Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford tourneo custom 2.0 TDCi 125 kW A8 FWD titanium

S posluhom za potnike in prtljago

  • Custom navduši pri prevozu več oseb; osnovo bo posodil tudi novemu volkswagnu multivanu
  • Poleg voznikovega sedeža v serijsko opremo spada še sedem izdatno nastavljivih sedežev
  • S ceno 50 tisočakov je na ravni dobro opremljenega križanca kompaktnega razreda
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 3. oktober 2024

Potniški kombi v svoji bolj luksuzni in bolje opremljeni različici je ena izmed najudobnejših oblik osebnega prevoza po cesti, do (niti ne tako) bližnjega letališča ali na rock koncert v eno izmed evropskih prestolnic. Z odhodom velikih enoprostorcev – ker ti niso niti dovolj modni niti nimajo dovolj širokega kroga kupcev – so pravzaprav ena redkih izbir za večje družine. Ne tistih z dvema otrokoma (no, lahko tudi, zakaj pa ne), temveč predvsem tistih s štirimi in še psom povrhu.

Pri tem luksuzu ne mislim na usnjene sedeže in hladilnike za pijačo, temveč predvsem odlične, izdatno nastavljive sedeže z lastnimi oporami za roke, radodarno odmerjene in ustrezno čvrste, da tudi po več urah sedenja dajejo zelo dobro oporo telesom. Ne le voznikovemu in sopotnikovemu, temveč tudi še vsem šestim v drugi in tretji vrsti. V drugi so trije sedeži posamični in neodvisno vzdolžno pomični. Srednji je zložljiv v priročno mizico, v tretji vrsti pa je posamičen le desni, leva dva sta iz enega kosa (zunanji štirje v drugi in tretji vrsti imajo isofix). Da se jih obrniti (potniki si sedijo nasproti) ali v celoti odstraniti – oboje je preprosto, le dvojni sedež je nekoliko težji in dodaten par rok ni odveč (ni pa nujen). Ob vseh osmih sedežih še vedno ostane dovolj prostora za prtljago (preizkušeno za šest ljudi za tedenski izlet, šlo bi tudi za osem) – Ford navaja 514 litrov, a je podatek precej okviren, saj, kot rečeno, sedeže lahko pomaknete daleč naprej ali daleč nazaj in tako zlahka prostor optimizirate potrebam potnikov in prtljage. Razpoložljivega prostora ob odstranjenih sedežih Ford ne navaja; za orientacijo vzemimo tovorni prostor tovornega ekvivalenta transita custom – 5,8 kubičnega metra.

Za osebno rabo priporočamo, da izberete najmočnejši motor in bogatejšo opremo titanium.


Res je, v osnovi je kombi in zato prostorsko izjemno radodaren tako za potnike, prtljago in številne drobnarije. Tu je še osem vtičnic USB (po ena A in C spredaj, šest C za potnike druge in tretje vrste), dve 12-voltni in dodatna 230-voltna. Voznikov položaj je zelo dober in tudi na dolgih poteh resnično neutrujajoč, ergonomija praktično na ravni osebnega avtomobila. Tako »kvadratnega« volanskega obroča kot tudi vklopa brisalcev z vrtljivim gumbom na levi obvolanski ročici (desna skrbi za osemstopenjski samodejni menjalnik) se hitro navadite. Manj me je navdušil infotainment s sicer velikim, grafično lepo podprtim zaslonom premera 33 centimetrov, saj na več področjih zaostaja za najboljšimi. Odzivnost je sicer dobra, tudi logiki nimam kaj očitati, je pa zato navigacija mestoma nezanesljiva, povezava bluetooth slaba (kar občuti predvsem sogovornik na drugi strani), za povrh pa se sistem včasih ne zažene oziroma to stori šele po nekaj minutah ali ob ponovnem zagonu vozila – to pomeni, da kamera za pomoč pri vzvratni vožnji takrat ne deluje, ne morete nastaviti klimatske naprave (kar je z upravljanjem prek zaslona že tako ali tako manj prijetno) ali izklopiti katerega izmed številnih sicer dobro delujočih varnostnih pripomočkov.

