Avto.info
Iskalnik: Model:

Lexus RX 500h F sport

Umami

  • Lexusov največji evropski športni terenec v najzmogljivejši izvedbi ponuja svojevrstno interpretacijo športnega prestiž
  • Hibridno izvedbo 500h poganjajo 2,4-litrski turbo štirivaljnik in dva elektromotorja
  • Prestiž niso le vrhunsko udobje in izbrani materiali, ampak tudi dodatki, kot je štirikolesno krmiljenje
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 23. marec 2024

Morda se zdi, da Lexus od svojega zametka leta 1989 išče načine, s katerimi bi svet prepričal o svojem mestu poleg velike nemške trojice. A dejstva, da Japonci stvari počnejo po svoje, ne smemo gledati kot neuspešno capljanje za vodilnimi, ampak kot dokaz o neomajni samozavesti, ki v veliki meri izvira iz njihove bogate tradicije.

Odličen primer tega je najnovejša generacija modela RX, ki ponuja svojevrstno mešanico prestiža, športnosti in vrhunskega udobja. Sodobna zasnova je posledica nove platforme GA-K, ki je sicer skupna modeloma ES in NX, prinaša pa boljši prostorski izkoristek, ki se v primeru tega avtomobila odraža v dodatnem kabinskem prostoru. A najprej o zunanjosti RX-a pete generacije, ki je morda v primerjavi s predhodnikom celo izgubila nekaj ostrine, a je linije povezala v veliko bolj harmonično celoto. V primerjavi s prejšnjim je novi model videti nekoliko bolj kompaktno, čeprav navzven ohranja praktično enake dimenzije. Tudi sprednja maska je kljub svoji velikosti nekoliko bolj posrečeno zlita s preostalo karoserijo.

Model s samega vrha ponudbe ponuja le še izbiro zunanje barve, sicer pa je popolnoma založen z opremo.


Prej omenjeni prostorski dodatek v potniški kabini je zagotovila učinkovitejša arhitektura s šestimi centimetri dodatka v medosju, kar se pozna pri udobju na vseh petih sedežih. Pri sedežih lahko govorimo že o prvem presežku, pa ne le zaradi uporabljenih vrhunskih materialov, ampak tudi zaradi posrečenega razmerja med športno zasnovo in udobjem na najvišji ravni. Ko govorimo o pravih razmerjih, ne moremo mimo dobrih rešitev pri neizogibni digitalizaciji. Kar 35,6-centimetrski osrednji zaslon je lepo pregleden z nekaj stalnimi bližnjicami, ki najpogosteje pridejo prav. Hvalimo klasične vrtljive gumbe za uravnavanje glasnosti avdio sistema in klimatske naprave, medtem ko so pri Lexusu odličen kompromis našli tudi pri gumbih na volanskem obroču. Ti so namreč kombinacija kapacitivnih in klasičnih, saj nežen dotik posameznega gumba le »sproži« prikaz funkcij na projekcijskem zaslonu, za ukaz pa je potem potreben močnejši pritisk na enega izmed izbranih skupkov gumbov. Še marsikatera tovrstna rešitev se najde v odlično obdelani, sodobno zasnovani, udobju zapriseženi kabini.

Tako nekako bi lahko opisali tudi pogonski sklop najzmogljivejšega modela RX v ponudbi. To je prvi turbo hibridni lexus, kjer sta enako impresivna oba dela njegovega pogona. Osnova je torej prisilno polnjen 2,4-litrski bencinski štirivaljnik, delo pa mu močno lajšata kar dva elektromotorja. Dodaten e-motor je namreč nameščen na zadnjo os, s čimer zagotavlja učinkovit štirikolesni pogon. Kombinirana moč vseh treh motorjev znaša 273 kW (371 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v 6,2 sekunde, dejanje pa spremlja zelo prepričljiv zvok bencinskega motorja, ki pa z melodijo šestvaljnika v veliki meri prihaja iz zvočnikov.

6-stopenjski samodejni menjalnik je v imenu dinamike nadomestil brezstopenjski CVT, ki ga imajo druge izvedbe modela RX.


In kako se pelje najbolj športen RX? Suvereno, natančno in zbrano, a ne pretirano … športno. Lexus je sinonim za udobje in tega niti takšen RX očitno ne more pozabiti, zato zmožnost krmiljenja z zadnjimi kolesi in adaptivnega vzmetenja uporablja le za zadnjicam prijazne namene. In tu jim ne moremo oporekati, saj je zares prijeten potovalnik, tako na avtocesti kot magistralki, medtem ko manevriranje v urbanih območjih močno olajšuje krmiljenje zadnjih koles (v tem primeru v nasprotni smeri sprednjih, pri višji hitrosti pa za stabilnost v enako smer). Zmogljivostim hibridnega pogona je primerna poraba goriva, ki je s povprečjem okoli devetih litrov le malenkost nad realno ravnjo, primerljivo z zmogljivimi dizelskimi stroji.

Ni kaj, RX 500h ponuja številne izjemne lastnosti, ki se združujejo v nekaj prav posebnega. A to le stežka primerjamo s tistim, kar poznamo pri tekmecih. Lexusova receptura namreč ni niti sladka niti kisla, pa tudi grenka ali slana ni. Je umami – unikaten in slasten (azijski) okus. Če se vam enkrat priljubi, ga le stežka opustite!
 

Lexus RX 500h F sport
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 2.393 ccm, 200 kW (271 KM) pri 6.000/min, 460 Nm pri 2.000/min; Motor (električni spredaj): sinhronski, s stalnim magnetom, 64 kW (87 KM), 292 Nm; Motor (električni zadaj): sinhronski, s stalnim magnetom, 76 kW (103 KM), 169 Nm; Sistemska moč: 273 kW (371 KM), 551 Nm; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.890 x 1.920 x 1.695 mm; Medos. razdalja: 2.850 mm; Pnevmatike: 235/50 R21; Masa/nosilnost: 2.175/575 kg; Prtljažnik: 461/1.678 l.
  Največja hitrost:  210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s; Poraba goriva (WLTP): 8,0 l/100 km; Povprečje na testu: 9,1 l/100 km; Izpust CO2: 182 g/km.
  Cena:  osnovni model (RX 350h): 82.000 €, testno vozilo: 107.500 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
videz, udobje, prostornost, infotainment podvozje, poraba brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.