Avto.info
Iskalnik: Model:

Geely coolray 1.5 T-GDI 7 DCT flagship +

Zmajev instinkt

  • Drugi Geelyjev model na slovenskem trgu je privlačen kompaktni križanec
  • Coolray z bogato opremo in zmogljivim motorjem ne cilja na najnižji del segmenta B SUV
  • Turbobencinski motor s 128 kilovati (174 KM) pomeni vozniške užitke, a tudi pogostejše postanke na bencinskih servisih
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 30. november 2024

Simbol zmaja je tesno povezan s Kitajsko in za razliko od naših krajev tam predstavlja zelo pozitivno naravnano bitje. Sicer je najbrž le naključje, da so pri Geelyju izbrali ravno zmajevo leto za uradno lansiranje modela coolray na evropskem trgu, a se zdi simbolika še kako primerna. Dobrohotno ali ne, mora takšno bitje posedovati odličen instinkt za preživetje in prosperiteto. To sta vrlini, ki ju zelo dobro poznamo tudi iz kitajskega poslovnega sveta. Zelo dober dokaz za to je zanimiva strategija prodaje modelov s klasičnimi pogoni v elektriki zavezani EU. Geely coolray sicer ni prvi te vrste, je pa prav gotovo med najbolj zanimivimi.

(Pre)dolg ovinek v svet zmajev je prav gotovo v prvi vrsti posledica bahavega videza tega kompaktnega športnega terenca. Drzno oblikovana, 4,38 metra dolga karoserija je okrašena z rdečimi črtami in velikanskim spojlerjem na vrhu prtljažnih vrat. Višek teatralnosti po vzoru italijanskih superšportnikov so kar štirje zaključki izpušnega sistema, ki štrlijo iz zadnjega odbijača, sicer v veliki meri zasedenega z improviziranim difuzorjem na dnu. Poleg 18-palčnih platišč je pika na i in pravi magnet za radovedne poglede še sivka vijolična kovinska barva.

Prav gotovo bi bil zanimiv v skromnejši izvedbi z litrskim motorjem, manj opreme in, seveda, nižjo ceno.


Avtomobil z mnogo imeni (med drugim isti model prodajajo pod znamko Proton) niti navzven niti v notranjosti ne kaže, da je bil prvič predstavljen že leta 2018. Nekajkrat temeljito osvežen ostaja v koraku s sodobnimi tekmeci, kar dokazuje tudi v presenetljivo dobro zasnovani in dodelani kabini. Kot je pri kitajskih modelih že v navadi, so za odrasle potnike primerni tako sprednji kot zadnji sedeži, precej običajno je tudi to, da prtljažnik ni ravno rekordno velik. S 330 litri je le znotraj povprečja modelov iz segmenta B, kamor ga uvrščamo kljub nekoliko večji dolžini.

Voznikov delovni prostor je v skladu s trendi močno digitaliziran. Na armaturi sta dva lepo odmerjena zaslona, instrumentna plošča meri 26, osrednji zaslon pa 30,5 centimetra. Oba sta pregledna in lahko razumljiva za uporabo, a vse le ni tako, kot bi evropski kupec pričakoval. Izjema, ki smo jo omenili že pri modelu atlas pro, je radijski sprejemnik. Ta je funkcionalno na ravni dedkovega tranzistorja, brez funkcije RDS! Menda gre za specifiko kitajskih potrošnikov, ki multimedijski sistem vselej uporabljajo v kombinaciji s pametnimi napravami (aplikacija GQLink), torej s preslikavo na osnovi Android Auto ali Apple CarPlay. Kar zadeva ostalo opremo, je coolray založen do roba, saj vsebuje vse od tako imenovane 540-stopinjske panoramske kamere, električnega odpiranja pokrova prtljažnika, asistenta za samodejno parkiranje, brezžičnega polnjenja za telefon in panoramske sončne strehe do asistenčnih sistemov, kot so prepoznavanje prometnih znakov, prilagodljivi tempomat in zaznavanje mrtvega kota.

1.500 evrov stane komplet privlačnejših platišč in posebne barve karoserije.


Testni avtomobil je imel edino pogonsko možnost tega modela, in sicer bencinski motor z 1,5-litrsko prostornino in podporo turbine, zmore 128 kW (174 KM) in je povezan s 7-stopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom. To je dovolj, da je po potrebi zelo poskočen, saj stotico doseže že po 7,6 sekunde, obenem je z umirjenim voznikom lahko prav tako udoben in prijeten potovalnik. Pri porabi, seveda, čudežev ne gre pričakovati, vseeno bi želeli kaj več varčnosti kot povprečje med osmimi in devetimi litri.

Ne le pri gorivu, tudi stroškovno ta avtomobil ni ravno tisto, kar bi od kitajca pričakovali. Bogato opremljen, kakovostno narejen in zmogljiv križanec namreč stane vsaj 24.990 evrov, izvedba z najbogatejšo opremo in posebno barvo pa 3.500 evrovl več. Je njegov zmajski čar dovolj, da vas premami?
 

Geely coolray 1.5 T-GDI 7 DCT flagship +
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.477 ccm, 128 kW (174 KM) pri 5.500/min, 290 Nm pri 2.000/min; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.380 x 1.810 x 1.615 mm; Medos. razdalja: 2.600 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1.432/- kg; Prtljažnik: 330 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,6 s; Poraba goriva (NEDC): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 8,6 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.5 TD GK): 24.990 €, testno vozilo: 28.490 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana.
videz, oprema, kakovost radio nima RDS, ni na voljo v skromnejših izvedbah brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.