Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford mustang V8 5.0 GT mach 1

Eden zadnjih svoje vrste

  • Mach 1 je bolj športna različica mustanga GT, menda namenjena predvsem dirkališčem
  • Njegov petlitrski stroj V8 ob mogočnem bobnenju razvije 338 kW (460 KM) moči
  • Poleg oblikovnih sprememb se ponaša tudi z dodelanim, nastavljivim podvozjem
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 25. februar 2023

Že kar nekaj časa je minilo, odkar se je ta oznaka prvič pojavila, a je skozi generacije (z vmesnimi premori) vedno imela oziroma ima enako nalogo – označuje hitrejšo in po videzu ter voznih lastnostih izpopolnjeno različico mustanga GT.

Pri Fordu pravijo, da je namenjen predvsem vožnji po dirkališču, zato se med drugim ponaša z izboljšanim hlajenjem motorja, ki je na račun učinkovitejšega zajema zraka pridobil 10 »konj«, čvrstejšim podvozjem z aktivnimi blažilniki, zmogljivejšimi zavorami in nekaj oblikovnimi spremembami, ki poleg videza prispevajo tudi k boljši aerodinamiki.

Še najopaznejša sta dva dodatna vstavka v sprednji maski za morebitno kasnejšo vgradnjo dodatnih žarometov. Mustang je sicer že sam po sebi oblikovno tako ali tako razpoznaven avto, še bolj pa izstopa s svojim grmečim zvokom mogočnega osmaka pod motornim pokrovom. Gre za enega izmed izumirajočih biserov (V8 sicer ostaja tudi v pravkar predstavljeni sedmi generaciji, medtem ko je električni mach-e za številne skrunitev mustangovega imena) iz zlatega obdobja avtomobilske zgodovine, mogočen stroj V8 s petimi litri delovne prostornine, brez pomoči turba ali celo, bog ne daj, kakšne elektrike ali česa podobnega. Saj ne, da bi imel kaj proti njej, a pristno grmenje osmih valjev, originalno, brez bogoskrunske umetne podpore zvočnika, je za ušesa avtomobilskega navdušenca pač neprimerno prijetnejša kulisa kot brenčanje aparata za striženje nosnih dlačic. Intenzivnost zvoka lahko prilagajate glede na izbran vozni režim – ja, tudi skoraj popolnoma utišate ga lahko, ko v zgodnjem jutru speljujete z domačega dvorišča, da vas sosedje ne bodo krvavih oči srepo gledali izpod čela. Ko zapeljete na cesto, pa si le dajte duška.

4,8 sekunde potrebuje za pospešek do stotice, največja hitrost znaša 267 km/h.


Prav tako izberite ročni menjalnik, obvezno! Desetstopenjska avtomatika (vozil sem jo sicer v običajnem GT) mu s svojim nenehnim, po občutku kar nekako mencavem menjavanjem predstav odškrne dobršen del šarma, pri ročici pa imate vse zadeve trdno v svojih rokah. Občutek na njej je namreč odličen, navdušujoče poln, nekako mesnat, če hočete, gibi pa prijetno kratki in natančni. In ne, ne bojte se – če je bila kombinacija zmogljivega motorja in ročnega menjalnika nekoč zahtevnejša za vožnjo (spomnim se, na primer, modela chevrolet camaro izpred kakega desetletja), tu zaradi dvojne sklopke, programa prsti-peta in izenačevanja vrtljajev pri prestavljanju navzdol še zdaleč ni tako. Kot vsak drugi avto z ročnim menjalnikom, le da ob odločnem pritisku na stopalko za plin (pri prestavljanju navzgor je takrat niti ni treba spuščati) pošteno zarohni, butne v hrbet (sicer manj kot podobno zmogljivi turbo tekmeci) in odločno vleče vse do sedmih tisočakov in še čez. Občutek na volanu je precej lahkoten in dovolj natančen, zadek pa ves čas daje vedeti, da se ga da precej zlahka spraviti iz smeri. Klub temu se da skozi ovinke peljati zelo hitro – še najbolje se mustang odreže v srednje hitrih zavojih, medtem ko se zdi v krajših, bolj zaprtih, še posebej če jih je nanizanih več zapored, kar malce neroden in nekako ne more slediti kakšni žepni raketi z majhnim, navitim turbo motorjem (in za povrh še z lokalnim mojstrom ovinkov za volanom).

