Avto.info
Iskalnik: Model:

Volvo V90 D5 A AWD inscription

Litrska dilema

  • Volvov največji karavan daje prednost obliki pred prostornostjo 
  • Dizelski štirivaljnik s 173 kW (235 KM) je zmogljiv, a ne tako uglajen kot večji šestvaljniki
  • Privlačna oblika ter vrhunska udobje in varnost z dodatki stanejo skoraj 88 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Torek, 15. maj 2018

Volvo z modeli nove generacije navdušuje staro in mlado. Ohranil je namreč svoje pregovorne lastnosti, kot sta udobje in vrhunska varnost, ki ju zahtevajo tradicionalne stranke. Poleg tega je naredil velik napredek pri obliki, s katero lahko navduši tudi mlajše in bolj dinamične kupce.

Tako se je pri karavanu nove serije 90 odrekel škatlastemu zadku in mu prvič namenil bolj položno zadnje steklo. Avtomobil ima zato še bolj elegantno bočno linijo in je videti še daljši, kot je v resnici. Zato verjamemo, da bi na lepotnem tekmovanju v svojem razredu brez težav pristal na vrhu. Toda za estetski učinek so žrtvovali prostornino prtljažnika. Ta v osnovni postavitvi meri 560 litrov, kar danes dosegajo in presegajo precej manjši karavani, denimo volkswagen golf ali škoda octavia. Zato pa ponuja zelo kakovostno končno obdelavo, zlaganje zadnjih sedežev s pritiskom na gumb, pri čemer nastane ravno dno, in, seveda, električni pomik prtljažnih vrat.

Elegantni karavan stavi na skandinavski slog in udobje, dinamičnost prepušča tekmecem.


Poleg litrov v zadku je treba sprejeti še en prostorninski kompromis. Tokrat pod sprednjim pokrovom. Tako kot za ostale volve so tudi za V90 na voljo samo dvolitrski štirivaljniki. Naš testni primerek je poganjala turbodizelska različica D5, ki zmore 173 kilovatov (235 KM) in 480 Nm navora. Te številke tudi zaradi tehnologije powerpulse, ki zmanjšuje učinek t. i. turbo luknje pri nizkih vrtljajih, v praksi zagotavljajo zelo živahno premikanje skoraj dve toni težkega avtomobila. Pospešek do stotice traja 7,2 sekunde, končna hitrost pa znaša 240 km/h. Verjamemo, da to lahko zadovolji večino voznikov, in vemo, da si tisti, ki si lahko privoščijo avtomobil za slabih 90 tisočakov, lahko zaželijo še kaj več. Govorimo o večjih šestvaljnih strojih, ki jih pri primerljivih modelih ponuja nemška konkurenca. Ti ob primerljivi moči ponujajo več navora, delujejo še bolj mirno in uglajeno ter so v praksi morda varčnejši. Razlika se opazi zlasti med močnejšimi pospeševanji, ko pri štirivaljniku v kabini začutimo nekaj dizelskih tresljajev, ob bolj dinamični vožnji pa tudi pri porabi goriva. Testni V90 je namreč v povprečju zahteval 8,8 litra plinskega olja na 100 kilometrov, kar gotovo ni rekorden rezultat. Na vseh drugih področjih pa štirivaljnik v kombinaciji s hitro osemstopenjsko avtomatiko svojo nalogo opravlja z odliko. Ob mirni vožnji in pri avtocestnih hitrostih je avtomobil zelo tih in uglajen ter ponuja udobje, ki ga v tem razredu pričakujemo. Pohvaliti moramo prilagodljivi tempomat, ki deluje zanesljivo in zelo uglajeno s pravočasnim in postopnim zaviranjem ter pospeševanjem.

To ni avtomobil, ki bi ga uporabljali za selitve ali druge bolj zahtevne naloge, ustvarjen je za lagodna potovanja.


Udobje je na prvem mestu tudi pri vozni dinamiki. Krmiljenje ni tako ostro in natančno kot pri nemških tekmecih, avtomobil pa ob bolj čvrstih nastavitvah zračnega vzmetenja zagotavlja zavidljivo stopnjo udobja. Športna vožnja mu ni ravno pisana na kožo in za to tudi ni nobene potrebe. Tudi štirikolesni pogon, ki deluje popolnoma samodejno, je tu namenjen predvsem varnosti in udobju ob speljevanjih, saj se kolesa ne bodo niti poskusila zavrteti v prazno, ter v ovinkih, kjer lahko voznik bolj brezskrbno stopi na plin.

Poleg omenjenega zračnega vzmetenja je imel testni primerek s spiska dodatne opreme med drugim vrhunsko ozvočenje Bowers & Wilkins, usnjeno oblazinjenje, 19-palčna platišča in še nekaj drugih sladkorčkov, kar ga je podražilo za dobrih 25 tisočakov in prineslo končno ceno 87.736 evrov. To je zelo veliko, a (žal) na ravni tekmecev. Edino, o čemer morate biti prepričani, je, da ne potrebujete in želite resnično velikega prtljažnika ter velikega motorja, saj to je edino, česar vam V90 ne more ponuditi.
 

Volvo V90 D5 A AWD inscription
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1969 ccm, 173 kW (235 KM) pri 4000/min, 480 Nm pri 1750–2250/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4936 x 1879 x 1475 mm; Medos. razdalja: 2941 mm; Pnevmatike: 245/40 R19; Masa/nosilnost: 1959/441 kg; Prtljažnik: 560–1526 l.
  Največja hitrost:  240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,2 s; Poraba goriva (EU): 5,7/4,5/4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100; Izpust CO2: 129 g/km.
  Cena:  osnovni model (V90 D3 kinetic): 45.353 €, testno vozilo: 87.736 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana.
videz, udobje, materiali in izdelava prostornina prtljažnika, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.