BMW iX1 xDrive30
Naravno električen
- Je popolnoma električen, a tega ne obeša na veliki zvon
- Z dvema elektromotorjema ponuja več kot 300 »konjev« in štirikolesni pogon
- Ob premijski kakovosti in opremi je premijska tudi cena, ki presega 70 tisočakov
Sreda, 4. september 2024
Novi BMW X1, gre za tretjo generacijo bavarskega najmanjšega športnega terenca, je bil zasnovan s filozofijo power of choice (moč izbire). To pomeni, da je na voljo praktično z vsemi pogonskimi sklopi, od bencinskih in dizelskih, prek priključno-hibridnih, do popolnoma električnih, ki mu prinašajo oznako iX1. In tega smo preizkusili tokrat.
Ena od lastnosti električnih različic BMW-jevih modelov je, da se po videzu skoraj ne razlikujejo od tistih z bolj klasičnimi stroji. To velja tako za zunanjost kot za kabino, v kateri moramo pohvaliti kakovost materialov in izdelave, ki je na očitno premijski ravni.
Kljub masi, ki presega dve toni, se pohvali z dinamičnimi voznimi lastnostmi.
Zasnova voznikovega delovnega prostora je enaka kot pri že preizkušenem modelu serije 2 active tourer. To pomeni, da je občutno digitalizirana in prinaša novejši način upravljanja, ki poteka v večji meri prek zaslona na dotik. V okviru tega se je moral žal posloviti dokazano učinkovit sistem z vrtljivim gumbom iDrive. Ob upravljanju prek zaslona je namesto njega na voljo nekaj posameznih gumbov, ki so, z izjemo valjčka za spreminjanje glasnosti multimedijske naprave, praktično poravnani z
vrhnjo površino sredinskega grebena. Zato je vse skupaj nekoliko manj praktično in manj intuitivno kot pri prejšnjih modelih ter zahteva nekaj več privajanja. Glede prostornosti od električnega X1 ne moremo pričakovati čudežev, a je ta vseeno solidna. V drugi vrsti se lahko udobno namestita dva odrasla potnika, medtem ko je udobje tretjega (na sredini) nekoliko slabše zaradi sredinskega grebena in sistema za prezračevanje. Ob tem v BMW-jevem slogu lepo obdelan prtljažnik v osnovni postavitvi
ponuja za ta razred povsem sprejemljivih 490 litrov prostornine.
Zdaj je že precej jasno, da so Bavarci, kar se tiče zmogljivosti njihovih električnih modelov, kar radodarni. In če pri iX3, ki zmore 210 kilovatov (286 KM), lahko morda kdo pogreša štirikolesni pogon, se manjšemu in mlajšemu bratu to ne more zgoditi. iX1 ima namreč vgrajen en elektromotor na sprednji in enega na zadnji osi. Vsak od njiju razvije 140 kilovatov (190 KM) moči in 247 Nm navora in ob štirikolesnem pogonu ponujata skupnih 230 kilovatov (313 KM) moči ter 494 Nm navora. S tem lahko
malce več kot dve toni težek športni terenec doseže stotico v 5,6 sekunde, medtem ko je končna hitrost omejena na 180 kilometrov na uro.
5,6 sekunde potrebuje od 0 do 100 kilometrov na uro.
To je torej hiter avtomobil, ki je tudi med zavoji lahko prijetno dinamičen. Čeprav pri tem občutimo nekoliko večjo maso, ne prihaja do pretiranega nagibanja karoserije, občutek za volanom pa je vselej zanesljiv. Sicer pa je skupni imenovalec čvrstost, zato od njega ne smete pričakovati limuzinskega udobja.
Na testu prav tako ni pokazal pretirane varčnosti. Čeprav meritveni cikel WLTP obljublja porabo le 17,1 kilovatne ure na 100 kilometrov, se je le-ta med našim preizkusom spustila pod 20 le v mestu, se na avtocesti gibala okoli 25 in na koncu prinesla povprečje 21,2 kilovatne ure na 100 kilometrov. Baterijo s kapaciteto 66,5 kilovatne ure (neto 64,7 kWh) je mogoče polniti z največjo močjo 130 kilovatov ter jo napolniti od 20 do 80 odstotkov v 25 minutah. Ob tem realen doseg znaša približno od 300 do 350 kilometrov.
Pod črto ugotavljamo, da je novi X1 tudi v popolnoma električni izvedbi pravi BMW. Je kakovostno izdelan, prijetno dinamičen in nič manj uporaben od bolj klasičnih različic. Da je pravi BMW, na koncu kaže tudi njegova cena, ki se z »osnovnih« 54.200 evrov z dodatki brez težav povzpne čez 70 tisočakov.
BMW iX1 xDrive30 |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (spredaj): električni, sinhronski, 140 kW (190 KM), 247 Nm, motor (Zadaj): električni, sinhronski, 140 kW (190 KM), 247 Nm; Sistem: 230 kW (313 KM), 494 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4500 x 1845 x 1616 mm; Medos. razdalja: 2692 mm; Pnevmatike: 245/45 R20; Masa/nosilnost: 2085/495 kg; Prtljažnik: 490–1495 l. |
Največja hitrost:
180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,6 s; Baterija (neto): 66,5 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 22/130 kW; Poraba energije (EU): 17,1 kWh/100 km; Povprečje na testu: 21,2 kWh/100 km; Doseg: 436 km. |
Cena: osnovni model (iX1 xDrive30): 54.200 €, testno vozilo: 76.321 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, vozne lastnosti, kakovost izdelave | upravljanje multimedijske in klimatske naprave | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- iX1
- test