Ford tourneo courier 1.0 ecoboost active
Prostornost in uporabnost z veliko začetnico
- V svoji zadnji generaciji je občutno prostornejši in precej blizu tekmecem razreda više
- Litrski trivaljni motor z 92 kW (125 KM) je edini v ponudbi in ustreznih zmogljivosti
- S privlačnim in zelo dobro založenim paketom active stane 26, v osnovi 23 tisočakov
Sobota, 15. februar 2025
Vsestransko uporabni enoprostorci so skoraj povsem izginili iz ponudbe, alternativa so modni športni terenci oziroma križanci, ki pa ne morejo povsem zadovoljiti družinskih potreb. Tem so precej bolj na kožo pisani potniški dostavniki, med katerimi še posebej izstopa novi ford tourneo courier. Ne le da je za razred manjši (a po prostornosti in uporabnosti zelo blizu) od citroëna berlinga, renaulta kangooja ali volkswagna caddyja (in seveda tournea connect iz lastne hiše), temveč si tehnično osnovo deli s fordom pumo – osebnim avtomobilom torej, kar botruje precej boljšim voznim lastnostim v primerjavi s tekmeci.
Z nekaj geni dinamičnega majhnega križanca in lahkega motorja na sprednji osi je presenetljivo živahen avto, ki se ob malo nagibanja brez težav spopade tudi z nekaj hitreje odpeljanimi ovinki. Ne, to ni njegovo osnovno poslanstvo, jasno, a zaradi natančne lege na cesti, manj nagibanja in učinkovitega blaženja tako kratkih udarcev kot tudi daljših cestnih neravnin je med vožnjo udobnejši in na daljših poteh zato prijetnejši sopotnik. Morda za odtenek premehak volan je natančen, ročica
šeststopenjskega ročnega menjalnika prav tako. Na voljo je tudi samodejni s sedmimi stopnjami prenosa, medtem ko je v ponudbi en sam motor – prisilno polnjeni litrski trivaljnik z 92 kW (125 KM).
Tourneo courier je ena izmed najboljših izbir za aktivne družine in športne posameznike.
Od moči ga res ne razganja, a nad okoli dva tisoč vrtljaji, ko turbo prime, je povsem dovolj zmogljiv tudi ob bolj obremenjenem vozilu, predvsem pa prijetno odziven prek širokega območja vrtljajev, zato ni treba pretirano pogosto menjavati prestav. Zvočna zatesnjenost je tudi pri višjih vrtljajih in hitrostih še vedno dovolj dobra, poraba goriva pa s slabimi sedmimi litri (v praksi oziroma na testu) zaradi velikosti avta pričakovano nekoliko višja.
Z dolžino 434 centimetrov je sicer kompaktnih in okretnih mer, zato pa ob 183 centimetrih višine navduši z resnično prostorno notranjostjo, saj niti na sprednjih niti zadnjih sedežih tudi tisti ljudje, ki bi lahko igrali v prvi košarkarski ligi, ne bodo z glavo dosegli stropa. Spredaj je več kot dovolj prostora za njihove noge, zadaj morda resda malce manj, a to ne pomeni, da bo povprečen odrasel (ali otrok v otroškem sedežu) tiščal kolena v naslonjalo sedeža pred seboj. Čeprav nima treh
posamičnih sedežev, se precej udobno sedi tudi na sredini, saj je pod skoraj povsem raven in zato je prostora za stopala dovolj. Obenem se kurirček, kot pravi predstavnik svojega razreda, ponaša z drsnimi vrati in veliko odprtino, kar še posebej olajša vstopanje na tesnih parkiriščih ali ob pripenjanju otroka v otroški sedež (sidrišča isofix so na levem in desnem sedežu). Čisto petico si zasluži tudi za prtljažni prostor, tako po litrih, ki dosegajo ali celo presegajo marsikaterega
kompaktnega križanca, kot tudi po svoji resnično funkcionalni zasnovi z nizkim nakladalnim robom, veliko odprtino (in velikimi vrati; malce pazljivosti pri odpiranju ne škodi), povsem ravnim podom, pravilno kvadratno obliko, dodatnimi predali ob straneh, kljukicami, 12-voltno vtičnico in še s čim, vključno z možnostjo namestitve police v dveh ravneh. Za nameček je zadnje sedeže (v razmerju 60 : 40) mogoče zložiti v celoti, ne le njihovih naslonjal.
570 litrov meri prtljažni prostor v osnovi, ob zloženih zadnjih sedežih kar 2.162 litrov.
Obenem je voznikov položaj prav tako med boljšim v razredu, sedež in volan sta izdatno nastavljiva, stopalke in ročica menjalnika na pravem mestu. Velika vzvratna ogledala so dobrodošla pri manevriranju vzvratno, a nekoliko krnijo preglednost diagonalno naprej, stilski zavihki zadnjih bočnih stekel pa nazaj, zato kot celota ta ni najboljša. Tudi osrednji zaslon infotainmenta premera 20,3 centimetra je razmeroma majhen, posledično tudi ikone menijev. Med vožnjo jih zato nekoliko težje
zadenete, ko pa jih, je sistem kot celota odziven. Pod zaslonom je tudi niz klasičnih stikal z nekaj bližnjicami – žal brez gumbov klimatske naprave, katere upravljanje prek zaslona je precej nerodno. Enako velik zaslon z bolj osnovnimi, a pregledno podanimi informacijami je tudi pred voznikom, plastika notranjosti pa precej trda in groba groba, a zato trpežna in preprosta za čiščenje. Kakovost izdelave je solidna, v stilu osebnega avta (in ne dostavnika) je dobro poskrbljeno tudi za
drobnarije.
Torej, kot celota zelo dobra izbira za družine ali aktivne posameznike, ki potrebujejo prostoren in ne nazadnje tudi cenovno še vedno dostopen avto. 26 tisočakov stane z nekoliko šminkerskim in tako z vidika udobja (kamera za vzvratno vožnjo, navigacija, brezžično polnjenje telefona …) kot tudi varnosti (prilagodljiv tempomat, mrtvi kot, prečni promet pri vožnji vzvratno …) več kot dovolj bogato založenim paketom active; enako motoriziran vstopni trend je še slabe tri tisočake cenejši.
Ford tourneo courier 1.0 ecoboost active |
Vozilo in motor: potniški dostavnik, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 92 kW (125 KM) pri 6.000/min, 200 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.344 x 1.813 x 1.836 mm; Medos. razdalja: 2.692 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1.517/483 kg; Prtljažnik: 570–2.162 l. |
Največja hitrost: 175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,0 s; Poraba goriva (WLTP): 6,8 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 154 g/km. |
Cena: osnovni model (tourneo courier 1.0 ecoboost trend): 23.023 €, testno vozilo: 27.690 €; Summit Motors d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
prostorna notranjost, prtljažnik, vozne lastnosti, cena |
![]() |
infotainment, samo en motor v ponudbi |
![]() |
brez napak |