Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW iX1 xDrive30

Naravno električen

  • Je popolnoma električen, a tega ne obeša na veliki zvon
  • Z dvema elektromotorjema ponuja več kot 300 »konjev« in štirikolesni pogon
  • Ob premijski kakovosti in opremi je premijska tudi cena, ki presega 70 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 4. september 2024

Novi BMW X1, gre za tretjo generacijo bavarskega najmanjšega športnega terenca, je bil zasnovan s filozofijo power of choice (moč izbire). To pomeni, da je na voljo praktično z vsemi pogonskimi sklopi, od bencinskih in dizelskih, prek priključno-hibridnih, do popolnoma električnih, ki mu prinašajo oznako iX1. In tega smo preizkusili tokrat.

Ena od lastnosti električnih različic BMW-jevih modelov je, da se po videzu skoraj ne razlikujejo od tistih z bolj klasičnimi stroji. To velja tako za zunanjost kot za kabino, v kateri moramo pohvaliti kakovost materialov in izdelave, ki je na očitno premijski ravni.

Kljub masi, ki presega dve toni, se pohvali z dinamičnimi voznimi lastnostmi.


Zasnova voznikovega delovnega prostora je enaka kot pri že preizkušenem modelu serije 2 active tourer. To pomeni, da je občutno digitalizirana in prinaša novejši način upravljanja, ki poteka v večji meri prek zaslona na dotik. V okviru tega se je moral žal posloviti dokazano učinkovit sistem z vrtljivim gumbom iDrive. Ob upravljanju prek zaslona je namesto njega na voljo nekaj posameznih gumbov, ki so, z izjemo valjčka za spreminjanje glasnosti multimedijske naprave, praktično poravnani z vrhnjo površino sredinskega grebena. Zato je vse skupaj nekoliko manj praktično in manj intuitivno kot pri prejšnjih modelih ter zahteva nekaj več privajanja. Glede prostornosti od električnega X1 ne moremo pričakovati čudežev, a je ta vseeno solidna. V drugi vrsti se lahko udobno namestita dva odrasla potnika, medtem ko je udobje tretjega (na sredini) nekoliko slabše zaradi sredinskega grebena in sistema za prezračevanje. Ob tem v BMW-jevem slogu lepo obdelan prtljažnik v osnovni postavitvi ponuja za ta razred povsem sprejemljivih 490 litrov prostornine.

Zdaj je že precej jasno, da so Bavarci, kar se tiče zmogljivosti njihovih električnih modelov, kar radodarni. In če pri iX3, ki zmore 210 kilovatov (286 KM), lahko morda kdo pogreša štirikolesni pogon, se manjšemu in mlajšemu bratu to ne more zgoditi. iX1 ima namreč vgrajen en elektromotor na sprednji in enega na zadnji osi. Vsak od njiju razvije 140 kilovatov (190 KM) moči in 247 Nm navora in ob štirikolesnem pogonu ponujata skupnih 230 kilovatov (313 KM) moči ter 494 Nm navora. S tem lahko malce več kot dve toni težek športni terenec doseže stotico v 5,6 sekunde, medtem ko je končna hitrost omejena na 180 kilometrov na uro.

5,6 sekunde potrebuje od 0 do 100 kilometrov na uro.


To je torej hiter avtomobil, ki je tudi med zavoji lahko prijetno dinamičen. Čeprav pri tem občutimo nekoliko večjo maso, ne prihaja do pretiranega nagibanja karoserije, občutek za volanom pa je vselej zanesljiv. Sicer pa je skupni imenovalec čvrstost, zato od njega ne smete pričakovati limuzinskega udobja.

Na testu prav tako ni pokazal pretirane varčnosti. Čeprav meritveni cikel WLTP obljublja porabo le 17,1 kilovatne ure na 100 kilometrov, se je le-ta med našim preizkusom spustila pod 20 le v mestu, se na avtocesti gibala okoli 25 in na koncu prinesla povprečje 21,2 kilovatne ure na 100 kilometrov. Baterijo s kapaciteto 66,5 kilovatne ure (neto 64,7 kWh) je mogoče polniti z največjo močjo 130 kilovatov ter jo napolniti od 20 do 80 odstotkov v 25 minutah. Ob tem realen doseg znaša približno od 300 do 350 kilometrov.

Pod črto ugotavljamo, da je novi X1 tudi v popolnoma električni izvedbi pravi BMW. Je kakovostno izdelan, prijetno dinamičen in nič manj uporaben od bolj klasičnih različic. Da je pravi BMW, na koncu kaže tudi njegova cena, ki se z »osnovnih« 54.200 evrov z dodatki brez težav povzpne čez 70 tisočakov.
 

BMW iX1 xDrive30
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (spredaj): električni, sinhronski, 140 kW (190 KM), 247 Nm, motor (Zadaj): električni, sinhronski, 140 kW (190 KM), 247 Nm; Sistem: 230 kW (313 KM), 494 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4500 x 1845 x 1616 mm; Medos. razdalja: 2692 mm; Pnevmatike: 245/45 R20; Masa/nosilnost: 2085/495 kg; Prtljažnik: 490–1495 l.
  Največja hitrost: 

180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,6 s; Baterija (neto): 66,5 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 22/130 kW;

Poraba energije (EU): 17,1 kWh/100 km; Povprečje na testu: 21,2 kWh/100 km; Doseg: 436 km.
  Cena:  osnovni model (iX1 xDrive30): 54.200 €, testno vozilo: 76.321 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, vozne lastnosti, kakovost izdelave upravljanje multimedijske in klimatske naprave brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.