BMW iX3
Rutinirano poseben
- Električna različica BMW-ja X3 se navzven praktično ne razlikuje od drugih, čeprav ima popolnoma drugačen pogon
- Zadnji kolesi poganja elektromotor z 210 kW (286 KM), kar je dovolj za pospešek do 100 km/h v 6,8 sekunde
- Z baterijo kapacitete 73,4 kWh ni dolgoprogaš, a brez težav v kosu prevozi 350 kilometrov
Četrtek, 18. maj 2023
Če ste se kdaj spraševali, v čem je razlika med »ljudskimi« in premijskimi avtomobilskimi znamkami, vam jasen odgovor ponuja BMW-jev športni terenec X3. Govorimo o konsistenci v praktično vseh pogledih, o visokih merilih, ki ne dovoljujejo, da bi iz tovarne zapeljal polizdelek. Pa naj bo to zmogljiv bencinski, dizelski, priključnohibridni ali električni avtomobil. Vse našteto je tudi X3, ki je plod BMW-jevega pristopa demokratične ponudbe raznolikih pogonov. Ta diktira tudi primerljive cene med njimi.
Dobro poznani model X3 je bil v resnici prvi, ki je električni pogon ponujal poleg ostalih. Ker je na trgu že od leta 2019, je bil čas za temeljito prenovo. Osvežena je bila tudi popolnoma električna različica iX3, ki se od preostalih v videzu razlikuje le v nekaj malenkostih, denimo z zaprto masko in modrimi okrasnimi dodatki.
S prenovo je dobil večjo sprednjo masko in vitkejše žaromete, spremenjene odbijače ter grafiko zadnjih luči. Temeljito posodobljena je tudi notranjost z drugačno armaturno ploščo, ki gosti kar 31,2-centimetrski osrednji zaslon ter nov videz sredinske konzole s spremenjeno prestavno ročico. Uporabniško izkušnjo izboljšuje sedma generacija vmesnika operacijskega sistema z navigacijo z zemljevidi v oblaku. Sicer je prostorsko ostal enak kot doslej, kar pomeni, da je na sedežih dovolj prostora
(zadnji bi lahko bili nekoliko udobnejši), prtljažnik pa kljub električni nadgradnji ponuja enakih 510 litrov prostora kot ostale izvedbe.
7 minut je treba biti priklopljen na polnilnici z zmogljivostjo 150 kW za dodatnih 100 kilometrov dosega.
Eden od redkih kompromisov električne izvedbe je, da je na voljo le z zadnjim pogonom, kar sicer prispeva k boljši vozni dinamiki, a se s prednostmi dobrega xDrive-a enostavno ne more primerjati. Motor razvije 210 kilovatov (286 KM) moči in 400 Nm navora, torej več kot dovolj za živahen pospešek do 100 km/h (6,8 sekunde), medtem ko je končna hitrost omejena na 180 km/h. Pri tem velja omeniti regenerativno zaviranje, ki se prilagaja glede na razmere na cesti in močneje zavira, če zaznava druga
vozila pred seboj, ali vozilo pusti »jadrati«, če presodi, da se mora pot nadaljevati. Sistem deluje zelo učinkovito, a obenem pomeni, da daje vozniku občutek nepredvidljivosti, saj reakcije niso konstantne. To pri vsakdanji vožnji praktično ni opazno in je celo koristno. Po drugi strani pa krni opevano uživaško plat, po kateri ta znamka slavi. Dinamična vožnja namreč zahteva predvidljivo in predvsem konstantno obnašanje avtomobila. Na srečo se da tovrstne pripomočke prilagoditi ali
izklopiti.
Za konec še o najbolj pereči temi – bateriji in dosegu. V dno vozila vgrajena baterija s kapaciteto 74,3 kWh po uradnih podatkih obljublja do 461 kilometrov dosega. Za takšen rezultat so potrebne posebne razmere in potrpljenje na ravni mame s tremi malčki v čokoladnici. Bolj realno pričakovanje je domet približno 350 kilometrov, kolikor smo z vožnjo brez pretiranega prilagajanja prevozili med našim testom. Polnjenje z izmeničnim tokom poteka z največjo močjo 11 kW, z enosmernim tokom pa z
največ 150 kW, kar po obljubah Bavarcev pomeni, da se do 80 odstotkov kapacitete baterija na dovolj zmogljivi polnilnici napolni v le 32 minutah. Obljube je tudi v praksi izpolnil tako kot več ali manj vse ostalo – rutinirano!
BMW iX3 |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, sinhronski, 210 kW (286 KM) pri 6.000/min, 400 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.734 x 1.891 x 1.668 mm; Medos. razdalja: 2.864 mm; Pnevmatike: spredaj 245/45 R20, zadaj 275/40 R20; Masa/nosilnost: 2.255/470 kg; Prtljažnik: 510–1.560 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,8 s; Poraba energije (EU): 18,5 kWh/100 km; Povprečje na testu: 21,3 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (iX3): 73.950 €, testno vozilo: 76.807 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, kakovost, cenovna politika |
![]() |
nekonstantno regenerativno zaviranje, trdo vzmetenje, štirikolesni pogon ni na voljo |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- iX3
- test