Avto.info
Iskalnik: Model:

Volvo XC0 D4 R-design AWD A

Zmagovalni niz

  • Zanaša se na sodobno tehniko večjih bratov, a ni le njuna pomanjšana različica
  • Pametna zasnova pomeni, da je kljub kompaktni zunanjosti družinsko prostoren
  • Vrh dizelske ponudbe je na voljo le s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 5. december 2018

Odkar so pri Volvu s kitajskim kapitalom začeli z renesanso, se zdi, da preprosto ne znajo zgrešiti. Od modelov XC90 in S90 dalje se kar vrstijo oblikovno in tehnično dovršeni izdelki, ki v hipu postanejo prodajne uspešnice. Vseeno Švedi kljub velikanski priljubljenosti razreda niso mogli biti popolnoma prepričani v uspeh svojega najmanjšega športnega terenca doslej, saj so z njim vstopili v neznane vode.

Oblikovalci se niso držali znanih potez kot pijanec plota, ampak so z XC40 ubrali zelo samosvojo pot. Živobarvni so videti zares super, zato smo bili kar malce nejevoljni, ko smo na test dobili črnega. Takšen stavi na eleganco in prestiž, saj tudi sicer ponuja skorajda vse, kar si je mogoče pri tem modelu izbrati. Za še bolj ekstremne proporce so poskrbela kar 20-palčna platišča, pri katerih bi sicer z veseljem kak palec »odbili« in s tem zagotovili nekoliko bolj gladko vožnjo, ki je pri XC40 ne zagotavlja zračno vzmetenje, ker to ni na voljo. Vseeno menimo, da bi bila vožnja z manjšimi platišči in brez malenkost tršega športnega vzmetenja (del paketa R-design) že vrhunsko uglajena. Malenkost bolj dinamični vožnji naklonjen, kakršen je bil testni, zna ponuditi nekaj več vznemirljivosti, a mu za prave vozniške užitke manjka bolj komunikativen volan. Ta ima malenkost preveč pomoči servo ojačevalnika in zato vozniku s cestišča ne podaja najbolj verodostojne informacije. Sicer pa je po zaslugi štirikolesnega pogona oprijem zelo dober.

Z izjemo opisanih lastnosti podvozja se v skoraj vseh drugih pogledih XC40 lahko brez težav postavi ob bok večjim bratom. Počutje v kabini je natanko takšno, kot bi ga pričakovali od švedskega avtomobila. Čiste oblikovalske linije, prijetni materiali, zračnost in velikanski osrednji zaslon na dotik. Ta je postavljen pokončno in ima diagonalo dobrih trideset centimetrov. Njegova preglednost, logika delovanja in odzivnost so zagotovo v vrhu avtomobilskega sveta, pomislek je le varnostni vidik, saj je treba po menijih brskati tudi, če želimo le spremeniti temperaturo zraka. Kakšen klasičen gumb na armaturni plošči bi bil v tem primeru vseeno bolj smiselna izbira.

Novi model XC40 lahko v akcijski ponudbi iz salona odpeljete že za 30 tisočakov, vrh ponudbe z raznimi dodatki pa ceno več kot podvoji.


Če kje, se položaj na hierarhični lestvici med modeli pozna pri nekaj več plastičnih sestavnih delih, a se to skorajda ne opazi. Nekatere člane našega uredništva je bolj motila damskemu prijemu prilagojena prestavna ročica samodejnega menjalnika. Pa ne samo zaradi velikosti, temveč tudi zaradi logike delovanja, ki je bolj podobno običajnemu stikalu. Iz D v R sta bila zato potrebna dva ločena potiska, najprej iz D v N, nato še iz N v R.

Najzmogljivejši turbodizel ponuja 140 kW (190 KM) in je na voljo le v kombinaciji z omenjenim štirikolesnim pogonom ter 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Kombinacija je zelo posrečena, deluje uglajeno in učinkovito. Če bi bil temeljiteje zvočno zatesnjen še motorni prostor, bi vse skupaj lahko označili z odlično oceno. Utemeljen pomislek pri izbiri motorja se poraja zaradi cene bencinskega priključnega hibrida, saj ta potencialno ponuja varčnejšo alternativo in po ceniku (pred subvencijo) stane le dobra dva tisočaka več. S testnim turbodizlom smo se namreč le redko spustili pod povprečje osmih litrov.

Volvu je torej tudi pri vstopu v doslej nepreizkušene vode uspelo. XC40 ne nagovarja le tistih, ki prisegajo na varnost (ta je tudi tokrat vrhunska), niti kupcev, ki bi se radi za vsako ceno ognili nemškim alternativam. S svojim nastankom je ponudil unikaten paket, ki je po našem mnenju lahko vabljiv za zelo širok spekter voznikov. Ali bodo ti pripravljeni sprejeti zasoljeno ceno, ki spada zraven, pa je verjetno dejavnik, ki bo odločil, ali se bo zmagovalni niz nadaljeval ali ne.
 

Volvo XC0 D4 R-design AWD A
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1969 ccm, 140 kW (190 KM) pri 4000/min, 400 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4425 x 1863 x 1652 mm; Medos. razdalja: 2702 mm; Pnevmatike: 245/45 R20; Masa/nosilnost: 1823/427 kg; Prtljažnik: 460–1336 l.
  Največja hitrost:  210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba goriva (EU): 5,7/4,6/5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,1 l/100 km; Izpust CO2: 131 g/km.
  Cena:  osnovni model (T3): 31.121 €, testno vozilo: 65.338 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana.
motor in menjalnik, videz hrup motorja, prestavna ročica brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.