Avto.info
Iskalnik: Model:

Mercedes-benz EQB 300 4matic

Električnih sedem?

  • Razen električnega pogona je EQB v mnogočem praktično enak mercedesu GLB
  • To pomeni prostorno in uporabno notranjost, ki je na voljo tudi s sedmimi sedeži
  • Z 63.900 evri je slabih devet tisočakov dražji od podobno zmogljivega GLB 250 4matic
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 8. marec 2023

Vzameš GLB, mu odstraniš motor z notranjim zgorevanjem in vanj vgradiš elektromotor (v našem primeru dva) ter baterijo. Nekako tako bi lahko v enem stavku povzeli bistvo mercedesa EQB. Ena izmed njegovih uporabnih vrlin je – enako kot pri klasično gnanem bratu – možnost doplačila dveh dodatnih sedežev v prtljažnem prostoru, tako da se v avtomobilu lahko pelje do sedem ljudi. Testno vozilo ju sicer ni imelo.

Oznaka 300 4matic pomeni dva elektromotorja, po enega na vsaki osi, in njuno skupno moč 168 kW (228 KM). Gre za vstopno štirikolesno gnano različico, ki do stotice pospeši v okroglih osmih sekundah, medtem ko je največja hitrost omejena na 160 km/h. Bodimo pošteni, več kot dovolj, je pa res, da smo se s številnimi električnimi avtomobili z več sto »konji« in s tem povezanimi pospeški na ravni pravih športnikov kar nekako razvadili, in če ob pritisku na stopalko za plin ne butne v hrbet, se nam zdi, da nekaj manjka. Tako motoriziran EQB res ne postreže s tistim izrazitim sunkom, a je vseeno več kot dovolj zmogljiv za avtocestne hitrosti, z njim zlahka prehitevate na magistralkah in tudi s stranske ceste se v po glavni vozečo kolono lahko hitro vključite, ne da bi ovirali druge udeležence. Prav gotovo hitreje kot s klasičnim GLB. Če vseeno želite (še) več, izberite tri tisočake dražjo različico 350 4matic z 215 kW (292 KM).

100 kW je največja moč polnjenja z enosmernim tokom (DC), kar je v primerjavi s tekmeci precej skromno.


Rekuperacija energije ob umiku noge s stopalke za plin je učinkovita in s stikali na volanskem obroču lahko izbirate med več stopnjami – od najbolj intenzivne, kjer je pojemek skoraj tak, kot bi vrgli sidro, do zelo blage. Občutek na zavorni stopalki oziroma »preklop« med regenerativnim in klasičnim zaviranjem ni med najboljšimi (pri volvu XC40 recharge, na primer, je zaviranje precej bolj zvezno). Izbirate lahko med več voznimi režimi, od umirjenega eco z manj odzivno stopalko za plin do živahnega sport, baterija z uporabno kapaciteto 66,5 kWh pa po uradnih podatkih obljublja do 420 kilometrov dosega. Na testu je sicer nismo izpraznili do konca, a ob tovarniškim podatkom praktično enaki testni porabi energije tudi v resnici 400 kilometrov ne bi smela biti večja težava. Hitro polnjenje DC je s svojimi 100 kW moči razmeroma skromno, še posebej za današnje standarde, in v praksi pomeni, da v idealnih pogojih baterijo do 80 odstotkov napolnite v dobre pol ure, medtem ko je moč AC-polnjenja klasičnih 11 kW. Če sem odkrit, pri dnevnih vožnjah po Sloveniji nisem imel nikakršnih zadreg, na dunajsko letališče, časovno vezan na vozni red letala, pa si z njim nisem upal. Jasno, tudi s kakšnim drugim električarjem bi imel, sploh v času turistične sezone in gostega prometa (ter s tem precejšnjega tveganja zasedenih hitrih polnilnic na poti), precej zadržkov.

Zaradi tesnega sorodstva z EQB pod sprednjim pokrovom žal nima dodatnega prostora za prtljago.


Po drugi strani ni bilo prav nobenih zadržkov glede udobja, saj se EQB lahko pohvali z dobrimi, ravno prav čvrstimi in kot celota udobnimi sedeži s po nemško izdatnimi nastavitvami za voznika. Položaj je sicer za spoznanje nižji oziroma manj SUV-jevski kot v volvu XC40, a je z ergonomskega vidika dober, tudi glede preglednosti nismo imeli nobenih pripomb. Zasnova z dvema zaslonoma premera 25,4 centimetra je znana že iz drugih modelov ter tako pred voznikovim kot na osrednjem nudi številne različne možnosti prikaza podatkov, vključno z nekaterimi, ki so posebej namenjeni električnemu pogonu in rabi. Meniji s kristalno jasno grafiko delujejo hitro in tekoče, poleg glasovnega upravljanja in na dotik občutljive površine med sprednjima sedežema pa lahko upravljanje zaslonov prevzameta dve majhni, prav tako na dotik občutljivi površini na volanskem obroču. Njune logike se hitro navadite in med vožnjo sta dejansko zelo uporabni, enako velja za vrsto klasičnih stikal za upravljanje klimatske naprave.

Nasploh je EQB kot celota uporaben avtomobil z radodarno odmerjenim prostorom tudi za v drugi vrsti sedeče potnike in uporabno velikim prtljažnikom z že omenjeno možnostjo dveh dodatnih sedežev. Skratka, s tega vidika je praktično na enaki ravni kot GLB, zaradi tesnega sorodstva z njim pa pri električnih avtomobilih tako uporabnega sprednjega prtljažnika žal ne premore.
 

Mercedes-benz EQB 300 4matic
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 2x električni, 168 kW (228 KM) pri 2.850–6.000/min, 385 Nm pri 1.000–2.850/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.684 x 1.834 x 1.667 mm; Medos. razdalja: 2.829 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 2.175/555 kg; Prtljažnik: 495–1.710 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,0 s; Poraba energije (WLTP): 18,2 kWh/100 km; Povprečje na testu: 18,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (EQB 250): 58.900 €, testno vozilo: 71.106 €; Star Import, d. o. o., Ljubljana.
prostorna in uporabna notranjost, dobro delujoč infotainment, možnost sedmih sedežev

nima sprednjega prtljažnika, razmeroma počasno DC-polnjenje

brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.