Nissan qashqai 1.3 DIG-T 158 CVT tekna+
Tudi v tretje ohranja svoje bistvo
- Qashqai tretje generacije prepriča z vsemi dobrotami družinskega križanca
- Bencinski motor in samodejni menjalnik sta udobna in uglajena kombinacija
- Skupaj z varnostno in tudi sicer zelo bogato opremo tekna+ stane skoraj 36 tisoč evrov
Sreda, 1. februar 2023
Da vas spomnimo, ravno Nissan je tisti, ki je pred več kot 15 leti s prvo generacijo qashqaija zaoral ledino kompaktnih družinskih križancev in z nekoliko višjim položajem sedenja ter rahlo terenskim videzom začrtal smernice, ki jim danes sledijo praktično vsi avtomobilski proizvajalci. Tistih, ki nimajo svojega predstavnika v tem segmentu, je resnično le peščica.
Pet milijonov kupcev je v prvih dveh generacijah našel po vsem svetu, pred kratkim pa je luč sveta ugledala tretja, ki smo jo tokrat vzeli pod drobnogled. Bistvo avtomobila ostaja, torej višji položaj sedenja in, recimo temu, malce terenski videz, ki se je ob številčnih tekmecih precej omehčal in s kombinacijo zaobljenih površin ter ostrih robov sledi časom sodobnega križanca.
Ob dolžini dobrih 4,4 metra se umešča v povprečje razreda, enako velja za notranjo prostornost, ki zlahka zadovolji družinske potrebe. Spredaj se sedi zelo dobro in prostora zlepa ne zmanjka, tudi zadaj bosta dva odrasla potnika udobno sedela (tretji v sredini zaradi malce dvignjenega sedalnega dela manj), čeprav prostornost zadaj ni v samem vrhu. Enako velja za prtljažnik, ki sicer z dobrimi 500 litri nudi dovolj prostora, a ima ob tem precejšen nakladalni rob. Seveda lahko dno pomaknete v višji položaj in ustvarite ravno dno, precej zmanjšate osnovno velikost in pod njim dobite velik dodaten prostor. Naslonjal zadnjih sedežev (deljivo v razmerju 60 : 40) žal ni mogoče zlagati iz prtljažnika, temveč le iz kabine, tudi sicer zadnji sedeži ne nudijo kakšnih dodatnih prilagoditev, kot sta vzdolžni pomik ali nastavljiv naklon naslonjala.
Položaj za volanom je z vidika ergonomije zelo dober, udobna sprednja sedeža sta izdatno (električno) nastavljiva, ob usnjenem oblazinjenju pa je v imitaciji usnja tudi armaturna plošča, ki skupaj z vložki iz kroma deluje zelo kakovostno. Tudi klasična stikala in gumbi za upravljanje klimatske naprave (palec gor za funkcionalnost, saj je to precej bolje od upravljanja prek zaslona) puščajo vtis kakovosti, manj navduši zastarel, precej počasen in neravno z logičnimi meniji opremljen infotainment.
V ponudbi je le en motor oziroma dve različici prisilno polnjenega 1,3-litrskega bencinskega štirivaljnika. Mi smo preizkusili močnejšo možnost s 116 kW (158 KM) moči in v povezavi s samodejnim menjalnikom – za razliko od Renaultov tu ne gre za dvosklopčni DCT, temveč za brezstopenjski X-tronic, ki je pod črto bolj posrečena kombinacija. Skozi navidezne stopnje prehaja mirno in gladko, pri odločnem pritisku na stopalko za plin se prav nič pretirano ne zaganja, vožnja je vseskozi tiha in uglajena. Pri nizkih hitrostih je motor resnično tih, pri višjih pa ga preglasijo piš vetra okoli velikih vzvratnih ogledal in glasnejša, kar 20-palčna platišča, ki so kot doplačilo na voljo le pri tem paketu opreme.
Zaradi nizkopresečnih pnevmatik boste morda občutili kakšno ostro grbino s ceste več, čeprav je udobje v vožnji vseskozi na visoki ravni, tudi lega na cesti je ob malce bolj dinamičnem vozniku in v hitreje odpeljanem ovinku (tudi zaradi večvodilne zadnje preme, ki jo dobite skupaj z omenjenimi platišči) dovolj zanesljiva in brez pretiranega nagibanja. Kakšnih posebnih vozniških užitkov sicer ne pričakujte, želeli pa bi si malce bolj čvrsto uravnotežen volan, ki po drugi strani s svojo mehkobo prepriča pri manevriranju v mestu. Preglednost zaradi položnega zadnjega stekla in precej zajetnega C-stebrička resda ni najboljša, a ob sistemu kamer s 360-stopinjskim razgledom okoli in iznad vozila manevriranje ne predstavlja nikakršne težave.
Nasploh je najbogatejši paket opreme zelo radodarno založen z bogatim naborom varnostnih in drugih pripomočkov (vključno s sistemom za vožnjo po svojem pasu, adaptivnim tempomatom in samodejnim speljevanjem ter zaviranjem v zastojih), a zato s skoraj 36 tisočaki ni ravno cenovno najugodnejša izbira.
Nissan qashqai 1.3 DIG-T 158 CVT tekna+ |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.332 ccm, 116 kW (158 KM) pri 5.500/min, 270 Nm pri 1.800–3.750/min; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.425 x 1.848 x 1.607 mm; Medos. razdalja: 2.665 mm; Pnevmatike: 235/45 R20; Masa/nosilnost: 1.468/446 kg; Prtljažnik: 504–1.447 l. |
Največja hitrost: 199 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (EU): 6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 142 g/km. |
Cena: osnovni model (qashqai 1.3 DIG-T 140 visia): 28.650 €, testno vozilo: 37.290 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
bogata varnostna in druga oprema, položaj za volanom, funkcionalna armaturna plošča | infotainment, povprečne zmogljivosti | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Nissan
- qashqai
- test