Avto.info
Iskalnik: Model:

Alpine A110 S

Človek, stroj, cesta …

  • Mali kupe Renaultovega porekla je pravi športnik
  • Osnovni recept za užitek sestavljajo sredinsko nameščen motor, pogon na zadnji kolesi in majhna masa
  • Nekaj trde plastike ne pokvari izjemnega šarma avtomobila, ki z dodatki stane skoraj 90 tisoč evrov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 19. november 2022

Alpine A110 S sem po naključju na test dobil neposredno po Teslinem modelu Y in za trenutek sem se počutil kot Marty McFly, a brez legendarnega deloreana. Moj časovni stroj sta bila na eni strani kalifornijski električar, ki kaže, kaj nas čaka v prihodnosti, in na drugi z nostalgičnim duhom prežet mali kupe, ki predstavlja dobro staro zasvojenost z bencinskimi hlapi. Ta namreč s silhueto z nizkim zadkom in detajli, kot so štirje sprednji žarometi in izbokline na sprednjem pokrovu, zelo dobro interpretira podobo svojega slavnega predhodnika iz šestdesetih let prejšnjega stoletja. Ni kaj. Operacija nostalgija je Francozom dobro uspela.

V notranjosti so občutki malce bolj mešani. Ogledujem si, tipam … Vse je majhno in kompaktno, vključno z zaslonom namesto klasičnih merilnikov in tistim na dotik za multimedijsko napravo. Najbolj sodoben, skoraj futurističen element predstavljajo trije gumbi za upravljanje dvosklopčnega menjalnika na visokem sredinskem grebenu. Toda hitro opazim nekaj elementov iz starejših Renaultovih modelov, denimo upravljalno enoto klimatske naprave iz prejšnje generacije clia in capturja ter sistem za upravljanje audio naprave na volanskem drogu, ki sega še malce globlje v Renaultovo preteklost. Veliko je tudi trde plastike, vsekakor več kot pri porscheju caymanu, s katerim se lahko primerja tale francozinja.

Lega na cesti je odlična, testni avto pa se je z opcijskimi semi-slick pnevmatikami michelin pilot sport cup 2 asfalta držal kot nalepka.


Školjkasta športna sedeža znamke Sabelt sta le vzdolžno nastavljiva. Naslon je fiksen, za nastavljanje po višini pa bi potreboval orodje. A nič zato. Nastavim si volanski obroč in že imam idealen položaj. Sedim odlično.

Še boljše volje postanem ob zagonu motorja, ki je sredinsko nameščen in je za mojim hrbtom. Gre za 1,8-litrski turbobencinar, ki ga poznamo že iz renaulta megana RS, a tu v izvedbi S razvije 221 kilovatov moči oziroma okroglih 300 konjev in 340 Nm navora. Ob pritisku na rdeč gumb takoj lepo zagrgra in obljublja zabavo. Z izjemno lahkoto se zavrti do rdečega polja. Menjalnik prestavlja hitro in natančno, a malce bolj prepričljivo navzdol kot navzgor. Enako se dogaja ob ročnem pretikanju z obvolanskima ročicama. Pritrjeni sta na volanski obroč in bi glede na športen značaj avtomobila lahko bili malce večji, saj se tako zdi, da sta postavljeni malce previsoko.

Vse skupaj postane še bolj zanimivo v načinu sport, ki ga vklopimo z gumbom na volanskem obroču. Takrat štirivaljnik zaradi aktivnega izpuha postane še malce bolj glasen in odzivnejši ter ob umiku noge s plina fino zabrbota. Pravzaprav prav navihano poka. Menjalnik dlje časa vztraja v prestavi in skrbi, da stroj ostaja v višjem območju vrtenja. Na voljo je še način track (steza), pri katerem se med drugim izklopi sistem za nadzor stabilnosti. Oba načina vključujeta posebno grafiko merilnikov.

4,2 sekunde potrebuje do stotice in doseže 260 kilometrov na uro končne hitrosti.


Toda svoje bistvo ta avtomobil pokaže med ovinki na cesti. Tam zablesti odličen aluminijast okvir, ki je izjemno čvrst in s sredinsko nameščenim motorjem, kratko medosno razdaljo ter majhno maso omogoča zelo čisto vožnjo brez nagnjenosti k podkrmarjenju ali prekrmarjenju. Njegov kruh so hitre menjave smeri. Volan je izjemno natančen, zato gre nos točno tja, kamor mu ukažemo. Poleg tega zelo natančno poroča o dogajanju pod kolesi, kot se za takšen uživaški stroj spodobi. Podvozje je pričakovano trdo (blažilniki so za 50 odstotkov trši kot pri običajnih izvedbah), a ne tako trdo, da bi spravljalo v obup ob vsakodnevni uporabi.

Tristoglava konjenica ob manj kot 1.200 kilogramih mase popolnoma zadostuje, pri čemer okvir daje vedeti, da bi bil kos tudi precej večji moči. Poraba na testu se je gibala okoli 10 litrov na 100 kilometrov. Z lažjo desno nogo, torej v bolj običajni vsakodnevni uporabi, bi bila bolj ugodna, toda ob izkoriščanju iskrivosti male francozinje je »desetka« kar realna in sprejemljiva.

To je kupe z izrazito športnim značajem. Še najbolj se mu približa Porschejev cayman, ki pa je nekoliko težji in za doseganje podobnih zmogljivosti potrebuje več moči. Novodobni alpine je avtomobil, pri katerem so pomembni le človek, stroj in cesta ter užitki, ki jih lahko ta kombinacija, brez odvečnih in nepotrebnih elementov, ponudi.
 

Alpine A110 S 
 Vozilo in motor športni kupe, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.798 ccm, 221 kW (300 KM) pri 6.300/min, 340 Nm pri 2.400/min; Menjalnik: dvosklopčni, sedemstopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.181 x 1.798 x 1.252 mm; Medos. razdalja: 2.420 mm; Pnevmatike: 215/40 R18 spredaj, 245/40 R18 zadaj; Masa/nosilnost: 1.194/166 kg; Prtljažnik: 96 + 100 l.
  Največja hitrost:  260 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,2 s; Poraba goriva (WLTP): 6,8 l/100 km; Povprečje na testu: 9,9 l/100 km; Izpust CO2: 153 g/km.
  Cena:  osnovni model (A110): 61.000 €, testno vozilo: 89.920 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
vozne lastnosti, zmogljivosti, videz trda plastika, Renaultovi elementi v notranjosti  brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.