Ford tourneo custom 2.0 TDCi 125 kW A8 FWD titanium
S posluhom za potnike in prtljago
- Custom navduši pri prevozu več oseb; osnovo bo posodil tudi novemu volkswagnu multivanu
- Poleg voznikovega sedeža v serijsko opremo spada še sedem izdatno nastavljivih sedežev
- S ceno 50 tisočakov je na ravni dobro opremljenega križanca kompaktnega razreda
Četrtek, 3. oktober 2024
Potniški kombi v svoji bolj luksuzni in bolje opremljeni različici je ena izmed najudobnejših oblik osebnega prevoza po cesti, do (niti ne tako) bližnjega letališča ali na rock koncert v eno izmed evropskih prestolnic. Z odhodom velikih enoprostorcev – ker ti niso niti dovolj modni niti nimajo dovolj širokega kroga kupcev – so pravzaprav ena redkih izbir za večje družine. Ne tistih z dvema otrokoma (no, lahko tudi, zakaj pa ne), temveč predvsem tistih s štirimi in še psom povrhu.
Pri tem luksuzu ne mislim na usnjene sedeže in hladilnike za pijačo, temveč predvsem odlične, izdatno nastavljive sedeže z lastnimi oporami za roke, radodarno odmerjene in ustrezno čvrste, da tudi po več urah sedenja dajejo zelo dobro oporo telesom. Ne le voznikovemu in sopotnikovemu, temveč tudi še vsem šestim v drugi in tretji vrsti. V drugi so trije sedeži posamični in neodvisno vzdolžno pomični. Srednji je zložljiv v priročno mizico, v tretji vrsti pa je posamičen le desni, leva dva sta
iz enega kosa (zunanji štirje v drugi in tretji vrsti imajo isofix). Da se jih obrniti (potniki si sedijo nasproti) ali v celoti odstraniti – oboje je preprosto, le dvojni sedež je nekoliko težji in dodaten par rok ni odveč (ni pa nujen). Ob vseh osmih sedežih še vedno ostane dovolj prostora za prtljago (preizkušeno za šest ljudi za tedenski izlet, šlo bi tudi za osem) – Ford navaja 514 litrov, a je podatek precej okviren, saj, kot rečeno, sedeže lahko pomaknete daleč naprej ali daleč nazaj
in tako zlahka prostor optimizirate potrebam potnikov in prtljage. Razpoložljivega prostora ob odstranjenih sedežih Ford ne navaja; za orientacijo vzemimo tovorni prostor tovornega ekvivalenta transita custom – 5,8 kubičnega metra.
Za osebno rabo priporočamo, da izberete najmočnejši motor in bogatejšo opremo titanium.
Res je, v osnovi je kombi in zato prostorsko izjemno radodaren tako za potnike, prtljago in številne drobnarije. Tu je še osem vtičnic USB (po ena A in C spredaj, šest C za potnike druge in tretje vrste), dve 12-voltni in dodatna 230-voltna. Voznikov položaj je zelo dober in tudi na dolgih poteh resnično neutrujajoč, ergonomija praktično na ravni osebnega avtomobila. Tako »kvadratnega« volanskega obroča kot tudi vklopa brisalcev z vrtljivim gumbom na levi obvolanski ročici (desna skrbi za
osemstopenjski samodejni menjalnik) se hitro navadite. Manj me je navdušil infotainment s sicer velikim, grafično lepo podprtim zaslonom premera 33 centimetrov, saj na več področjih zaostaja za najboljšimi. Odzivnost je sicer dobra, tudi logiki nimam kaj očitati, je pa zato navigacija mestoma nezanesljiva, povezava bluetooth slaba (kar občuti predvsem sogovornik na drugi strani), za povrh pa se sistem včasih ne zažene oziroma to stori šele po nekaj minutah ali ob ponovnem zagonu vozila – to
pomeni, da kamera za pomoč pri vzvratni vožnji takrat ne deluje, ne morete nastaviti klimatske naprave (kar je z upravljanjem prek zaslona že tako ali tako manj prijetno) ali izklopiti katerega izmed številnih sicer dobro delujočih varnostnih pripomočkov.
2.500 kg težak priklopnik lahko vleče tourneo custom.
Motorna paleta obsega tri različice dvolitrskega turbodizelskega stroja brez hibridne navlake in z močmi 100, 110 ali 125 kW (136, 150 ali 170 KM). Preizkusili smo najmočnejšo izvedbo in tako motoriziran tourneo je suveren, odlično zvočno zatesnjen in tudi ob večjih obremenitvah (poleg skoraj tone žive in nežive vsebine lahko vleče še do 2,5 tone težak priklopnik) se brez zadreg spopade z avtocestnimi klanci, je pa res, da daje takrat vse od sebe in še kakšnega »konja« več se nikakor ne bi
branil. Menjalnik je soliden, povprečno hiter in dovolj udoben, ročno pretikanje izberete z vklopom prek posebnega stikala in nato vrtite ročico naprej in nazaj.
Slabih 50.000 evrov stane tak tourneo custom (brez doplačilnih dodatkov, testni jih je imel za šest tisočakov), kar na prvi pogled res ni malo. Okej, z vstopnim motorjem, ročnim menjalnikom in skromnejšo opremo trend prihranite skoraj devet tisočakov ter za predvsem ekonomsko naravnane naloge, za ponudnika prevozov do beneškega letališča, na primer, verjetno upravičeno, medtem ko pri osebni rabi morda ni treba biti tako asketsko strog. Ne nazadnje približno toliko stanejo dobro opremljeni
kompaktni križanci …
Ford tourneo custom 2.0 TDCi 125 kW A8 FWD titanium |
Vozilo in motor: potniški kombi, 5 vrat, 8 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.996 ccm, 125 kW (170 KM) pri 3.500/min, 390 Nm pri 1.750֪–2.500/min; Menjalnik: samodejni 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 5.050 x 2.032 x 1.983 mm; Medos. razdalja: 3.100 mm; Pnevmatike: 215/60 R17; Masa/nosilnost: 2.309/916 kg; Prtljažnik: 514–/ l. |
Največja hitrost: /; Pospešek (0–100 km/h): / s; Poraba goriva (WLTP): 8,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 209 g/km. |
Cena: osnovni model (tourneo custom 2.0 TDCi 100 kW M6 FWD trend): 49.950 €, testno vozilo: 55.670 €; Summit Motors d.o.o., Ljubljana. |
izjemno prilagodljiva notranjost, sedeži, položaj za volanom, zvočna zatesnjenost | infotainment, nastavljanje klime prek zaslona | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Ford
- test
- tourneo custom