Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford galaxy 2.5 duratec hybrid 140 kW (190 KM) V-line

Avto z namenom

  • Galaxy ostaja eden redkih pravih družinskih enoprostorcev, ki sprejme do sedem potnikov
  • S hibridnim pogonskim sklopom je zmogljiv in udoben ter zahteva manj kot 8 l/100 km
  • Za približno 50 tisočakov ponuja vse glavne varnostne in asistenčne sisteme ter nekaj luksuza
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 6. maj 2023

Tistim, ki se profesionalno ukvarjamo z avtomobili in dnevno spremljamo novosti na tem področju, se na trenutke zdi, da govorimo in pišemo le še o elektriki in športnih terencih oziroma električnih športnih terencih. Novosti žal vse bolj pogosto spremlja opuščanje številnih nekoč zelo priljubljenih modelov. Med njimi so gotovo enoprostorci, ti praktični avtomobili, ki so približno tri desetletja predstavljali idealno rešitev za marsikatero družino. Zdaj jih zamenjujejo, seveda, športni terenci, ti postavljaški, a manj praktični modeli, v katere proizvajalci zato, da bi se odkupili za opuščanje pravih družinskih modelov, tu in tam stisnejo tudi tretjo vrsto sedežev. Toda to ni to, saj ti ne morejo ponuditi enake praktičnosti in uporabnosti. Vendar ni še vse izgubljeno …

Uglajen hibridni pogonski sklop se družinskemu enoprostorcu odlično poda.


Eno od zadnjih možnosti za tiste, ki potrebujejo resnično prostoren in praktičen družinski avtomobil, predstavlja ford galaxy. Že res, da to ni več rosno mlad jekleni konjič po zadnjih modnih smernicah, toda dlje ko smo se z njim družili, bolj smo bili nad njim navdušeni. Dokazal je namreč, da je bil zasnovan z namenom, poleg tega na koncu svoje proizvodne poti ponuja številne evolucijske izboljšave. Ena od teh je nedvomno hibridni pogonski sklop. Sestavljajo ga 2,5-litrski bencinski štirivaljnik, ki deluje v Atkinsonovem ciklu, elektromotor in zagonski alternator. Sistemska moč znaša 140 kilovatov (190 KM) in se prenaša na sprednji kolesi prek brezstopenjskega menjalnika CVT. To je klasičen hibrid, čigar baterija s kapaciteto 1,1 kilovatne ure se polni z regeneracijo energije ob zaviranju in energijo bencinskega motorja. Gre torej za kombinacijo, ki jo poznamo iz Toyotinih modelov in se galaxyju odlično poda. Bencinar je namreč dovolj zmogljiv, da ga menjalnik ne priganja v visoke vrtljaje ob vsakem ne ravno peresno lahkem pritisku na plin, kar je bila šibka točka oziroma najbolj zoprna lastnost tovrstne kombinacije. Preklopi med bencinskim in elektromotorjem so zelo uglajeni, zaradi česar je udobje zagotovljeno. Ob tem je povprečna poraba goriva 7,9 litra na 100 kilometrov, ki smo jo dosegli na testu, popolnoma sprejemljiva.

Pozitiven vtis so pustile tudi vozne lastnosti, saj galaxy kljub kombijevski obliki v ovinkih ni nagnjen k pretiranemu nagibanju karoserije, volan pa vselej daje zanesljiv občutek nadzora. V njem torej začutimo značilno Fordovo dinamičnost, ki pa ne žrtvuje udobja. To je zelo dobro zlasti spredaj, kjer sedeža ponujata dobro oporo, a nista pretrda. Poleg tega sta ogrevana, hlajena in lahko razvajata s funkcijo masaže. V drugi vrsti so nameščeni trije posamezni sedeži, na katerih bodo imeli potniki dovolj prostora v vse smeri, presenetljivo udobna sta tudi dodatna zložljiva sedeža čisto zadaj. Sta namreč nekoliko višja od večine podobnih izdelkov, zaradi česar se lahko na njih namestijo celo odrasli potniki, ne da bi sedeli s koleni pod brado. Za tretjo vrsto ostane 200 litrov prostora za prtljago, v petsedežni postavitvi jih je na voljo skoraj 700, če podremo še drugo vrsto, pa 2.339 litrov.

2.339 litrov meri prtljažnik ob zloženi drugi in tretji vrsti sedežev, medtem ko ob sedemsedežni postavitvi za prtljago ostane 200 litrov prostora.


Hvalimo tudi voznikov delovni prostor, ki oblikovno sicer res kaže svoja leta, a mu glede ergonomije ne moremo prav veliko očitati. Ponuja namreč analogno-digitalno instrumentno ploščo, multimedijsko napravo z ne ravno velikim zaslonom, a z logičnim vmesnikom in več gumbov ter stikal, kot jih lahko pričakujemo pri novejših modelih. To vsekakor pozdravljamo.

Pritoževati se ne moremo niti nad opremo, saj galaxy ob praktičnih pripomočkih, kot so radarski tempomat, prilagodljivi žarometi LED in sistem za samodejno parkiranje, lahko ponudi tudi malce bolj luksuzne elemente, kot so usnjeno oblazinjenje in masaža sedežev ter električno pomično panoramsko strešno okno. Takšen stane približno 50 tisočakov, kar pomeni, da žal ni namenjen prav vsaki družini, a sodi med boljše in razumnejše družinske modele, ki jih je še mogoče dobiti. Pred dokončno prevlado športnih terencev, seveda.
 

Ford galaxy 2.5 duratec hybrid 140 kW (190 KM) V-line
 Vozilo in motor enoprostorec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5.500/min, 200 Nm pri 4.500/min; Motor (električni): sinhronski, 98 kW (133 KM) pri 0/min, 270 Nm pri 0/min; Sistem: 140 kW (190 KM), Menjalnik: samodejni, brezstopenjski CVT Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.853 x 1.916 x 1.747 mm; Medos. razdalja: 2.850 mm; Pnevmatike: 235/50 R18; Masa/nosilnost: 1.955/640 kg; Prtljažnik: 200–689–2.339 l.
  Največja hitrost:  182 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10 s; Poraba goriva (WLTP): 6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 148 g/km.
  Cena:  osnovni model (2.0 ecoblue titanium): 37.720 €, testno vozilo: 52.210 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, udobje, pogonski sklop, oprema cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.