Mercedes-benz GLA 200
Visoki A
- GLA ostaja prostornejša in bolj praktična izpeljanka razreda A
- Z bencinskim motorjem je poskočen, a ne posebej varčen, kar velja tudi glede končne cene
Torek, 21. januar 2025
Prenova je mercedesu GLA, ki je tehnično gledano najbližji sorodnik razreda A, prinesla blage estetske popravke zunanjosti in nekaj novosti v notranjosti. Zdaj ob poznani armaturni plošči z dvema zaslonoma najdemo prilagodljivejši vmesnik MBUX in nov volanski obroč, ki je posejan z na dotik občutljivimi tipkami. Funkcij je res veliko, vse skupaj pa zahteva nekaj privajanja, saj površine na dotik ne omogočajo tako natančnega upravljanja kot klasični gumbi in od voznika zahtevajo več pozornosti. A takšen je žal trenutni trend. Sicer se ugoden položaj za volanom zlahka najde, debel volanski obroč pa lepo sede v roke.
Trubobencinski štirivaljnik, nastal v sodelovanju z Renaultom, je okrepljen z blagohibridno tehnologijo. Sam zmore 120 kW (163 KM), v kombinaciji z 48-voltnim elektromotorjem pa lahko ponudi do 130 (177 KM) kW skupne moči, ki se prenaša na sprednji kolesi prek sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika. Elektromotor med drugim skrbi za več živahnosti pri nizkih vrtljajih, prispeval pa naj bi tudi k manjši porabi goriva. Tovarna navaja, da pospeševanje do stotice traja 8,9 sekunde ter da poraba znaša 6,7 litra na 100 kilometrov. V praksi živahnosti res ne manjka, medtem ko se s porabo, ki se je na testu ustalila malce nad osmimi litri, ne more ravno hvaliti.
Zmogljivostim je zlahka kos podvozje, ki ne dovoli veliko prečnega nagibanja. Volan je natančen in neposreden, s čimer zagotavlja dober občutek nadzora. Vzmetenje je trše, udobje pa zato malce slabše kot bi pričakovali od takšnega avtomobila.
Tako GLA brez štirikolesnega pogona tudi po prenovi nima pravih terenskih ambicij, a z večjim odmikom od tal in višjo streho ostaja bolj praktična in uporabnejša izpeljanka razreda A. To pa prinaša zajeten cenovni pribitek, ki v primeru modela GLA 200 znaša slabih 10.000 evrov in z nekaj dodatki končno ceno okoli 60 tisočakov.
Mercedes-benz GLA 200 |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1332 ccm, 120 kW (163 KM) pri 5.500/min, 270 Nm pri 2.000/min; električni: 10 kW (14 KM); Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.412 x 1.834 x 1.616 mm; Medos. razdalja: 2.729 mm; Pnevmatike: 255/35 R19; Masa/nosilnost: 1.570/5000 kg; Prtljažnik: 425–1420 l. |
Največja hitrost: 210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba goriva (WLTP): 6,7 l/100 km; Povprečje na testu: 8,1 l/100 km; Izpust CO2: 152 g/km. |
Cena: osnovni model (GLA 180): 46.490 €, testno vozilo: 60.788 €; Star Import d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
prostornost, uporabnost |
![]() |
nekateri materiali v notranjosti, končna cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- GLA
- Mercede-Benz
- test