Ford kuga 2.5 duratec hybrid titanium
V pravih rokah
- Priključni hibrid s 165 kW (225 KM) v praksi ponuja 40 kilometrov električnega dosega
- Ob primerni uporabi lahko ponuja najboljše obeh svetov in se celo izplača
Nedelja, 2. oktober 2022
Ni skrivnost, da so priključni hibridi namenjeni specifični uporabi in uporabnikom. Če mislite, da ne sodite v to kategorijo, izberite bencinarja ali dizla, a morda bi bili presenečeni, kako širok krog primernih uporabnikov imajo lahko te pogonske dvoživke.
Večinoma je prvi pomislek povezan s ceno, a pri fordu kugi razlika do ostalih izvedb ni tako pretresljiva. Od najzmogljivejšega turbodizla (ta trenutno ni na voljo) je namreč priključni hibrid dražji le za 1.700 evrov, a to še vedno pomeni ceno nad 40 tisočaki. Zato je jasno, da mora ponuditi temu primerno veliko. Temu zagotovo ustreza pogonski sistem, sestavljen iz 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika z Atkinsonovim ciklom in elektromotorjem v kombinaciji z brezstopenjskim samodejnim
menjalnikom e-CVT. Skupna moč sistema znaša spoštovanja vrednih 165 kilovatov (225 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v zmernih 9,2 sekunde in končno hitrost 200 kilometrov na uro. A prava prednost je, jasno, električni del voznih zmogljivosti.
14,4-kilovatne ure znaša kapatiteta baterije, moč polnjenja pa žal le 3,6 kilovata
V primeru kuge naj bi neslišna vožnja trajala kar 56 kilometrov, v praksi pa bolj 40 oziroma kakih pet kilometrov manj, če so razmere zimsko ledene. To je le del prednosti, ki jih ponuja sistem z baterijo s kapaciteto 14,4 kWh. Ko se ta izprazni, se namreč avtomobil prelevi v klasični hibrid, torej ne postane potraten požrešnež, ampak v mestu, denimo, še vedno velik del vožnje lahko opravi le na elektriko. Zgodba je na avtocesti, seveda, drugačna, zato je mešana uporaba v različnih okoljih na
našem testu pridelala povprečno porabo 5,6 litra. Kot vedno je končni učinek tovrstnega pogona pod črto odvisen od rednega polnjenja baterije in posledično veliko električnih kilometrov. Tu bi si vseeno želeli, da bi sistem omogočal polnjenje z večjo močjo kot 3,6 kW.
Ker je kuga PHEV le zmerno dražja od drugih pogonskih različic, je njen krog potencialnih uporabnikov prav gotovo večji kot pri marsikaterem tekmecu. Ali je to dovolj, pa je, kot pri čisto vsakem drugem avtomobilu, odvisno izključno od tistega ali tiste, ki bo sedel/a za volanom!
Ford kuga 2.5 duratec hybrid titanium |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, 112 kW (152 KM) pri 5.500/min, 200 Nm pri 4.500/min; Motor (električni): sinhronski, 81 kW (110 KM), / Nm; Sistem: 165 kW (224 KM); Menjalnik: samodejni, brezstopenjski e-CVT Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.614 x 1.883 x 2.178 mm; Medos. razdalja: 2.710 mm; Pnevmatike: 225/50 R17; Masa/nosilnost: 1.773/547 kg; Prtljažnik: 411–581–1.481 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (WLTP): 1,4 l/100 km; Povprečje na testu: 5,6 l/100 km; Izpust CO2: 32 g/km. |
Cena: 32.370 €, testno vozilo: 45.990 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana |
pvsestranska uporabnost, poraba, serijska oprema | skromna največja moč polnjenja | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Ford
- kuga
- priključni hibrid
- test