Audi RS, BMW M ali mercedes AMG ga po zmogljivostih sicer prekašajo, značajsko pa mu ne sežejo do kolen.


V notranjosti nadaljuje tradicijo svojih prednikov s športnim položajem v odličnih sedežih Recaro (doplačilo) in prostorom tudi za višjerasle. Spredaj, kakopak, zadaj kdo pretirano večji od osnovnošolca prvih dveh triad preprosto ne more sedeti. Mustangova tradicija pomeni ponekod oblikovno morda malce nespretno urezane linije, vključno z enakimi obvolanskimi ročicami kot v fiesti izpred dveh generacij, a vseeno v duhu sodobnosti z 20,3-centimetrskim zaslonom na sredinski konzoli. Sync 3 z velikimi in preglednimi ikonami je precej preprost, funkcionalnost pa razmeroma dobra (poleg radia DAB ima tudi CD-predvajalnik!). Zaslon je tudi pred voznikom (premera 30,5 centimetra), ima jasno grafiko in je lahko berljiv ter nudi možnost različnih prikazov. Daleč najlepši in najboljši je videz klasičnih analognih merilnikov, druge digitalne informacije so v stilu igralnih konzol moje mladosti. Za večino funkcij še vedno skrbijo klasična stikala, vključno z vrsto klecnih na dnu sredinske konzole in ko jemljete denarnico iz predala pod njo mimogrede izklopite elektroniko proti zdrsu. No, malo pretiravam, med testom se mi je to zgodilo zgolj dvakrat.

Najpomembnejše vprašanje (pravzaprav dve) smo, kot običajno, prihranili za konec. Ne, ni to cena 75 tisoč evrov, temveč ali je mach 1 vreden dobrih 13 tisočakov več od običajnega GT? Po mojem mnenju ne, saj slednji ni prav nič manj karizmatičen, tudi grmi praktično enako, in če ga ne boste priganjali do skrajnih meja, kakšnih posebnih razlik v vožnji verjetno ne boste občutili. Ja, nekaj prav gotovo pomeni imidž, a tiste dodatne »jurje« morda raje namenite za gorivo in gume (oboje namreč kuri brez večjih zadržkov). In še drugo vprašanje: bi ga imel raje kot, na primer, BMW M4? Na to vam, čisto odkrito, ne morem odgovoriti. Avtomobila sta si značajsko, pa tudi sicer, tako različna, da bi najraje imel kar oba. BMW-ja v domači garaži, mustanga pa za kakšno občasno, bolj intenzivno avanturo.
 

Ford mustang V8 5.0 GT mach 1
 Vozilo in motor kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: bencinski, osemvaljnik V-zasnove, 5.038 ccm, 338 kW (460 KM) pri 7.250/min, 529 Nm pri 4.900/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 3.
  Velikost:  4.794 x 1.916 x 1.387 mm; Medos. razdalja: 2.720 mm; Pnevmatike: spredaj 255/40 R19, zadaj 275/40 R19; Masa/nosilnost: 1.839/350 kg; Prtljažnik: 408 l.
  Največja hitrost:  267 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,8 s; Poraba goriva (WLTP): 12,4 l/100 km; Povprečje na testu: 14,0 l/100 km; Izpust CO2: 284 g/km.
  Cena:  osnovni model (mustang V8 5.0 GT): 62.300 €, testno vozilo: 80.940 €; Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
značaj, videz, motor, zvok zadnja sedeža, ponekod manj kakovostna notranjost brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.