Nissan X-trail e-power e-4orce tekna
Vzporedna resničnost
- Iz robustnega terenca se je X-trail počasi spremenil v prostoren družinski SUV
- Iz raznovrstne ponudbe smo testirali štirikolesno gnano izvedbo s petimi sedeži
- Svojevrstna pogonska kombinacija se sprva zdi nesmiselna, a ima marsikatero prednost
Sobota, 10. avgust 2024
Zgodba X-traila se je začela z robustnim, kompaktnim športnim terencem, ki se je od večine tekmecev ločil po nadpovprečno zmogljivem štirikolesnem pogonu. Sčasoma se je njegova oblika »mehčala«, z njo pa na neki način tudi potreba po terenskih zmogljivostih. Prejšnja generacija je bila v iskanju sinergij zato tesno v sorodu s qashqaijem in renaultom koleosom, kar pa ni kaj veliko prispevalo k njegovemu uporniškemu ugledu. Najnovejša, četrta generacija pa je stvari nekoliko bolj postavila na svoje mesto, saj je X-trail že navzven sodobnega, a malenkost bolj robatega videza kot denimo tesno sorodni qashqai.
Slednjemu je še najbolj podoben v notranjosti, vsaj kar se sprednjega dela kabine tiče. Izdelava je kakovostna, izbor materialov pa poskrbi, da je ambient zelo prijeten. Ergonomija navduši predvsem zaradi zdrave mere klasičnih stikal, ki se lepo dopolnjujejo s kar 31,2-centimetrskim osrednjim zaslonom na dotik. Resda je pri tem treba upoštevati, da smo testirali praktično najbolje opremljeno različico tekna, ki med drugim ponuja sedeže v kombinaciji tkanine in umetnega usnja ter električno
pomično stekleno streho, medtem ko med pripomočki izstopajo prilagodljivi LED žarometi, projekcijski zaslon in tudi asistent za samodejno parkiranje ProPILOT.
Pogon je vselej električen, a električno energijo zagotavlja le bencinski motor.
Kot rečeno je X-trail v sprednjem delu kabine praktično enak qashqaiju, a je zgodba proti zadnjemu delu popolnoma drugačna. Ponuja namreč možnost dveh dodatnih sedežev v prtljažnem prostoru, medtem ko je klop v drugi vrsti vzdolžno pomična za kar 22 centimetrov. Če je postavljena na srednji položaj, prtljažnik (brez šestega in sedmega sedeža) meri 575 litrov in je povečljiv na 1396 litrov. Naš testni avtomobil ni bil zamišljen kot 7-sedežnik, kar sicer zahteva 1100 evrov doplačila.
Naj ima še tako bogat nabor zmogljive elektronike, to ni nič v primerjavi s pogonskim sklopom z oznako e-power. Gre za razmeroma kompliciran električno-bencinski hibridni sklop s skromno baterijo kapacitete 2,1 kWh, ki jo prek generatorja in inverterja sproti napaja inovativen 1,5-litrski bencinski motor z mehansko prilagodljivim kompresijskim razmerjem. Kolesa pa zares poganjata le električna motorja, na sprednji osi s 150 kW (204 KM), zadaj pa skromnejši z močjo 100 kW (136 KM). Sistemska
pogonska moč ni seštevek moči obeh elektromotorjev, ampak se h kolesom naenkrat prenaša največ 157 kW (213 KM) in 565 Nm navora.
7 sekund traja pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro.
Kolesa vedno in v vsakem primeru poganjata izključno električna motorja, medtem ko je naloga bencinskega stroja le proizvodnja elektrike. Zato lahko ves ta čas deluje v optimalnem režimu, se po potrebi vklaplja in izklaplja ter s tem učinkoviteje izkorišča gorivo. Čeprav za voznika svojevrstni sistem ne pomeni nobene spremembe ali prilagajanja, je malce nenavadno brnenje bencinskega motorja, ki praviloma nima nobene povezave z dogajanjem na cesti. Vsekakor je glavni adut tovrstne zasnove
izkušnja vožnje popolnoma električnega avtomobila. Ne le (občasna) tišina, pač pa odzivnost, pospeševanje in zveznost brez motenj zaradi menjanja prestav. Uporaba takšnega električnega avtomobila, ki namesto daljših postankov na polnilnicah zahteva le hitro »točenje« bencina, je sila preprosta, a ima pretvorba energenta očitno pomanjkljivost. O varčnosti namreč ne moremo govoriti, saj je potovalni računalnik redno kazal povprečje več kot osmih litrov. Med adute pa zagotovo spada stalen
štirikolesni pogon, ki zagotavlja tako varnost na cesti kot suverenost na (zmernem) terenu. Ker je popolnoma električen, je celo učinkovitejši od klasičnega mehanskega.
X-trail s pogonom e-power je zares nekaj čisto samosvojega, v dobrem in slabem. Založen s serijsko opremo, z inovativnim pogonom v stiku s prihodnostjo in radodaren s prostornostjo in uporabnostjo se novi X-trail dostojno drži načel predhodnikov, četudi je zanj treba odšteti vsoto, ki je ni najlažje spregledati.
Nissan X-trail e-power e-4orce tekna |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1497 ccm, 116 kW (158 KM) pri 4600/min, 250 Nm pri 2400/min; električni spredaj: sinhronski, 150 kW (204 KM), 330 Nm; električni zadaj: sinhronski, 100 kW (136 KM), 195 Nm; Sistem: 157 kW (213 KM), 575 Nm; Menjalnik: 1-stopenjsko reduktorsko gonilo; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4680 x 1840 x 1720 mm; Medos. razdalja: 2705 mm; Pnevmatike: 235/55 R19; Masa/nosilnost: 1908/437 kg; Prtljažnik: 575–1396 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,0 s; Poraba goriva (EU): 6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 143 g/km. |
Cena: osnovni model (1,5 VC-T mhev CVT 2 WD acenta): 35.500 €, testno vozilo: 47.828 €; GA Adriatic, d.o.o., Ljubljana. |
pogonski sklop, prostornost, kakovost | poraba goriva, cena izvedbe e-power | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Nissan
- test
- X-trail