Avto.info
Iskalnik: Model:

Mazda MX-5 G184 takumi

Od poletja do poletja

  • Ne glede na generacijo in motorizacijo MX-5 ostaja čistokrvni roadster
  • Z dvolitrskim strojem je hiter, izjemno zabaven in za povrh tudi varčen
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 8. avgust 2024

Poletje je prišlo in bo tudi odšlo. A zanj to ni pomembno, ker on je zimzelen, njegov edini cilj je, da bi se voznik in sopotnik zabavala. S sodobno tehniko zna pričarati občutke, ki so jih znali pričarati avtomobili izpred nekaj desetletij.

To mu uspe z rezkim zvokom sicer sodobnega atmosferskega štirivaljnika, z rahlimi tresljaji na majhni prestavni ročici odličnega šeststopenjskega ročnega menjalnika, z natančnim volanom in z vzmetenjem, ki je dovolj trdo, da zvesto opisuje stanje ceste le nekaj centimetrov pod voznikovo in sovoznikovo zadnjico. In, seveda, s platnenim pokrivalom, ki se z enim potegom roke v dveh sekundah zloži in skrije za sedeža.

1.025 kilogramov (brez voznika) tehta najbolj ljudski in najbolj priljubljeni roadster na svetu.


To je bistvo malega roadsterja že od leta 1989 in njegova tretja generacija ga presneto dobro pooseblja ter mu z najmočnejšim motorjem v ponudbi (ta je tudi najmočnejši v zgodovini tega modela) dodaja tisti ščepec popra, ki bi ga pri šibkejših različicah morda kdo utegnil pogrešati. Dvolitrski stroj s 135 kilovati (184 KM) moči in 205 Nm navora, ki se prenašajo na zadnji kolesi, lahko le malenkost več kot tono težak avtomobilček požene od 0 do 100 kilometrov na uro v 6,5 sekunde. Ob tem na ukaz voznikove desne noge kratek zadek hitro postane zelo razigran, ob izklopu elektronike celo predrzen. To je z drugimi besedami čisti užitek z nasmehom do ušes. Nasmeška z obraza ne izbriše niti poraba goriva, ki je ob umirjeni vožnji manjša od številke pospeška do stotice, pri čemer je naše testno povprečje na koncu znašalo le 6,7 litra na 100 kilometrov.

Kaj pa kakšen minus? Ni jih veliko. Glavni je utesnjenost kabine, zaradi katere to ni avto za vsakega. Za tiste, ki merijo več kot 180 centimetrov v višino, je preprosto premajhen. Poleg tega ponuja zelo malo odlagalnih prostorov. Edini zaprt predal je med sedežema in čeprav je razmeroma velik in ga je mogoče zakleniti, ni ravno zgled praktičnosti.

Toda to je avto, ki se ne trudi biti praktičen. To je avto, čigar bistvo so pristni vozni užitki. In zagotavljamo vam, da med modeli, ki so dosegljivi tudi navadnim smrtnikom, jih ni veliko, ki bi vozne užitke zagotavljali tako dobro, kot to počne MX-5. Od poletja do poletja.
 

Mazda MX-5 G184 takumi
 Vozilo in motor kabriolet, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 135 kW (184 KM) pri 7000/min, 205 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  3915 x 1735 x 1230 mm; Medos. razdalja: 2310 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1100/160 kg; Prtljažnik: 130 l.
  Največja hitrost:  219 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,5 s; Poraba goriva (WLTP): 6,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 155 g/km.
  Cena:  osnovni model (MX-5 G132 prime line): 32.190 €, testno vozilo: 37.960 €; MMS, d. o. o., Ljubljana.
vozne lastnosti, zmogljivosti, mehanizem platnene strehe majhna kabina, malo odlagalnih prostorov brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.