Kia sorento 2.2 CRDi AWD EX limited panorama
K-pop na kolesih
- Sorento je imel že pred prenovo vse lastnosti odličnega velikega SUV-a, zdaj pa ima še sodobno ostrino
- Lahko je odličen potovalnik, s prostorom razvaja družine, ne ustraši pa se niti terena
- Zmogljiv turbodizel je edina izbira, ki ji vselej družbo delata štirikolesni pogon in samodejni menjalnik
Sobota, 5. april 2025
Naj bo avtomobil ob začetku svoje poti še tako dobro zasnovan, slej ali prej začne izgubljati boj s časom. Tudi kia sorento, ki je odličen primer južnokorejskega razumevanja želja in okusa kupcev širom sveta (tako kot njihov K-pop v glasbi), je počasi začela izgubljati privlačnost, saj sta šla oblikovanje, pa tudi tehnika, zelo hitro naprej. Zdravilo za tovrstne zagate so prenove, običajno po treh ali štirih letih, ki jo je Kia izkoristila za posodobitev celotnega vozila.
Navzven so sorentu namenili poteze velikega električnega brata EV9, tako da je zdaj maska impozantnejša, medtem ko ji ostrino dajejo ozke linije žarometov. Vsekakor je novi obraz glavni krivec za precej pogledov, ki jih je bil avtomobil deležen v času našega testiranja.
Po vzoru električnih modelov je bila osvežena tudi notranjost, kjer se na armaturni plošči precej manj dogaja, linije so prečiščene, glavna vloga pa pripada velikemu ukrivljenemu podolgovatemu sklopu dveh zaslonov. Vsak ima premer 31,2 centimetra, eden je v službi instrumentne plošče, drugi pa je namenjen upravljanju multimedijskega sistema. Slednjega lahko le pohvalimo, saj je grafično pregleden in lahko razumljiv za uporabo.
Znamke Kia morda ne uvrščamo med premijske, a si takšen sorento mesto med njimi prav gotovo zasluži.
Če slednje lahko trdimo za mnoge avtomobile, pa je sorentu le malokateri dorasel v udobju in prostornosti. Spredaj se sedi fantastično, deloma zaradi udobnih in izdatno nastavljivih sedežev, deloma pa tudi na račun zavedanja, da sediš za volanom zajetnega, več kot 4,8 metra dolgega športnega terenca. Seveda je spredaj najbolje, a sedenje v drugi vrsti nikakor ne pomeni kompromisa. Prostora za noge je tam ogromno in celo srednji sedež ni pretirano neudoben, pa čeprav ni ravno enakovreden
stranskima.
Testirani sorento je bil opremljen s petimi sedeži (dodatna dva v tretji vrsti staneta 800 evrov), zato je bil prtljažni prostor toliko zajetnejši. Ta v osnovi meri kar 910 litrov, medtem ko podiranje naslonjal zadnje klopi ustvari več kot dva kubična metra velik »tovorni« prostor. Čeprav za ženo ideja prevelikega prtljažnika ne obstaja, verjamemo, da se mora za polnjenje tega kar pošteno potruditi!
Da se polno naložen z dobrimi 600 kilogrami nosilnosti lahko spodobno zgane z mesta, seveda potrebuje primerno pogonsko tehniko. Trenutno je to le 2,2-litrski turbodizel s 142 kW (193 KM) in 440 Nm največjega navora, medtem ko bo pozneje ponudba bogatejša še za priključni hibrid. Moramo reči, da se mu turbodizel odlično poda, še posebej v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Med mirno vožnjo je prijetno tih in uglajen na račun 8-stopenjskega dvosklopčnega samodejnega menjalnika, a se ne
pritožuje niti, ko konjenico spodbudite v galop. Takrat ne postane pretirano glasen, se pa oddolži z zveznim pospeševanjem vse do pri nas nedovoljenih hitrosti. Ob tem poraba vselej ostaja zmerna in se je na testu vselej gibala med osmimi in devetimi litri na 100 kilometrov. Za štirikolesni pogon bi lahko rekli, da je po nepotrebnem zmogljiv, saj omogoča elektronski izbor sedmih različnih programov, a pride še kako prav v snežnih razmerah, na makadamu in še marsikje. Seveda pa ga na konkreten
teren ne bi spustili že zaradi 20-palčne obutve in občutljivih karoserijskih delov.
800 evrov staneta dodatna dva (zasilna) sedeža v tretji vrsti.
V korak s časom je sorento stopil še z izpopolnitvijo vgrajenih tehnologij, pri čemer funkcija identifikacije s prstnim odtisom pri nas še ni aktivirana, je pa zato bogatejši nabor asistenčnih sistemov, denimo izboljšan sistem za pomoč pri menjavi voznega pasu na avtocesti in prikazovalnik surround view za pogled iz ptičje perspektive, medtem ko smo bili spet navdušeni nad sistemom za nadzor mrtvega kota s prikazom slike med merilniki.
Če bi naštevali vse, kar novi sorento zmore in ima, bi potrebovali še veliko več prostora. Zdi se, da ima odgovor še na tako zahtevno vprašanje evropskega kupca, ki se ob navdušenju v resnici zaleti le v eno oviro. Zanj je namreč treba odšteti vsaj dobrih 62 tisočakov, za testnega pa celo dobrih 71 tisočakov. Tudi ob upoštevanem gotovinskem popustu v višini 5.400 evrov je takšen K-pop za veliko kupcev le težko dosegljiv.
Kia sorento 2.2 CRDi AWD EX limited panorama |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2.151 ccm, 142 kW (193 KM) pri 3800/min, 440 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.815 x 1.900 x 1.695 mm; Medos. razdalja: 2.815 mm; Pnevmatike: 255/45 R20; Masa/nosilnost: 1.887/613 kg; Prtljažnik: 910/2.100 l. |
Največja hitrost: 201 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (WLTP): 6,5 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100 km; Izpust CO2: 169 g/km. |
Cena: osnovni model (sorento 2.2 CRDi EX style): 62.299 €, testno vozilo: 70.799 €; KMAG, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
udobje, oprema, prostornost, videz |
![]() |
osnovna cena |
![]() |
brez napak |