Avto.info
Iskalnik: Model:

Cupra leon 1.5 TSI DSG

Dirkač po srcu

  • Vstopnica v svet Cupre je tehnični dvojček seata leona z 1,5-litrskim bencinskim motorjem
  • Nekoliko trše podvozje daje okus po športnosti, ki jo uspešno združuje z vsakdanjo uporabnostjo
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Ponedeljek, 8. julij 2024

Če še niste vedeli, ime Cupra izhaja iz kombinacije »Cup Racing«, torej iz dirkalne zgodovine znamke Seat. Najprej so jo uporabili za oznako posebnih športnih različic Seatovih modelov, nato pa je prerasla v čisto svojo znamko. Testni cupra leon torej mora biti podivjana zverina, kajne? Z golfovim 1,5-litrskim bencinskim strojem, ki zmore moč vsega 110 kW (150 KM) prav gotovo ne. Pa vseeno ponuja veliko več vozniških užitkov, kot bi si mislili, tudi športnih.

Velik del avtomobilske izkušnje narekuje že sam videz avtomobila. Cupra leon je sicer praktično identičen Seatovemu dvojčku, a je obenem veliko bolj atraktiven. Pa ne le zaradi bakreno obarvanega Transformerji/Spiderman logotipa, ampak zaradi vseh drugih potez, ki ga naredijo veliko bolj dinamičnega.

Cupra pomeni športnost, pa tudi atraktiven slog, ki je prav tako vračunan v nekoliko višjo ceno od Seata.


V notranjosti je teh manj, poudarek je predvsem na športnih sedežih in prej omenjenih bakrenih poudarkih. Sicer je tako pri prostornosti kot tehniki več ali manj enak običajnemu leonu. Pomembna razlika je skrita očem, pa vseeno ključno spremeni značaj tega avtomobila. Govorimo o trše nastavljenem podvozju, ki sicer v kombinaciji z 18-palčnimi platišči terja nekaj davka pri udobju. Po drugi strani pa v kombinaciji s progresivnim volanskim mehanizmom zagotavlja zavidljivo vozno dinamiko, ki nazorno kaže, da si ta zasnova zlahka privošči obvladovanje vsaj dvakrat toliko moči. Tudi hiter 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik je pomemben del sestavljanke, ki pa stane približno tri tisočake in pol več od ročnega. A za ta denar kupec dobi 48-voltno blago hibridno podporo, ki sicer nima ključne vloge pri zmogljivosti (pospešek do stotice traja 8,7 sekunde), temveč je pomembno orodje za zagotavljanje zmerne porabe. Na našem preizkusu je tudi zato povprečje znašalo zelo solidnih 6,6 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Z osnovnim motorjem, ki je na voljo v celi vrsti »ljudskih« koncernskih sorodnikov, to seveda ni tipična cupra. Vseeno pa nas je, kljub zmerni zalogi moči, navdušila na vseh drugih področjih, saj ponuja dobro mero vozne dinamike in je obenem vsakdanje neutrujajoč avtomobil, v katerega se vedno z veseljem usedeš.

Cuprinega leona, kot smo ga preizkusili, si je še mogoče omisliti, sicer pa je na voljo tudi že v prenovljeni izvedbi.
 

Cupra leon 1.5 TSI DSG
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5.000/min, 250 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.398 x 1.799 x 1.442 mm; Medos. razdalja: 2.683 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1.395/485 kg; Prtljažnik: 380–1.301 l.
  Največja hitrost:  214 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,7 s; Poraba goriva (WLTP): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6/100 km; Izpust CO2: 135 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.5 TSI): 30.870 €, testno vozilo: 36.801 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
videz, poraba, vozne lastnosti upravljanje multimedijskega sistema brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.