Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford explorer 3.0 ecoboost plug-in-hybrid platinum

Velik, večji, največji

  • Fordov največji osebni model pri nas je priključni hibrid
  • S šestvaljnikom in elektromotorjem zmore 336 kW (457 KM) in prevozi približno 30 km brez izpustov
  • Je zelo zmogljiv in udoben, varčen pa le ob intenzivni uporabi njegove električne plati
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 28. julij 2022

Ej, ampak res je velik.« To je bila nedvomno najpogostejša ugotovitev in vzklik prijateljev in znancev, s katerimi sem se srečal med testom forda explorerja. In res. S petimi metri in petimi centimetri dolžine, dvema metroma in štirimi milimetri širine ter 1,78 metra višine bi težko rekli, da ni velik. Nekateri so v njem videli nekaj podobnosti s kakšnim Range Roverjevim modelom, kar tudi drži.

Nato so sledila vprašanja o motorju. Bencin, dizel? Ne. Priključni hibrid oziroma bencinski priključni hibrid, če smo natančni. Toda ne z 2,5-litrskim štirivaljnikom kot pri kugi, temveč z zelo konkretnim trilitrskim V6, ki razvije 267 kilovatov (363 KM) in 555 Nm navora, v kombinaciji z elektromotorjem s 75 kilovati (102 KM) in 300 Nm navora. Vozniku je tako skupaj na voljo največ 336 kilovatov (457 KM) moči in kar 825 Nm navora. S tem lahko skoraj 2,5 tone težek avtomobil požene do stotice v šestih sekundah in vse tja do končne hitrosti 230 kilometrov na uro. Zmogljivosti so kljub nezanemarljivi masi več kot zadovoljive. Velikan je torej vse prej kot len. Zaradi razmeroma občutljivega pedala za plin je pri manevrih celo malce nervozen. Ob samodejnem hibridnem načinu, pri katerem elektronika določa dinamiko sodelovanja med bencinskim in električnim motorjem, so tu še popolnoma električni način vožnje, način za ohranjanje napolnjenosti baterije za kasnejšo uporabo in način, pri katerem se baterija polni s pomočjo bencinskega motorja. Ta ima kapaciteto 13,6 kilovatne ure. Po meritvenem ciklu WLTP ponuja 42 kilometrov dosega popolnoma brez izpustov, a v praksi vseeno nekaj manj.

Brez hibridnega sklopa, ki mu vsaj teoretično omogoča sprejemljivo porabo in izpuste, ga na evropskem trgu ne bi videli.


V mestu nam je uspelo prevoziti največ 34 kilometrov, v mešanem ciklu pa slabih 30. »Kaj pa poraba goriva?« To je vprašanje, ki pri priključnih hibridih nima čisto preprostega odgovora. Odvisna je namreč od načina oziroma intenzivnosti izkoriščanja njihove električne plati. Meritveni cikel WLTP, ki je kar malce skregan z resničnostjo, pravi, da velikanu za 100 kilometrov zadostuje 3,1 litra bencina in da na kilometer izpusti le 71 gramov ogljikovega dioksida. Nam tega, pričakovano, ni uspelo doseči. Niti približno. Zlasti zato, ker smo opravili nekaj daljših poti, na katerih polnjenje ne bi imelo smisla. Zato smo na testu dosegli povprečje slabih 11 litrov na 100 kilometrov, pri čemer se je poraba ob popolnoma prazni bateriji zapodila tja proti 14 litrom. Ob štirih voznih načinih, ki uravnavajo delovanje hibridnega pogonskega sklopa, je tu še sedem načinov, ki ob pogonskem sklopu uravnavajo tudi sisteme za vozno dinamiko za vožnjo na različnih podlagah in za različne potrebe. Med drugim so na voljo športni način, več načinov za vožnjo po zahtevnejših podlagah in celo način za vleko prikolice, ki lahko tehta do dve toni in pol.

Explorer je torej mogočen v vseh pogledih. To med drugim kaže impozantna armaturna plošča, na kateri je zaslon multimedijske naprave postavljen navpično. To je malce neposrečeno tako oblikovno kot praktično, saj bi bil večji, vodoravno postavljen zaslon na široki sredinski konzoli videti bolje, obenem se kar nekaj funkcij prikazuje le na zgornjem delu zaslona.

Prav nobenih kompromisov pa ni na področju prostornosti in udobja. Ne glede na to, kako se bosta na sprednjih sedežih, ki ponujata funkcije gretja, hlajenja in masaže, namestila sprednja potnika, bo v drugi vrsti več kot dovolj prostora za tri odrasle. Poleg tega se v zadku skrivata dva zložljiva sedeža, ki se dvigneta in skrijeta s pomočjo elektrike. Niti prtljažnik ni od muh, saj ponuja od dobrih 200 do skoraj 2.300 litrov prostora.

10 prestav ima samodejni menjalnik, ki prestavlja hitro, a na trenutke deluje neodločno.


Pri paketu platinum tudi oprema ne pusti veliko neizpolnjenih želja. Ob bogatem naboru asistenčnih sistemov so tu med drugim sistem za brezžično polnjenje pametnih telefonov, žarometi LED s samodejnim preklapljanjem med dolgim in zasenčenim snopom, usnjeno oblazinjenje in ročno polirana 20-palčna platišča iz lahke litine. Pri modelu z vrha ponudbe bi si želeli le še naprednejše matrične žaromete in projekcijski zaslon.

Kaj pa cena? Takšen velikan s hibridno tehnologijo, seveda, ne more biti poceni. S tremi tisočaki rednega popusta stane 78.570 evrov. In komu bo pisan na kožo? Predvsem tistim, ki želijo resnično velik in udoben avtomobil z zmogljivim bencinskim motorjem, ki ob pritisku na plin odločno zarohni. Pri tem bodo lahko z velikanom vozili v skoraj popolni tišini in brez izpustov ter imeli vsaj teoretično možnost doseganja porabe goriva na ravni srednje velikega dizelskega avtomobila.

 

Ford explorer 3.0 ecoboost plug-in-hybrid platinum
 Vozilo in motor kšportni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, šestvaljnik, 2.956 ccm, 267 kW (363 KM) pri 5.750/min, 555 Nm pri 3.500/min; Motor (električni): sinhronski, 75 kW (102 KM) pri 0/min, 300 Nm pri 0/min; Sistem: 336 kW (457 KM), 825 Nm Menjalnik: samodejni, 10-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5.049 x 2.004 x 1.778 mm; Medos. razdalja: 3.025 mm; Pnevmatike: 255/55 R20; Masa/nosilnost: 1.773/547 kg; Prtljažnik: 240–635–2.274 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6 s; Poraba goriva (WLTP): 3,1 l/100 km; Povprečje na testu: 10,9 l/100 km; Izpust CO2: 71 g/km.
  Cena:  osnovni model (3.0 ecoboost plug-in-hybrid ST-line): 77.200 €, testno vozilo: 81.570 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, udobje, zmogljivosti kakovost določenih materialov, osrednji zaslon brez napak

 

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.