Hyundai santa fe 1.6 T-GDI plug-in hybrid 4WD impression
TEST IN OCENA: Hyundai santa fe 1.6 T-GDI plug-in hybrid 4WD impression
- Priključnohibridni santa fe je največji, najbolj razkošen in najdražji hyundai pri nas
- Sistem ponuja 195 kilovatov (265 KM) moči in približno 50 kilometrov dosega na elektriko
Petek, 19. maj 2023
Prenovljeni hyundai santa fe četrte generacije smo lani preizkusili v hibridni izvedbi z najbogatejšim paketom opreme. Takrat smo ugotovili, da ima veliko vrlin in malo slabosti, saj je zmogljiv, prostoren in udoben ter s kakovostjo materialov in izdelave na premijski ravni. Zmotila nas je le za hibridno naravo nekoliko visoka poraba goriva. Tokrat smo pod drobnogled dobili enako bogato opremljeno različico impression, a s priključnohibridnim pogonskim sklopom pod pločevino in dodatnima sedežema v zadku.
Gre za kombinacijo poznanega 1,6-litrskega turbobencinarja s 132 kilovati (180 KM) in elektromotorja s 67 kilovati (91 KM), ki skupaj zagotavljata 195 kilovatov (265 KM) sistemske moči in 350 Nm navora. To skoraj 2,1 tone težkemu avtomobilu omogoča suvereno premikanje s pospeškom do stotice v 8,8 sekunde in končno hitrostjo 187 kilometrov na uro. Sistem deluje uglajeno in zagotavlja skoraj neopazno preklapljanje med enim in drugim pogonom ter njuno usklajenost. Ob tem baterija s kapaciteto
13,8 kilovatne ure obljublja 58 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP, mi smo jih brez težav prevozili med 45 in 50. Poraba goriva je, seveda, odvisna od števila kilometrov, ki jih prevozimo na elektriko.
66.340 evrov je treba odšteti za model z vrha ponudbe s paketom edition, ki mu prinaša oblazinjenje v usnju nappa in v usnje odet osrednji del armaturne plošče.
Z rednim polnjenjem lahko računate na porabo približno pet litrov na 100 kilometrov, ob kratkih vožnjah tudi manj. Mi, ki tega nismo postavili za prioriteto, smo zabeležili še vedno sprejemljivih 8,9 litra. Sicer pa se je treba pri priključnem hibridu sprijazniti z nekoliko manjšim dosegom. Zaradi namestitve baterije rezervoar za gorivo namreč meri le 47 litrov oziroma 20 litrov manj kot pri običajnem hibridu ali turbodizlu.
Priključnohibridni santa fe je torej zelo prostoren in udoben športni terenec, a zaradi majhnega dosega ni ravno rojen potovalnik. Njegov namen je izkoriščanje električne plati, ki omogoča vožnjo z ničelnimi izpusti in manjšo porabo goriva. Za mletje kilometrov je še vedno tu občutno cenejši turbodizel.
Hyundai santa fe 1.6 T-GDI plug-in hybrid 4WD impression |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 132 kW (180 KM) pri 5.500/min, 265 Nm pri 1.500/min; Motor (električni): sinhronski, 67 kW (91 KM) pri 0/min, 304 Nm pri 0/min; Sistem: 195 kW (265 KM), 350 Nm; Menjalnik: dvosklopčni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.785 x 1.900 x 1.685 mm; Medos. razdalja: 2.765 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 2.080/590 kg; Prtljažnik: 571–1.649 l. |
Največja hitrost: 187 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (WLTP): 1,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 37 g/km. |
Cena: osnovni model (2.2 CRDi style): 40.640 €, testno vozilo: 66.340 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost, kakovost izdelave, oprema | majhen rezervoar, cena | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Hyundai
- priključni hibrid
- santa fe
- test