Volkswagen polo 1.0 TSI DSG style
Drži se preverjenega recepta
- Z nedavno prenovo, predvsem na račun svetlobnih teles, je še bolj podoben golfu
- Podobno je ukrojena tudi notranjost; žal brez klasičnih stikal klimatske naprave
- Z močnejšim motorjem 1.0 TSI z 81 kW (110 KM) je lahko precej poskočen
Nedelja, 3. april 2022
Mali golf, mini golf, golfov manjši brat … Vsi našteti, pa še marsikateri drugi naziv bi prenovljenemu polu še kako dobro pristajal. Kako stereotipno, a ravno tako razmišljajo pri Volkswagnu, ki so ga ob nedavni prenovi še bolj približali večjemu bratu.
Začnimo z zunanjostjo. Čez sprednjo masko se pne svetlobni LED-element dnevnih luči (roko na srce, glede svoje všečnosti in estetske note pušča mešane občutke), zadnje luči so prav tako bolj »golfovske« in širše, del njih je na vratih prtljažnega prostora. In ja, tudi dinamične smernike ima. Kot celota sicer ohranja klasične linije, v notranjosti je že v osnovni opremi dobil digitalne merilnike (z možnostjo različnih prikazov informacij) namesto klasičnih, na sredinski konzoli pa vlogo
osrednjega infotainmenta opravlja 9,2-palčni zaslon s klasično grafiko, logičnimi in preglednimi meniji ter v lepem slovenskem jeziku. Infotainment kot celoto ocenjujemo zelo dobro, tudi zaradi enostavnega povezovanja pametnega telefona in upravljanja drugih funkcij ter nastavitev.
Polo ne igra na čustveno noto, temveč v klasičnem paketu združuje preverjene elemente in solidno tehniko.
Žal prenova – prav tako v slogu golfa – pomeni slovo klasičnih stikal in gumbov za upravljanje klimatske naprave, saj zdaj za to skrbi na dotik občutljiva površina. Ta sicer ni enotna in ima za lažje »slepo« iskanje ustreznega mesta pritiska reliefno obliko, a je vseeno brez povratnih informacij in zato nikoli niste prepričani, ali je ukaz za spremembo temperature »prijel« ali ne. Običajno je, a boste kljub vsemu pogosto preverili, ali je res (in takrat za hip odvrnili pogled s ceste).
Uporabniška izkušnja iz nove fabie (ki smo jo na kratko spoznali na mednarodni predstavitvi, AF266), ki ima klasična stikala in gumbe, je neprimerno boljša.
Sicer pa notranjost ohranja prepoznavne klasične linije malce plastičnega videza, a zato z zelo dobro ergonomijo – radodarni pomiki voznikovega sedeža in volanskega obroča botrujejo izvrstnemu položaju, tudi predalov za drobnarije je dovolj. Predvsem če izkoristite zajetne žepe v vratih, kamor zlahka shranite litrsko plastenko s pijačo (spredaj in zadaj). Sedi se dobro, prostora je v vse smeri dovolj in je razredu primeren, na zadnjih sedežih je prostornejši kot pri večini tekmecev (ne pri
vseh), zato tam razmeroma udobno lahko sedita dva odrasla človeka. Prtljažnik v osnovi meri uporabnih 351 litrov, zaradi dvojnega dna pa ob zlaganju naslonjal zadnjih sedežev nastaneta skoraj ravna površina in prostor za do 1.125 litrov prtljage.
Trivaljni bencinski motor je v nižjih vrtljajih zelo umirjen, pri priganjanju pa precej nadležnega zvoka.
Prenovljenega pola smo preizkusili v kombinaciji z močnejšim izmed dveh različic prisilno polnjenega bencinskega trivaljnika 1.0 TSI, ki razvije 81 kW (110 KM) največje moči. To je več kot dovolj za najrazličnejše potrebe, lepo se ujame tudi z vsemi sedmimi stopnjami samodejnega menjalnika DSG (ročni pri močnejšem motorju ni na voljo). Celotna kombinacija je v položaju D izrazito umirjena in za varčevanje zelo zgodaj predstavlja v višje prestave ter s tem ohranja motor v nizkih vrtljajih.
Takrat je dobro zvočno zatesnjen in nasploh umirjen sopotnik, a za vsaj malce poskočnosti – bodisi pri mestni vožnji bodisi pri malce hitrejši vožnji skozi ovinke – z ročico menjalnika le izberite športni režim (S). Menjalnik takrat prestavlja višje, z vrtenjem motorja v malce višje vrtljaje pa se polo izkaže v precej bolj suvereni luči. Ob tem sicer ni pretirano glasen, a vseeno za uho neprijetnega, trivaljnega zvena.
Ne glede na voznikove želje se polo lahko pohvali z dobro lego na cesti. Umirjenega in udobja željnega voznika bo prepričal z učinkovitim blaženjem udarcev s ceste, celo pri višjih hitrostih nudi dovolj dinamičnega duha in predvidljivo ter lahko nadzirljivo obnašanje na cesti. Kakšne posebne športnosti takšen polo sicer ne mara prav zelo; temu je namenjena športna verzija s tradicionalno oznako GTI. Še cena – ta s slabimi 21 tisočaki (z nekaj doplačili testnega vozila 23) sicer ni med
najnižjimi, a številni tekmeci niso prav nič ugodnejši in so s samodejnim menjalnikom pogosto celo dražji.
Volkswagen polo 1.0 TSI DSG style |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 81 kW (110 KM) pri 5.000–5.500/min, 200 Nm pri 2.000–3.000/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.053 x 1.751 x 1.461 mm; Medos. razdalja: 2.551 mm; Pnevmatike: 215/45 R17; Masa/nosilnost: 1.202/458 kg; Prtljažnik: 351–1.125 l. |
Največja hitrost: 195 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (WLTP): 5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km. |
Cena: osnovni model (polo 1.0 TSI entry): 15.943 €, testno vozilo: 23.000 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
razmeroma prostorna notranjost, ergonomija, kakovosten infotainment |
upravljanje klimatske naprave, v višjih vrtljajih zoprn zvok motorja |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- DSG
- polo
- test
- trivaljnik
- TSI
- Volkswagen