Avto.info
Iskalnik: Model:

Mazda CX-60 2.5 e-skyactiv PHEV AWD homura

Hibridna uvertura

  • CX-60 je SUV s premijsko zasnovo in obenem Mazdin prvi priključni hibrid
  • Voznik ima na voljo 241 kW (327 KM) moči in več kot 50 kilometrov električnega dosega
  • Ob premijski kakovosti izdelave je pri hibridnem pogonu in udobju v vožnji še nekaj prostora za izboljšave
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 18. marec 2023

Znano je, da pri Mazdi vedo, kako ustvariti avtomobile, ki zmorejo pričarati pristne vozne užitke. Prvi med njimi je legendarni roadster MX-5. In nekaj malega MX-5 najdemo prav v vsakem Mazdinem modelu. Zato so na podoben način zasnovali svojega novega največjega športnega terenca, ki sodi v razred D. Zamislili so si ga namreč z vzdolžno nameščenim motorjem in s pogonom, ki je v osnovi speljan k zadnjemu kolesnemu paru, kar pritiče premijskim avtomobilom. Da gre za premijski izdelek, potrjuje njegova notranjost, kjer občutek kakovosti nič ne zaostaja za tistim v modelih klasičnih premijskih znamk.

Instrumentna plošča je popolnoma digitalizirana z grafiko, ki se spreminja glede na izbran vozni način. Visoko postavljen osrednji zaslon meri 31,2 centimetra (12,3 palca) in deluje na dotik le v povezavi s funkcijama Android Auto in Apple Carplay, sicer pa je upravljanju multimedijske naprave namenjen sistem s priročnim vrtljivim gumbom. Na splošno ne manjka klasičnih gumbov. Najdemo jih na volanskem obroču za upravljanje avdio naprave, prikazov na instrumentni plošči in za prilagodljivi tempomat. Klasična stikala so namenjena tudi upravljanju klimatske naprave, kar, seveda, pozdravljamo.

Ena od tehničnih zanimivosti CX-60 je osemstopenjski dvosklopčni menjalnik, za katerega se Mazda ni obrnila na kakšnega dobavitelja, temveč ga je razvila sama.


Zaradi izdatne nastavljivosti se zlahka najde udoben položaj za volanom. Tu velja omeniti inovativen sistem, ki na podlagi vnesene višine voznika in položaja oči (tega prepozna kamera) izračuna idealen položaj sedeža, volanskega obroča in vzvratnih ogledal ter ga s samodejnimi nastavitvami predlaga vozniku. Seveda sem sistem preizkusil, a s predlaganimi nastavitvami nisem bil zadovoljen, zato sem obdržal kar svoje.

Priključnohibridni pogonski sklop pri Mazdi predstavlja novost. Gre za kombinacijo 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika, ki zagotavljata 240 kilovatov (327 KM) sistemske moči in okroglih 500 Nm navora, s čimer je to najmočnejša serijska mazda vseh časov, ki ob dveh tonah mase obljublja pospešek do stotice v 5,8 sekunde ter elektronsko omejeno končno hitrost 200 kilometrov na uro. Sklop vključuje baterijo s kapaciteto 17,8 kilovatne ure, ki po meritvenem ciklu WLTP zagotavlja 63 kilometrov dosega na elektriko. Tu sta še 8-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko in mehanski štirikolesni pogon.

Moči je več kot dovolj. Avtomobil ob odločnem pritisku na plin zelo lepo potegne, vendar nekako ne daje občutka pospeška do stotice pod šestimi sekundami. Prav tako nas ni čisto prepričal hibridni sklop. Električni pogon namreč ni tako tih, kot smo vajeni pri drugih modelih, in nekako ne ponuja tiste čiste električne izkušnje, poleg tega se v električnem načinu čuti prestavljanje menjalnika, kar je malce nenavadno. Preklapljanje med bencinskim in električnim pogonom načeloma ni moteče, a ob prazni bateriji postane pogostejše in opaznejše. S polno baterijo smo brez težav prevozili več kot 50 kilometrov. Poraba goriva ob prazni bateriji se je gibala malce pod devetimi litri, s testnim povprečjem 6,5 litra bencina in 24,5 kilovatne ure elektrike na 100 kilometrov.

5,8 sekunde je uradni podatek o pospešku do stotice, pri čemer se veliki SUV v praksi ne zdi tako zelo hiter.


Pri voznih lastnostih se zdi, da so želeli inženirji v veliki športni terenec vcepiti duh MX-5, kar jim je le delno uspelo. Volan je skoraj prečvrst in nenatančen v sredinski legi. Zelo čvrsto je tudi vzmetenje, zaradi česar se ob prispevku 20-palčnih platišč v kabino prenese več tresljajev, kot smo jih pri tovrstnih avtomobilih vajeni. Na drugi strani se kljub sistemu KPC (ta za zmanjševanje nagibanja karoserije v ovinkih zavira notranje zadnje kolo) v ovinkih ne moremo izogniti prečnemu nagibanju karoserije. Zato končni rezultat verjetno ni čisto takšen, kot so si ga v Hirošimi želeli doseči, saj dinamičnost in udobje nista najbolje usklajena.

Tako si pri CX-60 pohvalo zaslužijo predvsem premijska pojava, kakovost materialov in izdelave ter čut za detajle. Malce manj prepričljiv se nam zdi priključnohibridni sklop, pri katerem Mazdi manjka nekaj izkušenj. A to je zanjo šele nekakšna hibridna uvertura oziroma začetek njene hibridne poti in gotovo bodo sledile izboljšave. Sicer pa gre za izjemno zmogljiv in bogato opremljen avtomobil, ki je s ceno 65.390 evrov, kolikor je stal testni primerek z nekaj dodatki, vreden razmisleka, saj je občutno cenejši od tekmecev, kot sta BMW X3 in mercedes GLC.
 

Mazda CX-60 2.5 e-skyactiv PHEV AWD homura
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, 141 kW (191 KM) pri 60.000/min, 261 Nm pri 4.000/min; Motor (električni): sinhronski, 129 kW (175 KM), 270 Nm; Sistem: 195 kW (265 KM), 350 Nm; Menjalnik: dvosklopčni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.745 x 1.890 x 1.686 mm; Medos. razdalja: 2.870 mm; Pnevmatike: 235/50 R20; Masa/nosilnost: 2.070/597 kg; Prtljažnik: 570–1.726 l.
  Največja hitrost:  200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,8 s; Poraba goriva (WLTP): 1,5 l/100 km; Povprečje na testu: 8,9 l/100 km; Izpust CO2: 33 g/km.
  Cena:  osnovni model (D200 prime-line): 46.490 €, testno vozilo: 65.390 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
kakovost materialov in izdelave, zmogljivosti, oprema majhen rezervoar, trdo podvozje brez napak

Oddaj komentar

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.