Mazda MX-5 G184 takumi
Od poletja do poletja
- Ne glede na generacijo in motorizacijo MX-5 ostaja čistokrvni roadster
- Z dvolitrskim strojem je hiter, izjemno zabaven in za povrh tudi varčen
Četrtek, 8. avgust 2024
Poletje je prišlo in bo tudi odšlo. A zanj to ni pomembno, ker on je zimzelen, njegov edini cilj je, da bi se voznik in sopotnik zabavala. S sodobno tehniko zna pričarati občutke, ki so jih znali pričarati avtomobili izpred nekaj desetletij.
To mu uspe z rezkim zvokom sicer sodobnega atmosferskega štirivaljnika, z rahlimi tresljaji na majhni prestavni ročici odličnega šeststopenjskega ročnega menjalnika, z natančnim volanom in z vzmetenjem, ki je dovolj trdo, da zvesto opisuje stanje ceste le nekaj centimetrov pod voznikovo in sovoznikovo zadnjico. In, seveda, s platnenim pokrivalom, ki se z enim potegom roke v dveh sekundah zloži in skrije za sedeža.
1.025 kilogramov (brez voznika) tehta najbolj ljudski in najbolj priljubljeni roadster na svetu.
To je bistvo malega roadsterja že od leta 1989 in njegova tretja generacija ga presneto dobro pooseblja ter mu z najmočnejšim motorjem v ponudbi (ta je tudi najmočnejši v zgodovini tega modela) dodaja tisti ščepec popra, ki bi ga pri šibkejših različicah morda kdo utegnil pogrešati. Dvolitrski stroj s 135 kilovati (184 KM) moči in 205 Nm navora, ki se prenašajo na zadnji kolesi, lahko le malenkost več kot tono težak avtomobilček požene od 0 do 100 kilometrov na uro v 6,5 sekunde. Ob tem na
ukaz voznikove desne noge kratek zadek hitro postane zelo razigran, ob izklopu elektronike celo predrzen. To je z drugimi besedami čisti užitek z nasmehom do ušes. Nasmeška z obraza ne izbriše niti poraba goriva, ki je ob umirjeni vožnji manjša od številke pospeška do stotice, pri čemer je naše testno povprečje na koncu znašalo le 6,7 litra na 100 kilometrov.
Kaj pa kakšen minus? Ni jih veliko. Glavni je utesnjenost kabine, zaradi katere to ni avto za vsakega. Za tiste, ki merijo več kot 180 centimetrov v višino, je preprosto premajhen. Poleg tega ponuja zelo malo odlagalnih prostorov. Edini zaprt predal je med sedežema in čeprav je razmeroma velik in ga je mogoče zakleniti, ni ravno zgled praktičnosti.
Toda to je avto, ki se ne trudi biti praktičen. To je avto, čigar bistvo so pristni vozni užitki. In zagotavljamo vam, da med modeli, ki so dosegljivi tudi navadnim smrtnikom, jih ni veliko, ki bi vozne užitke zagotavljali tako dobro, kot to počne MX-5. Od poletja do poletja.
Mazda MX-5 G184 takumi |
Vozilo in motor: kabriolet, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 135 kW (184 KM) pri 7000/min, 205 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 3915 x 1735 x 1230 mm; Medos. razdalja: 2310 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1100/160 kg; Prtljažnik: 130 l. |
Največja hitrost: 219 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,5 s; Poraba goriva (WLTP): 6,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 155 g/km. |
Cena: osnovni model (MX-5 G132 prime line): 32.190 €, testno vozilo: 37.960 €; MMS, d. o. o., Ljubljana. |
vozne lastnosti, zmogljivosti, mehanizem platnene strehe | majhna kabina, malo odlagalnih prostorov | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Mazda MX-5
- roadster
- test