Mazda2 e-skyactiv G115 homura
Simpatična in poskočna malčica
Mazda2 se z voznimi lastnostmi uvršča med bolj dinamične majhne avtomobile. Z najmočnejšim motorjem in opremo homura stane konkretnih 22 tisočakov.
Petek, 26. julij 2024
Po dolgem času smo spet preizkusili mazdo2 – ne, ne mazdo2 hybrid, ki ni pravzaprav nič drugega kot preoblečena toyota yaris, temveč klasično dvojko, ki jo poganja 1,5-litrski bencinski motor. Brez turba, a z blagohibridno tehnologijo, ki nekoliko izboljša zmogljivosti in obenem zmanjša porabo goriva.
Testni avtomobil je poganjala najmočnejša izvedba, ki razvije 85 kW (116 KM) in botruje poskočni vožnji s pospeškom do stotice v devetih sekundah, je pa res, da je za to (pa tudi pri bolj obremenjenem vozilu in premagovanju strmejših vzponov) treba motor gnati v višje vrtljaje ter nekoliko pogosteje posegati po ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika. Zaradi kratkih in natančnih gibov je to prej užitek kot breme, enako velja za občutek na dobro uravnoteženem volanu. Ta je pri umirjeni
vožnji lahkoten, pri višjih hitrostih in v ovinku pa nekoliko čvrstejši, a žal brez kakšnih pretiranih povratnih informacij glede dogajanja pod sprednjimi kolesi. Kot celota je mazda2 nekoliko bolj čvrst avtomobil; tekmeci so v povprečju udobnejši, tudi zvočna zatesnjenost ni ravno v samem vrhu.
9,1 sekunde za pospešek do stotice potrebuje mazda2 z najmočnejšim motorjem s 85 kW (116 KM).
Zato pa je položaj za volanom zelo dober, vse je na svojem mestu in tudi osrednji infotainment z zaslonom premera 20,3 cm je s svojo preprostimi in preglednimi meniji med boljšimi. Upravljanje je bodisi na dotik (le ob mirujočem vozilu) bodisi prek vmesnika v obliki vrtljivega gumba; tudi za uravnavanje klimatske naprave, pohvalno, skrbijo klasična stkala. Kljub majhnim zunanjim meram je na sprednjih dveh sedežih prostora več kot dovolj, tudi za drobnarije je dobro poskrbljeno, medtem ko je
zadnja klop malce bolj utesnjena in tudi prtljažnik je v primerjavi s tekmeci med skromneje odmerjenimi.
Najmočnejši motor je na voljo le v kombinaciji z bogatejšimi paketi opreme, vključno z najbogatejšim homura, ki med drugim zajema bogat nabor varnostnih pripomočkov, kamero za vzvratno vožnjo, led žaromete. 16-palčna lita platišča ter nekaj kozmetičnih dodatkov. Pod črto za to zahteva precejšnjih 22 tisočakov, zato velja z racionalnega vidika razmisliti o šibkejšem motorju v kombinacij z zelo solidno založenim vstopnim paketom opreme.
Mazda2 e-skyactiv G115 homura |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1496 ccm, 85 kW (116 KM) pri 6000/min, 151 Nm pri 3500/min; Menjalnik: ročni 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4.080 x 1.695 x 1.515 mm; Medos. razdalja: 2.570 mm; Pnevmatike: 185/60 R16; Masa/nosilnost: 1.120/420 kg; Prtljažnik: 280–950 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (WLTP): 5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 113 g/km. |
Cena: osnovni model (mazda2 G75 center-line): 16.690 €, testno vozilo: 22.770 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
poraba goriva, menjalnik, infotainment | majhen prtljažnik, zvočna zatesnjenost | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Mazda
- mazda2
- test