Avto.info
Iskalnik: Model:

Kia sorento 2.2 CRDi AWD EX limited panorama

K-pop na kolesih

  • Sorento je imel že pred prenovo vse lastnosti odličnega velikega SUV-a, zdaj pa ima še sodobno ostrino
  • Lahko je odličen potovalnik, s prostorom razvaja družine, ne ustraši pa se niti terena
  • Zmogljiv turbodizel je edina izbira, ki ji vselej družbo delata štirikolesni pogon in samodejni menjalnik
Avtor: Gašpoer Stamač / Foto: Bor Dobrin
Sobota, 5. april 2025

Naj bo avtomobil ob začetku svoje poti še tako dobro zasnovan, slej ali prej začne izgubljati boj s časom. Tudi kia sorento, ki je odličen primer južnokorejskega razumevanja želja in okusa kupcev širom sveta (tako kot njihov K-pop v glasbi), je počasi začela izgubljati privlačnost, saj sta šla oblikovanje, pa tudi tehnika, zelo hitro naprej. Zdravilo za tovrstne zagate so prenove, običajno po treh ali štirih letih, ki jo je Kia izkoristila za posodobitev celotnega vozila.

Navzven so sorentu namenili poteze velikega električnega brata EV9, tako da je zdaj maska impozantnejša, medtem ko ji ostrino dajejo ozke linije žarometov. Vsekakor je novi obraz glavni krivec za precej pogledov, ki jih je bil avtomobil deležen v času našega testiranja.

Po vzoru električnih modelov je bila osvežena tudi notranjost, kjer se na armaturni plošči precej manj dogaja, linije so prečiščene, glavna vloga pa pripada velikemu ukrivljenemu podolgovatemu sklopu dveh zaslonov. Vsak ima premer 31,2 centimetra, eden je v službi instrumentne plošče, drugi pa je namenjen upravljanju multimedijskega sistema. Slednjega lahko le pohvalimo, saj je grafično pregleden in lahko razumljiv za uporabo.

Znamke Kia morda ne uvrščamo med premijske, a si takšen sorento mesto med njimi prav gotovo zasluži.


Če slednje lahko trdimo za mnoge avtomobile, pa je sorentu le malokateri dorasel v udobju in prostornosti. Spredaj se sedi fantastično, deloma zaradi udobnih in izdatno nastavljivih sedežev, deloma pa tudi na račun zavedanja, da sediš za volanom zajetnega, več kot 4,8 metra dolgega športnega terenca. Seveda je spredaj najbolje, a sedenje v drugi vrsti nikakor ne pomeni kompromisa. Prostora za noge je tam ogromno in celo srednji sedež ni pretirano neudoben, pa čeprav ni ravno enakovreden stranskima.

Testirani sorento je bil opremljen s petimi sedeži (dodatna dva v tretji vrsti staneta 800 evrov), zato je bil prtljažni prostor toliko zajetnejši. Ta v osnovi meri kar 910 litrov, medtem ko podiranje naslonjal zadnje klopi ustvari več kot dva kubična metra velik »tovorni« prostor. Čeprav za ženo ideja prevelikega prtljažnika ne obstaja, verjamemo, da se mora za polnjenje tega kar pošteno potruditi!

Da se polno naložen z dobrimi 600 kilogrami nosilnosti lahko spodobno zgane z mesta, seveda potrebuje primerno pogonsko tehniko. Trenutno je to le 2,2-litrski turbodizel s 142 kW (193 KM) in 440 Nm največjega navora, medtem ko bo pozneje ponudba bogatejša še za priključni hibrid. Moramo reči, da se mu turbodizel odlično poda, še posebej v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Med mirno vožnjo je prijetno tih in uglajen na račun 8-stopenjskega dvosklopčnega samodejnega menjalnika, a se ne pritožuje niti, ko konjenico spodbudite v galop. Takrat ne postane pretirano glasen, se pa oddolži z zveznim pospeševanjem vse do pri nas nedovoljenih hitrosti. Ob tem poraba vselej ostaja zmerna in se je na testu vselej gibala med osmimi in devetimi litri na 100 kilometrov. Za štirikolesni pogon bi lahko rekli, da je po nepotrebnem zmogljiv, saj omogoča elektronski izbor sedmih različnih programov, a pride še kako prav v snežnih razmerah, na makadamu in še marsikje. Seveda pa ga na konkreten teren ne bi spustili že zaradi 20-palčne obutve in občutljivih karoserijskih delov.

800 evrov staneta dodatna dva (zasilna) sedeža v tretji vrsti.


V korak s časom je sorento stopil še z izpopolnitvijo vgrajenih tehnologij, pri čemer funkcija identifikacije s prstnim odtisom pri nas še ni aktivirana, je pa zato bogatejši nabor asistenčnih sistemov, denimo izboljšan sistem za pomoč pri menjavi voznega pasu na avtocesti in prikazovalnik surround view za pogled iz ptičje perspektive, medtem ko smo bili spet navdušeni nad sistemom za nadzor mrtvega kota s prikazom slike med merilniki.

Če bi naštevali vse, kar novi sorento zmore in ima, bi potrebovali še veliko več prostora. Zdi se, da ima odgovor še na tako zahtevno vprašanje evropskega kupca, ki se ob navdušenju v resnici zaleti le v eno oviro. Zanj je namreč treba odšteti vsaj dobrih 62 tisočakov, za testnega pa celo dobrih 71 tisočakov. Tudi ob upoštevanem gotovinskem popustu v višini 5.400 evrov je takšen K-pop za veliko kupcev le težko dosegljiv.
 

Kia sorento 2.2 CRDi AWD EX limited panorama
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2.151 ccm, 142 kW (193 KM) pri 3800/min, 440 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.815 x 1.900 x 1.695 mm; Medos. razdalja: 2.815 mm; Pnevmatike: 255/45 R20; Masa/nosilnost: 1.887/613 kg; Prtljažnik: 910/2.100 l.
  Največja hitrost:  201 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (WLTP): 6,5 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100 km; Izpust CO2: 169 g/km.
  Cena:  osnovni model (sorento 2.2 CRDi EX style): 62.299 €, testno vozilo: 70.799 €; KMAG, d.o.o., Ljubljana.
udobje, oprema, prostornost, videz osnovna cena  brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.