Avto.info
Iskalnik: Model:

Peugeot 308 SW 1.5 blueHDi 130 EAT8 allure pack

Maneken

  • SW je 27 cm daljši od kombilimuzine in prinaša skoraj za 200 l večji prtljažnik
  • Je pametno digitaliziran in prijazen do uporabnika, a ne more skriti nekaj slabosti površin na dotik
  • S turbodizlom in samodejnim menjalnikom je poskočen in varčen, lahko bi bil bolj uglajen
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 15. oktober 2022

Nov kombilimuzinski peugeot 308 smo preizkusili takoj po njegovem prihodu na slovenski trg (AF271). Ugotovili smo, da gre za čisto nov avtomobil tako po videzu kot po zasnovi, saj sloni na novi platformi, ki ob klasičnih omogoča tudi vgradnjo hibridnih in popolnoma električnega pogonskega sklopa.

Maja pa je na slovenske ceste zapeljala in se prav kmalu pod našim drobnogledom znašla njegova karavanska izvedba z dobro znano oznako SW. Ta je kar za 27 centimetrov daljša od kombilimuzine in prinaša dodatnih 5,5 centimetra v medosju. Prirastek je torej največji v zadku, kjer najdemo spoštovanja vreden karavanski prtljažnik. Ta v osnovni postavitvi meri 608 litrov oziroma slabih 200 litrov več kot pri kombilimuzini. Ob zlaganju zadnjih sedežev nastane ravno dno, pod talno polico je na voljo še predal za shranjevanje manjših predmetov.

Čeprav gre za običajen karavan razreda C, se zaradi njegove privlačne oblike za njim obračajo številne glave.


In čeprav gre za karoserijsko izvedbo, ki naj bi bila podrejena praktičnosti in uporabnosti, so oblikovalci poskrbeli, da je ohranila privlačno oster videz kombilimuzine. Za to so ob enakem sprednjem delu zaslužni razmeroma nizka strešna linija in izklesane zadnje luči. Je pa na drugi strani zaradi manekenske zunanjosti kabina zgolj povprečno prostorna. Prostor za noge v drugi vrsti kljub malce večji medosni razdalji ni pretirano radodarno odmerjen. Tudi v višino ga je še ravno dovolj za odrasle potnike.

Voznikov delovni prostor je enak kot pri običajni petvratni tristoosmici. Digitaliziran. Z novo interpretacijo zasnove i-cockpit. Njegova glavna lastnost še vedno ostaja majhen volanski obroč v kombinaciji z visoko postavljeno instrumentno ploščo, zaradi česar bo lahko nekaterim zelo všeč, drugi pa se ga bodo morda malce težje navadili. Na testu kombilimuzine smo pohvalili izjemno prilagodljivost vmesnika, ki z dodajanjem in odstranjevanjem posameznih elementov omogoča ustvarjanje različnih prikazov s funkcijami po izbiri uporabnika. Všeč sta nam bila odzivnost osrednjega zaslona in dodatna površina na dotik pod njim, ki gosti šest virtualnih tipk. Te je mogoče programirati in so namenjene ustvarjanju bližnjic do funkcij, ki jih najpogosteje uporabljamo. Skratka, po prvih nastavitvah in začetnem privajanju je sistem pokazal, da je lahko zelo prijazen do uporabnika. Toda tokrat smo avtomobil preizkusili v nekoliko drugačnih razmerah. V s soncem obsijanih in s cvetnim prahom obilno začinjenih pomladanskih dneh se je bolj očitno pokazala tudi druga plat teh »vsemogočnih« površin na dotik. Ob močni svetlobi in pod prstnimi odtisi ter prahom so vsebine slabše vidne, vse skupaj je videti tudi precej neugledno. Zato se nam je kljub učinkovitosti sistema stožilo po bolj klasični zasnovi s klasičnimi gumbi in stikali. Sicer pa je notranjost zelo kakovostno izdelana in ponuja dovolj odlagalnih prostorov. Zaradi majhnega izbirnega gumba samodejnega menjalnika je nekaj več uporabnega prostora tudi na sredinskem grebenu.

1.634 litrov prostora za prtljago lahko pridobimo z zlaganjem zadnjih sedežev.


Našo prvo testno tristoosmico nove generacije je poganjal bencinski motor v kombinaciji z ročnim menjalnikom, s karavanom pa je prišel na vrsto edini dizelski stroj v ponudbi. Gre za 1,5-litrski štirivaljnik s 96 kilovati (130 KM) moči, ki je bil pri testnem avtomobilu povezan z 8-stopenjsko avtomatiko. Ta kombinacija je pri nas vzbudila mešane občutke. Moči je vsekakor dovolj, saj je avtomobil primerno poskočen, obenem zelo lahkotno križari tudi pri avtocestnih hitrostih. Menjalnik prestavlja hitro in logično, poraba goriva je s 5,4 litra na 100 kilometrov več kot sprejemljiva. Toda v kabino se prenaša več dizelskih tresljajev, kot bi pričakovali. Prav nenavadno tresenje smo na testu zaznali ob ustavljanjih, ker se motorni vrtljaji za trenutek spustijo nižje, kot bi bilo treba, čemur bi se pri ročnem menjalniku izognili s pritiskom na sklopko. In čeprav štirivaljnik izpolnjuje vse, kar pričakujemo od tovrstnega dizelskega motorja, se v tem z dobro mero futurizma prežetem avtomobilu zaradi trenutkov neuglajenosti zdi kar malce anahronističen. Toda ne glede na to, za tiste, ki prevozijo veliko kilometrov, še vedno predstavlja najboljšo rešitev.

Pod črto ugotavljamo, da je 308 SW zelo privlačen in uporaben, čeprav ne rekordno prostoren karavan. Z bogato opremo allure pack in nekaj dodatki stane dobrih 29 tisočakov oziroma 26.600 evrov ob izbiri Peugeot financiranja. To je na ravni glavnih tekmecev, ki jih prekaša s pametno digitalizacijo v svetu, kjer brez digitalizacije (vsaj trenutno) očitno ne gre.
 

Peugeot 308 SW 1.5 blueHDi 130 EAT8 allure pack 
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: dizelski, vrstni štirivaljnik, 1.499 ccm, 96 kW (130 KM) pri 3.750/min, 300 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.636 x 1.852 x 1.442 mm; Medos. razdalja: 2.732 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1.475/475 kg; Prtljažnik: 608–1.634 l.
  Največja hitrost:  207 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,9 s; Poraba goriva (WLTP): 4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 118 g/km.
  Cena:  osnovni model (308 1.2 PureTech 110 active pack) 25.180 €, testno vozilo: 29.320 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana.
videz, prilagodljivost uporabniškega vmesnika, kakovost izdelave dizelski tresljaji, utesnjena druga vrsta sedežev brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.