaradi dvojnega dna pa ob zlaganju naslonjal zadnjih sedežev nastaneta skoraj ravna površina in prostor za do 1.125 litrov prtljage.

Trivaljni bencinski motor je v nižjih vrtljajih zelo umirjen, pri priganjanju pa precej nadležnega zvoka.


Prenovljenega pola smo preizkusili v kombinaciji z močnejšim izmed dveh različic prisilno polnjenega bencinskega trivaljnika 1.0 TSI, ki razvije 81 kW (110 KM) največje moči. To je več kot dovolj za najrazličnejše potrebe, lepo se ujame tudi z vsemi sedmimi stopnjami samodejnega menjalnika DSG (ročni pri močnejšem motorju ni na voljo). Celotna kombinacija je v položaju D izrazito umirjena in za varčevanje zelo zgodaj predstavlja v višje prestave ter s tem ohranja motor v nizkih vrtljajih. Takrat je dobro zvočno zatesnjen in nasploh umirjen sopotnik, a za vsaj malce poskočnosti – bodisi pri mestni vožnji bodisi pri malce hitrejši vožnji skozi ovinke – z ročico menjalnika le izberite športni režim (S). Menjalnik takrat prestavlja višje, z vrtenjem motorja v malce višje vrtljaje pa se polo izkaže v precej bolj suvereni luči. Ob tem sicer ni pretirano glasen, a vseeno za uho neprijetnega, trivaljnega zvena.

Ne glede na voznikove želje se polo lahko pohvali z dobro lego na cesti. Umirjenega in udobja željnega voznika bo prepričal z učinkovitim blaženjem udarcev s ceste, celo pri višjih hitrostih nudi dovolj dinamičnega duha in predvidljivo ter lahko nadzirljivo obnašanje na cesti. Kakšne posebne športnosti takšen polo sicer ne mara prav zelo; temu je namenjena športna verzija s tradicionalno oznako GTI. Še cena – ta s slabimi 21 tisočaki (z nekaj doplačili testnega vozila 23) sicer ni med najnižjimi, a številni tekmeci niso prav nič ugodnejši in so s samodejnim menjalnikom pogosto celo dražji.
 

Volkswagen polo 1.0 TSI DSG style
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 81 kW (110 KM) pri 5.000–5.500/min, 200 Nm pri 2.000–3.000/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.053 x 1.751 x 1.461 mm; Medos. razdalja: 2.551 mm; Pnevmatike: 215/45 R17; Masa/nosilnost: 1.202/458 kg; Prtljažnik: 351–1.125 l.
  Največja hitrost:  195 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (WLTP): 5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km.
  Cena:  osnovni model (polo 1.0 TSI entry): 15.943 €, testno vozilo: 23.000 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
razmeroma prostorna notranjost, ergonomija, kakovosten infotainment

upravljanje klimatske naprave, v višjih vrtljajih zoprn zvok motorja

brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.