2.500 kg težak priklopnik lahko vleče tourneo custom.


Motorna paleta obsega tri različice dvolitrskega turbodizelskega stroja brez hibridne navlake in z močmi 100, 110 ali 125 kW (136, 150 ali 170 KM). Preizkusili smo najmočnejšo izvedbo in tako motoriziran tourneo je suveren, odlično zvočno zatesnjen in tudi ob večjih obremenitvah (poleg skoraj tone žive in nežive vsebine lahko vleče še do 2,5 tone težak priklopnik) se brez zadreg spopade z avtocestnimi klanci, je pa res, da daje takrat vse od sebe in še kakšnega »konja« več se nikakor ne bi branil. Menjalnik je soliden, povprečno hiter in dovolj udoben, ročno pretikanje izberete z vklopom prek posebnega stikala in nato vrtite ročico naprej in nazaj.

Slabih 50.000 evrov stane tak tourneo custom (brez doplačilnih dodatkov, testni jih je imel za šest tisočakov), kar na prvi pogled res ni malo. Okej, z vstopnim motorjem, ročnim menjalnikom in skromnejšo opremo trend prihranite skoraj devet tisočakov ter za predvsem ekonomsko naravnane naloge, za ponudnika prevozov do beneškega letališča, na primer, verjetno upravičeno, medtem ko pri osebni rabi morda ni treba biti tako asketsko strog. Ne nazadnje približno toliko stanejo dobro opremljeni kompaktni križanci …
 

Ford tourneo custom 2.0 TDCi 125 kW A8 FWD titanium
 Vozilo in motor potniški kombi, 5 vrat, 8 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.996 ccm, 125 kW (170 KM) pri 3.500/min, 390 Nm pri 1.750֪–2.500/min; Menjalnik: samodejni 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost: 5.050 x 2.032 x 1.983 mm; Medos. razdalja: 3.100 mm; Pnevmatike: 215/60    R17; Masa/nosilnost: 2.309/916 kg; Prtljažnik: 514–/ l.
  Največja hitrost: /; Pospešek (0–100 km/h): / s; Poraba goriva (WLTP): 8,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 209 g/km.
  Cena:  osnovni model (tourneo custom 2.0 TDCi 100 kW M6 FWD trend): 49.950 €, testno vozilo: 55.670 €; Summit Motors d.o.o., Ljubljana.
izjemno prilagodljiva notranjost, sedeži, položaj za volanom, zvočna zatesnjenost  infotainment, nastavljanje klime prek zaslona brez napak

Oddaj komentar

Bencinski štirivaljnik, ki dvigne kocine!

Japonci se elektrifikacije ne bojijo, a se zdi, da do nje pristopajo z nekoliko kraj
Novice

V Nemčiji mora vsako leto približno 80.000 voznikov opravljati 'Idiotentest'

Medicinsko-psihološki pregled, znan tudi kot Idiotentest (MPU), čaka vse nemške v
Novice

Obsežno uhajanje podatkov pri Volkswagnu je razkrilo gibanje 800.000 lastnikov električnih vozil

Veliko ljudi skrbi, da bi hekerji ukradli njihove osebne podatke, vendar včasih pri
Novice

Nio v Evropo prihaja še s cenejšo znamko Onvo, ponujala bo model z dosegom 1.000 km

Nio, kitajski proizvajalec avtomobilov, ki poenostavlja uporabo električnih avtomob
Novice

V Volkswagnu dosegli dogovor: zapiranja tovarn ne bo, ukinjajo 35.000 delovnih mest, proizvodnja golfa pa se seli v Mehiko

Volkswagen je po opozorilnih stavkah in burnih razpravah dosegel dogovor s sindikato
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.