Avto.info
Iskalnik: Model:

Nissan X-trail e-power e-4orce tekna

Vzporedna resničnost

  • Iz robustnega terenca se je X-trail počasi spremenil v prostoren družinski SUV
  • Iz raznovrstne ponudbe smo testirali štirikolesno gnano izvedbo s petimi sedeži
  • Svojevrstna pogonska kombinacija se sprva zdi nesmiselna, a ima marsikatero prednost
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 10. avgust 2024

Zgodba X-traila se je začela z robustnim, kompaktnim športnim terencem, ki se je od večine tekmecev ločil po nadpovprečno zmogljivem štirikolesnem pogonu. Sčasoma se je njegova oblika »mehčala«, z njo pa na neki način tudi potreba po terenskih zmogljivostih. Prejšnja generacija je bila v iskanju sinergij zato tesno v sorodu s qashqaijem in renaultom koleosom, kar pa ni kaj veliko prispevalo k njegovemu uporniškemu ugledu. Najnovejša, četrta generacija pa je stvari nekoliko bolj postavila na svoje mesto, saj je X-trail že navzven sodobnega, a malenkost bolj robatega videza kot denimo tesno sorodni qashqai.

Slednjemu je še najbolj podoben v notranjosti, vsaj kar se sprednjega dela kabine tiče. Izdelava je kakovostna, izbor materialov pa poskrbi, da je ambient zelo prijeten. Ergonomija navduši predvsem zaradi zdrave mere klasičnih stikal, ki se lepo dopolnjujejo s kar 31,2-centimetrskim osrednjim zaslonom na dotik. Resda je pri tem treba upoštevati, da smo testirali praktično najbolje opremljeno različico tekna, ki med drugim ponuja sedeže v kombinaciji tkanine in umetnega usnja ter električno pomično stekleno streho, medtem ko med pripomočki izstopajo prilagodljivi LED žarometi, projekcijski zaslon in tudi asistent za samodejno parkiranje ProPILOT.

Pogon je vselej električen, a električno energijo zagotavlja le bencinski motor.


Kot rečeno je X-trail v sprednjem delu kabine praktično enak qashqaiju, a je zgodba proti zadnjemu delu popolnoma drugačna. Ponuja namreč možnost dveh dodatnih sedežev v prtljažnem prostoru, medtem ko je klop v drugi vrsti vzdolžno pomična za kar 22 centimetrov. Če je postavljena na srednji položaj, prtljažnik (brez šestega in sedmega sedeža) meri 575 litrov in je povečljiv na 1396 litrov. Naš testni avtomobil ni bil zamišljen kot 7-sedežnik, kar sicer zahteva 1100 evrov doplačila.

Naj ima še tako bogat nabor zmogljive elektronike, to ni nič v primerjavi s pogonskim sklopom z oznako e-power. Gre za razmeroma kompliciran električno-bencinski hibridni sklop s skromno baterijo kapacitete 2,1 kWh, ki jo prek generatorja in inverterja sproti napaja inovativen 1,5-litrski bencinski motor z mehansko prilagodljivim kompresijskim razmerjem. Kolesa pa zares poganjata le električna motorja, na sprednji osi s 150 kW (204 KM), zadaj pa skromnejši z močjo 100 kW (136 KM). Sistemska pogonska moč ni seštevek moči obeh elektromotorjev, ampak se h kolesom naenkrat prenaša največ 157 kW (213 KM) in 565 Nm navora.

7 sekund traja pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro.


Kolesa vedno in v vsakem primeru poganjata izključno električna motorja, medtem ko je naloga bencinskega stroja le proizvodnja elektrike. Zato lahko ves ta čas deluje v optimalnem režimu, se po potrebi vklaplja in izklaplja ter s tem učinkoviteje izkorišča gorivo. Čeprav za voznika svojevrstni sistem ne pomeni nobene spremembe ali prilagajanja, je malce nenavadno brnenje bencinskega motorja, ki praviloma nima nobene povezave z dogajanjem na cesti. Vsekakor je glavni adut tovrstne zasnove izkušnja vožnje popolnoma električnega avtomobila. Ne le (občasna) tišina, pač pa odzivnost, pospeševanje in zveznost brez motenj zaradi menjanja prestav. Uporaba takšnega električnega avtomobila, ki namesto daljših postankov na polnilnicah zahteva le hitro »točenje« bencina, je sila preprosta, a ima pretvorba energenta očitno pomanjkljivost. O varčnosti namreč ne moremo govoriti, saj je potovalni računalnik redno kazal povprečje več kot osmih litrov. Med adute pa zagotovo spada stalen štirikolesni pogon, ki zagotavlja tako varnost na cesti kot suverenost na (zmernem) terenu. Ker je popolnoma električen, je celo učinkovitejši od klasičnega mehanskega.

X-trail s pogonom e-power je zares nekaj čisto samosvojega, v dobrem in slabem. Založen s serijsko opremo, z inovativnim pogonom v stiku s prihodnostjo in radodaren s prostornostjo in uporabnostjo se novi X-trail dostojno drži načel predhodnikov, četudi je zanj treba odšteti vsoto, ki je ni najlažje spregledati.
 

Nissan X-trail e-power e-4orce tekna
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1497 ccm, 116 kW (158 KM) pri 4600/min, 250 Nm pri 2400/min; električni spredaj: sinhronski, 150 kW (204 KM), 330 Nm; električni zadaj: sinhronski, 100 kW (136 KM), 195 Nm; Sistem: 157 kW (213 KM), 575 Nm; Menjalnik: 1-stopenjsko reduktorsko gonilo; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4680 x 1840 x 1720 mm; Medos. razdalja: 2705 mm; Pnevmatike: 235/55 R19; Masa/nosilnost: 1908/437 kg; Prtljažnik: 575–1396 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,0 s; Poraba goriva (EU): 6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 143 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,5 VC-T mhev CVT 2 WD acenta): 35.500 €, testno vozilo: 47.828 €; GA Adriatic, d.o.o., Ljubljana.
pogonski sklop, prostornost, kakovost poraba goriva, cena izvedbe e-power brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.