BMW Z4 M40i
Redka dobrina
- Z4 je še eden izmed zadnjih dvosedih bojevnikov brez strehe na trgu
- Nedavno osveženi roadster s platneno streho ponuja unikatno kombinacijo vetra v laseh in vozne dinamike z zadnjim pogonom
- Vrh ponudbe je M40i s šestvaljnikom, 340 »konjskih« moči in 4,5-sekundnim pospeškom do stotice
Sobota, 26. avgust 2023
Sprehod po ceniku novih avtomobilov na slovenskem trgu vam hitro izda, da je ponudba kabrioletov, še posebej dvosedežnih, izjemno skopa. Le dobrih deset modelov s platneno streho boste našli in med njimi roadsterjev, da jih preštejete na prste ene roke. V segmentu na srečo še vedno vztraja BMW z modelom Z4, ki smo ga preizkusili v najbolj žlahtni izvedbi M40i.
O nastanku aktualne generacije Z4 je bilo povedanega že ogromno, na kratko pa obnovimo, da gre za tesnega sorodnika toyote supre, razen očitnih oblikovnih razlik, pa ju najbolj očitno loči streha. Supra namreč ni kabriolet, ampak klasičen športni kupe. Kateri je oblikovno bolj posrečen, je stvar debate, dejstvo pa je, da sta na cesti oba zelo opazna. S prenovo je Z4 dobil malenkost drugačni ledvički maske in nova žarometa, rahlo sta preoblikovana tudi odbijača in še kakšna malenkost. V celem navzven deluje bolj skladno in uglajen, deloma tudi zaradi mat sive barve testnega avtomobila.
Občutek za volanom je prav takšen, kot se ga spomnimo izpred prenove. Prijetno utesnjen, z zelo nizkim sedenjem in pogledom na motorni pokrov, za katerega se zdi, da se kar ne konča. Ker gre za avtomobil, ki je sprva nastal že pred štirimi leti, nas je razveselila zdrava mera digitalnih vmesnikov, ki se lepo ujemajo s klasičnimi gumbi. Po današnjih standardih jih je celo preveč, a nam je to prav gotovo ugajalo, saj so BMW-jevi strokovnjaki za ergonomijo dobro poskrbeli za razumljivost in
uporabnost. Če odštejemo z EMŠO-m povezano vstajanje iz nizkega avtomobila, nas je zares zmotila le preglednost nazaj, še posebej, ko je streha razpeta nad kabino. Takrat bi zelo prav prišla danes nepogrešljiva kamera, a Z4 ponuja le parkirne senzorje.
10 sekund za odpiranje ali zapiranje potrebuje električno gnana platnena streha.
Armaturno ploščo zaznamujeta dva ločena velika barvna zaslona, kar sicer ni v trendu z najnovejšimi modeli znamke, kjer je vse skupaj združeno v en velik panel. Je pa zato programska oprema najsodobnejša in omogoča najrazličnejše funkcije, denimo integracijo pametnega telefona, navigacijo z naprednim planiranjem poti, osebnega pomočnika …
Vgrajena tehnologija je torej na mestu, a bistvo tega avtomobila je seveda popolnoma nekje drugje. V prvi vrsti gre za kabriolet, opremljen z električno upravljano platneno streho, ki za odpiranje ali zapiranje potrebuje le deset sekund, kar deluje med vožnjo do hitrosti 50 km/h. Ko je streha razprta, je v kabini nekoliko utesnjen občutek, odprta pa ponuja neprimerljivo svobodo, ki pa zaradi spretno speljanih zračnih tokov ne pomeni prav nič nelagodja.
Z4 je klasični roadster, to pa pomeni motor spredaj in pogon zadaj. Veselja ob takšni zasnovi nikoli ne zmanjka, še posebej če karoserijo krasi napis M40i. Ta pomeni, da je pod motornim pokrovom trilitrski vrstni turbo šestvaljnik z močjo 250 kW (340 KM). Vse izvedbe so na voljo le z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, a je ta tako odličen, da si ne predstavljamo potrebe po ročnem. To je avtomobil, ki zmore med ovinki pokazati izjemno dinamiko, a je obenem fantastičen tudi za uglajeno križarjenje. Obalna cesta, ko popoldansko sonce nekoliko popusti, ima svoje čare, tako kot lovljenje živahnega zadka in iskanje idealne linije na praznem odseku podeželske ceste. Na tem mestu je treba pohvaliti vzmetenje, ki je kljub prilagodljivosti na trši strani, a ni utrudljivo, pač neravnine zgledno požira. Tudi volan ima ostrino, ki jo pripisujemo tako kompaktnemu športnemu avtomobilu.
Vse to skupaj zagotavlja užitke, ki se jim vse bolj izteka čas. No ja, vsaj tako kaže, a mi ne bomo izgubili upanja. Tako kot ga nismo med testiranjem te redke dobrine z Bavarskega. Pristni užitki z njo so bili namreč med našim testom še bolj redki, saj smo morali imeti več ali manj ves čas vklopljene brisalce stekel.
BMW Z4 M40i |
Vozilo in motor: roadster, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: turbobencinski, šestvaljnik, 2998 ccm, 250 kW (340 KM) pri 5000/min, 500 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4324 x 1864 x 1304 mm; Medos. razdalja: 2470 mm; Pnevmatike: 255/35 R19 spredaj in 275/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1630/230 kg; Prtljažnik: 281 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,5 s; Poraba goriva (EU): 7,9 l/100 km; Povprečje na testu: 12,9 l/100 km; Izpust CO2: 179 g/km. |
Cena: osnovni model (sDrive20i): 49.650 €, testno vozilo: 81.885 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, kakovost, vozne lastnosti |
![]() |
nima vzvratne kamere, cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- M40i
- test
- Z4