Citroën C5 aircross hybrid 136 ë-DCT ë-series
Hibridno udobje
- Citroënov največji križanec še naprej stavi na prostornost in udobje
- Udobju je naklonjen tudi blagi hibrid, ki omogoča porabo pod 7 l/100 km
Četrtek, 15. avgust 2024
Citroëni so že od nekdaj sloveli po mehkobi in udobju. In z veseljem lahko potrdimo, da danes ni prav nič drugače. Udobje je gotovo lastnost, ki pri C5 aircross najbolj izstopa. Zanjo sta zaslužna predvsem vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki in prijetno mehki sedeži advanced comfort. A to so lastnosti, na katere nas je francoski križanec že navadil.
Pravo novost pri njem pa predstavlja nov pogonski sklop. Gre za blagi hibrid, ki ga sestavljajo poznan, a posodobljen 1,2-litrski tubobencinski trivaljnik s 100 kW (136 KM) in 230 Nm navora, ter šeststopenjski dvosklopčni menjalnik ë-DCS6, vgrajen elektromotor z 21 kW (28 KM) in 55 Nm navora. Tu je še 48-voltna litij-ionska baterija s kapaciteto 0,43 kWh, ki je nameščena pod voznikovim sedežem in ne jemlje prostora prtljažniku. Z njo sistem malce presega okvire klasičnih blagih hibridov, saj
ne le pomaga bencinarju ob speljevanjih ter pri regeneraciji energije, temveč omogoča tudi premikanje avtomobila samo na elektriko, in sicer med parkirnimi manevri ter ko zahtevamo manj navora. Teoretično naj bi tako lahko, zlasti v mestu, do 50 odstotkov časa vozili na elektriko.
10,2 sekunde potrebuje do stotice, kar je glede na značaj avtomobila povsem zadovoljivo.
V praksi se prispevek elektromotorja začuti pri speljevanjih, še preden se zares prebudi bencinar. Sicer pa do »jadranja« na elektriko prihaja ob lahki desni nogi ter posledično umirjeni vožnji. Preklopi med bencinarjem in elektromotorjem so skoraj neopazni, kar prispeva k splošnemu udobju med vožnjo. Ob tem je glede na velikost avtomobila zelo zadovoljiva tudi poraba goriva, ki je na testu znašala 6,9 litra na 100 kilometrov.
Tako lahko rečemo, da se ta blagi hibrid, ki je že skoraj pravi, C5 aircrossu zelo dobro poda, saj je s svojim delovanjem naklonjen udobju, po katerem slovi ta model. Poleg tega mu omogoča tudi varčnost, ki je izrazitejša zlasti pri mestni vožnji.
Citroën C5 aircross hybrid 136 ë-DCT ë-series |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor z notranjim zgorevanjem: turbobencinski, 3-valjnik, 1.199 ccm, 100 kW (136 KM) pri 5.500/min, 230 Nm pri 1.750/min; električni: sinhronski (PSM), 21 kW (28 KM), 55 Nm; Menjalnik: dvosklopčni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5 |
Velikost: 4.500 x 1.899 x 1.688 mm; Medos. razdalja: 2.730 mm; Pnevmatike: 205/55 R19; Masa/nosilnost: 1.606/444 kg; Prtljažnik: 460–600-1510 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (WLTP): 5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 127 g/km. |
Cena: osnovni model (C aircross puretech 130 you): 28.250 €, testno vozilo: 35.450 €; C Automobil Import, d.o.o., Ljubljana. |
prostornost, udobje, poraba goriva | upravljanje klimatske naprave prek zaslona | brez napak |
Oznake:
- aircross
- Avto fokus
- C5
- Citroën
- test