Mercedes-Benz A 180
A-tipičen
- V kombilimuzinski izvedbi ostaja dinamično naravnan in ne ravno značilen mercedes
- Z vstopnim blagohibridnim pogonskim sklopom s 110 kW (150 KM) je bolj poskočen, kot bi pričakovali
- Glede porabe goriva je lahko presenetljivo gospodaren, njegova cena pa je pričakovano premijska
Četrtek, 21. marec 2024
Prvi model razreda A je leta 1997 v okviru Mercedesove dotedanje ponudbe predstavljal pravo malo revolucijo. Šlo je namreč za avtomobil z inovativno karoserijsko zasnovo. Bil je kompakten enoprostorec z visokim položajem sedenja in obenem prvi mercedes s pogonom na sprednji kolesi. Takšno zasnovo je imela tudi njegova druga generacija, medtem ko se je s tretjo prelevil v dinamično naravnano kombilimuzino. In to zasnovo ohranja tudi njegova četrta generacija, ki je sicer prvič na voljo tudi v
limuzinski izvedbi. To je model, s katerim trikraka zvezda cilja na mlajše kupce ali pa na tiste mlade po srcu. Še vedno ostaja najmanj značilen mercedes ali najbolj atipičen, če želite. Tako po videzu kot po voznih lastnostih je namreč zelo dinamično naravnan
Neposrednemu tekmecu audija A3 in BMW-ja serije 1 so žal šteti dnevi, saj se bodo pri Mercedesu v prihodnje osredotočili na večje in dražje modele.
Že z vstopnim pogonskim sklopom, ki smo ga preizkusili, je živahen in poskočen. Na pritisk na stopalko za plin se odzove bolj neposredno, kot bi pričakovali in kaj hitro zaposli sistem, ki deluje proti zdrsu pogonskih koles. Za takšnim vedenjem se skriva 1,33-litrski turbobencinski štirivalnik, ki z blagohibridnim sklopom ponuja 110 kilovatov (150 KM) moči. Od tega 100 kilovatov (136 KM) zagotavlja bencinar, medtem ko jih 10 (14 KM) prispeva elektrika. To se prenaša na sprednji kolesi prek
serijskega 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika, ki s hitrim prestavljanjem prav tako prispeva k živahnosti. Poleg tega je na voljo ročno pretikanje z obvolanskima ročicama. Stotica je ob tem dosegljiva v 8,8 sekunde končna hitrost pa znaša 215 kilometrov na uro. Volan je neposreden in natančen, a ne glede na izbiro voznega načina razmeroma lahek. Podvozje na drugi strani je precej čvrsto, zato se v ovinkih bolj malo nagiba in deluje zelo zanesljivo, a pri vožnji čez neravnine, denimo čez
hitrostne ovire, potnikov ne spravlja v obup. Čeprav od njega ne gre pričakovati limuzinskega udobja, je vselej dovolj uglajen.
Do tu najmanjši model v ponudbi ni ravno stereotipsko »mercedesovski«, povsem v slogu oziroma kar tipična za trikrako zvezdo pa je kakovost materialov in izdelave. Ta je pričakovano na premijski ravni. Zelo dobra je tudi ergonomija voznikovega delovnega prostora z značilno, ob volanskem obroču nameščeno ročico samodejnega menjalnika. Dobro uporabniško izkušnjo zagotavlja tudi nova različica vmesnika MBUX, ki smo jo že spoznali pri prenovljenem razredu B (AF285) in prinaša nekaj več grafične
prilagodljivosti. Edina kritika gre novemu volanskemu obroču z ravnimi kraki oziroma natančneje na dotik občutljivim tipkam za upravljanje najrazličnejših funkcij, s katerimi je posejan. Ker ne gre za klasične gumbe, ki jih s prsti preprosto začutimo, jih moramo najprej ošvrkniti s pogledom in jih šele nato »naciljati« s prsti. Uporaba je v vsakem primeru bolj nerodna kot pri klasičnih gumbih. Pri tem imamo v mislih predvsem drsnike za uravnavanje glasnosti multimedijske naprave in druge
nastavitve ter se sprašujemo, kako se lahko proizvajalcem takšne rešitve zdijo boljše od klasičnih.
6,6 litra na 100 kilometrov bencina je v povprečju zahteval na testu.
Prostorsko Mercedesova kombilimuzina po prenovi ostaja nespremenjena in potrjuje, da zaradi rahlega občutka utesnjenosti v kabini, kar velja zlasti za drugo vrsto sedežev, ni namenjena ravno družinski uporabi. Za to je tu tehnično soroden, a malce večji in bolj praktično naravnan razred B. Razred A tako še naprej na lahkoten in mladosten način predstavlja vstopnico v Mercedesov premijski svet. Ta vstopnica pa, seveda, ni poceni. Osnovni model stane 36.490 evrov. Če mu dodamo paket advance, ki
med drugim prinaša 26-centimetrski (10,25-palčni) zaslon namesto 17,8-cenitmetrskega (7-palčnega), visokozmogljive LED-žaromete ter nekaj »malenkosti«, kot so brezstični ključ, kamera za vzvratno vožnjo in aktivni parkirni sistem, ki takšnemu avtomobilu že kar pritičejo, potem pa si omislimo še estetski paket AMG, smo že pri za ta velikostni razred premijskih 42 tisočakih.
Mercedes-Benz A 180 |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1332 ccm, 100 kW (136 KM) pri 5500/min, 230 Nm pri 1660/min; Motor: električni, 10 kW (14 KM); Sistem: 110 kW (150 KM); Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.. |
Velikost: 4428 x 1796 x 1423 mm; Medos. razdalja: 2729 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1440/480 kg; Prtljažnik: 350–1190 l. |
Največja hitrost: 215 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (WLTP): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km. |
Cena: osnovni model (A 180): 36.490 €, testno vozilo: 42.678 €; Star Import, d. o. o., Ljubljana. |
videz, kakovost materialov in izdelave, poraba goriva | upravljanje na volanu, cena | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Mercede-Benz
- razred A
- test