Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW X3 M40d

Je dizel še vedno kralj?

  • Posodobljen X3 nazorno kaže, da je turbodizel še vedno lahko optimalna izbira
  • Izvedba M40d do stotice zdrvi v manj kot petih sekundah, obenem nudi vrhunsko potovalno udobje in avtonomijo
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 10. november 2022

O pogonski tehniki, ki okolju prizadene najmanj škode, ne bomo polemizirali, ampak se bomo tokrat osredotočili le na uporabniški vidik. Skozi takšno prizmo namreč hitro lahko pridemo do zaključka, da je osovraženi dizel v resnici zelo dobra, če ne kar optimalna izbira. Zlasti če pride v takšnem paketu, kot je BMW X3 M40d.

Čeprav X3 ni bil zastarel, mu je nedavna prenova prinesla ravno dovolj svežine, da mu spet ne moremo ničesar očitati. Navzven je z manjšimi popravki postal ostrejši in nekoliko bolj definiran, jasno z večjimi ledvičkami na maski. Po drugi strani je kabina napredovala predvsem pri digitalnih elementih, kjer je osrednji zaslon multimedijskega sistema dobil vmesnik sedme generacije, voznik pa prav tako digitalno instrumentno ploščo z 31,2-centimetrskim zaslonom. Drugega se v razvojnem oddelku praktično niso dotikali, kar je dobro, saj so tako ergonomija kot kakovost izdelave in izbor materialov zares odlični.

Ker je po zasnovi bližje modelu X5 kot X1, je udobje na zelo visoki ravni, četudi gre za bolj športno različico iz programa M performance, ki je obenem najzmogljivejša s turbodizelskim pogonom. To je pomembno zato, ker je prodor dizelskega trušča v kabino minimalen, zato pri izbiri praktično ne more igrati vloge. Tudi zmogljivosti so popolnoma primerljive z njegovo bencinsko protiutežjo M40i, saj stotico oba dosežeta v 4,9 sekunde, tako kot elektronsko omejeno največjo hitrost 250 km/h. Zavidanja vredna je tudi vozna dinamika, ki je posledica štirikolesnega pogona in nekoliko bolj športno naravnanega podvozja. Jasno, to ni lahkoten kupe, ampak razmeroma zajeten športni terenec, zato ima svoje omejitve, a v ovinkih vseeno zna navdušiti.

Kako ne, ko pa trilitrski turbodizel s šestimi valji zmore kar 250 kW (340 KM) ter 700 Nm navora! Obenem z bencinsko konkurenco pomete pri porabi goriva, ki kljub zmogljivostim in dobrima dvema tonama suhe teže vseeno ne preseže desetih litrov. Pri nas se je poraba ustalila le malenkost pod dvoštevilčno mejo. S tem postane tudi alternativa, ki zahteva manj postankov na bencinskih servisih in s tem suveren dolgoprogaš. Ko v enačbo vključimo še nakupno ceno – dizel je od bencinskega cenejši za dobrega tisočaka – je upor proti dizlu, še posebej v tem segmentu, toliko manj razumljiv.
 

BMW X3 M40d 
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, blagi hibrid, vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, 250 kW (340 KM) pri 4.400/min, 700 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.713 x 1.897 x 1.676 mm; Medos. razdalja: 2.864 mm; Pnevmatike: 245/40 R21 spredaj, 275/35 R21 zadaj; Masa/nosilnost: 2.080/500 kg; Prtljažnik: 550–1.600 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,9 s; Poraba goriva (WLTP): 6,6 l/100 km; Povprečje na testu: 9,7 l/100 km; Izpust CO2: 173 g/km.
  Cena:  osnovni model (X3 sDrive18d): 53.850 €, testno vozilo: 98.301 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, vozne lastnosti, ergonomija cena dodatne opreme brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.