Avto.info
Iskalnik: Model:

Audi Q4 sportback 50 e-tron quattro

Moja prva izkušnja z električnim avtomobilom

  • To ni avtomobil, ki bi v vozniku sprožil željo po priganjanju, temveč potrebo po uglajeni vožnji
  • Kljub večji masi (več kot 2,2 tone) je lega na cesti odlična, zaradi čvrstega podvozja tudi v hitreje odpeljanih ovinkih
  • Vožnja po mestu je tiha in varčna, na avtocesti se uradnim podatkom o dosegu ne približa
Avtor: Katja Šadl / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 13. maj 2023

Priznam, da sem »tradicionalistka«, saj (še) nisem ponotranjila električnega pogona kot edino alternativo motorju z notranjim zgorevanjem. Ampak stvari se spreminjajo, danes so električna vozila vsakdanji rabi popolnoma kos, za nujne primere pa poskrbi vedno večje število javnih polnilnic. Kolegi iz uredništva so mi zato namenili daljše druženje z audijem Q4 e-tron sportback v kombinaciji z dvema elektromotorjema s skupno močjo 220 kW (299 KM) in baterijo kapacitete 82 kWh (76,7 kWh neto), ki je trenutno najmočnejša v ponudbi.

V notranjosti je radodaren s prostorom, enostaven za manevriranje, tih, udoben in prefinjen, z veliko moči in navora. Mestna vožnja je mirna in neslišna, saj ni tresljajev in brnenja motorja. Na avtocesti je zgodba drugačna; tu ne pričakujte oaze tišine, saj se v kabino prenašata zvok pnevmatik in piš vetra. Ergonomija je dobra, sedeži dosegajo običajen standard odličnosti, nasprotno je z oblogami na armaturni plošči in vratih, kjer zmoti plastika, ki se hitro opraska. Žal so na modernem šesterokotnem volanu drsniki za upravljanje glasnosti, in lahko se zgodi, da med manevriranjem nehote povečate glasnost izbrane radijske postaje. Infotainment je vrhunski, zelo odziven in z nekaj fizičnimi gumbi.

Za mestne razdalje je odličen, za daljše poti pa predvsem zaradi dosega nepraktičen. V primeru potovanja je treba dodatno načrtovati pot in razpoložljiv čas.


Zdaj pa za marsikoga najpomembnejši podatek: doseg. Moj vozni profil obsega približno 430 prevoženih kilometrov na teden, večinoma po avtocesti, v to niso všteti morebitni izleti ali obiski družinskih članov. Torej 430 kilometrov na relaciji dom–služba–trgovina–dom. Kljub najmočnejši bateriji sem skoraj vsak dan čutila tesnobo zaradi dosega. Razlog je predvsem v tem, da doma nimam nameščene polnilnice za električni avtomobil, temveč sem ga zvečer priključila na navadno hišno vtičnico. V dveh urah in pol se je napolnil zgolj pet odstotkov. Zato sem ga čez dan polnila na javnih polnilnicah. Mit, da električarji brezplačno parkirajo na privilegiranih mestih, nikakor ne drži. Za štiriurno »parkiranje« na polnilnici mreže Gremo na elektriko je bilo treba odšteti 7,75 evra, kar je primerljivo s cenami parkiranja v garažni hiši pod mestnim trgom. V tem času se je v baterijo »nateklo« 29 kWh energije, kar je v hladnem zimskem večeru zadostovalo za pot domov. Res je, da sloga vožnje (namenoma) nisem prilagajala, zato je doseg ob avtocestnih hitrostih padal vsakih 100 metrov.

Domača polnilna postaja je nujna, še posebej v primeru vsakodnevne vožnje po avtocesti.


Realen doseg z enim polnjenjem je v zimskih razmerah znašal manj kot 270 kilometrov, poraba energije pa se je povzpela na več kot 30 kWh/100 km. Priznam, da bi me veliko manj skrbelo, če bi vedela, da ga bom lahko napolnila čez noč na domači polnilni postaji. Ste vedeli, da na doseg negativno vplivajo vsak dodaten kilogram, hitrost vetra, pa tudi nadmorska višina? Doseg na avtocestni relaciji Ljubljana–Kranj je bil, na primer, za približno 30 kilometrov manjši v primerjavi z vožnjo pod enakimi pogoji v obratni smeri. Razlika v nadmorski višini obeh krajev je 91 metrov. Popolnoma druga zgodba je vožnja po mestu, kjer je poraba energije bistveno manjša.

Javno polnilno infrastrukturo ocenjujem kot zadovoljivo, saj je prek aplikacij različnih ponudnikov mogoče vsak trenutek preveriti, kje so proste polnilnice in kakšno moč polnjenja omogočajo. Se je pa med testom pripetilo, da je bila kakšna v okvari oziroma ni delovala s polno močjo ali so bili na parkirnem mestu bodisi električarji (ki jih lastniki niso polnili) ali klasična vozila, katerih lastniki se požvižgajo na »zelena mesta« in se ne zavedajo, da morda nekdo nujno potrebuje polnilno mesto.
 

Audi Q4 sportback 50 e-tron quattro
 Vozilo in motor kupejevski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor spredaj: električni, 80 kW (109 KM), 162 Nm; zadaj: električni, 150 kW (204 KM), 310 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.588 x 1.865 x 1.614 mm; Medos. razdalja: 2.764 mm; Pnevmatike: spredaj 235/50 R20, zadaj 255/45 R20; Masa/nosilnost: 2.215/500 kg; Prtljažnik: 535–1.460 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s; Poraba energije (WLTP): 17,8 kWh/100 km; Povprečje na testu: 22,0 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (Q4 sportback 35 e-tron): 50.680 €, testno vozilo: 80.115 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
vozne lastnosti, prostornost, videz, rekuperativno zaviranje doseg na avtocesti, cena, nima sprednjega prtljažnika brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.