Avto.info
Iskalnik: Model:

Range rover D350 AWD first edition

V službi njegovega veličanstva

  • Novi range šokantno dobro združuje terensko suverenost in prestiž, vreden britanske kraljeve družine
  • Z bremenom nove generacije tako velike ikone so se njegovi snovalci izvrstno spoprijeli in ga v vseh pogledih nadgradili
  • Trilitrski turbodizel mu je pisan na kožo, zlasti če z njim premagujete velike razdalje
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 21. januar 2023

To je šele peta generacija range roverja v več kot pol stoletja, medtem ko jih je VW golf v šestih letih manj zbral že osem. Tudi to priča o popolnoma drugačnem, nekonfekcijskem pristopu, ki je značilen za najbolj prestižni oddelek land roverja. Mnogo značilnosti je ostalo še iz časa prvega, vse pa poleg samoumevne terenske superiornosti skrbijo predvsem za prvovrstno udobje. Takšnega smo vajeni le pri redkih prestižnih modelih najvišjih razredov.

Del tradicije je prav gotovo njegova zunanja pojava, ki mora imeti nekatere nezamenljive značilnosti. Denimo »lebdečo« streho s črnimi stebrički, ki jo nosi že od leta 1971, še bolj je ključna robata, skorajda pravokotna karoserija. Še najbolj sodoben je sprednji del, ki je bolj soroden dinamičnejšemu range roverju sport. V celoti je težko spregledati zglajene površine, zlasti ob straneh in na zadku vozila, kjer so še največji oblikovni pretres pokončne luči, ki po novem ne segajo v bok vozila. Tako velike ravne površine na avtomobilu, ki v dolžino meri več kot pet metrov, so zelo impozantne. Na kolesih običajnih dimenzij bi bil, seveda, videti kot transportni voziček, zato ga z manj kot 21-palčnimi sploh ni v ponudbi, naš pa je bil obut v 23-palčne. Strah, da bi vas v njem kjer koli spregledali, je popolnoma odveč.

1971 je range rover lastnoročno ustvaril razred, v katerem ima kljub močni konkurenci še vedno posebno mesto.


Tipična land roverjeva posebnost je robustnost, ki velja za vse dele vozila, tudi še tako prestižno notranjost. Konkreten poteg zahtevajo že kljuke, ki se ob ustavljanju prikažejo na zunanji strani vrat, zapiranje pa pospremi samozavesten »tup«. Kljub temu takšen range rover premore veliko finese, ki je toliko bolj potrebna v dobi digitalizacije. Nadzorovan dotik zahteva 33,3-centimetrski osrednji zaslon na dotik, namesto klasičnih merilnikov pa je pred voznikom 34,8-centimetra velik zaslon instrumentne plošče. Velike trpežne gumbe boste po armaturi zaman iskali, saj so jih zamenjale polirane površine, namenjene mehkemu dotiku. Ta besedna zveza bi zlahka opisala praktično vse izbrane materiale v kabini, saj so ti vrhunski in umetelno dodelani.

Seveda je pri tako zajetni zunanjosti pričakovati nadpovprečno prostornost. Spredaj se sedi kraljevsko, zadaj pa nič manj razkošno, zlasti če sta tam le dva potnika. Poleg 29-centimetrskih zaslonov na naslonih sprednjih sedežev za razvajanje skrbi tudi zajeten izvlečni naslon za roke. Ta vsebuje tako držala za pijače kot predal in še en zaslon na dotik, tokrat za upravljanje s klimatsko napravo, sedeži, senčili in osvetljavo. Vse to bi zlahka spadalo v katero koli limuzino najvišjega razreda. A tiste niti približno ne premorejo praktičnosti več kot 800-litrskega prtljažnika. Da o piknik spodnjem delu prtljažnih vrat z nosilnostjo za dve odrasli zadnjici sploh ne govorimo.

90 centimetrov je najgloblja voda, po kateri lahko brodi, a dvomimo, da se bo to kdaj zares zgodilo.
Udobje niso le prostornost, prijetni materiali in vrhunska končna obdelava, ampak še ogromno več. Ključ do vožnje kot po oblakih je napredno zračno vzmetenje, katerega razpon sega od izjemne mehkobe do športne trdote. No ja, skoraj. Range rover s svojo velikostjo in maso nikoli ne bo prav športen, zato nas je možnost izbire izrazito dinamičnega profila vožnje s štoparico krogov na dirkališču in merilnikom gravitacijskih pospeškov milo rečeno zmedla. A današnji kupec očitno zahteva tudi tovrstne reči. Konec koncev, obut v vrhunske cestne pnevmatike ne bo nikoli zapeljal na teren, kaj šele v 90 centimetrov globoko vodo, ki ji je sicer zlahka kos. Več kot 7-centimetrski dvig karoserije s serijskih 219 na največjih 295 milimetrov pa bo več kot dovolj za pobeg iz zagate v sveže zapadlem snegu.

Vrhunska zvočna izolacija in zračno vzmetenje potnike v kabini skorajda popolnoma odrežeta od hrupnega zunanjega sveta.


Brez štirikolesnega pogona tega avtomobila ne morete kupiti, motor pa šteje vsaj šest valjev, tako kot testni turbodizel. Najzmogljivejša različica trilitrskega motorja zmore 350 »konjev« moči, kar je dovolj za pospešek do stotice v 6,1 sekunde. Senzacija, ki bi jo v kakšnem drugem avtomobilu čutili, se tu izgubi v uglajenem, skoraj neslišnem pospeševanju. Vse do končnih 234 km/h in ob porabi približno enajstih litrov, kar pomeni, da se na poti, dolgi več kot 700 kilometrov, ni treba ustaviti na črpalki.

Nekako je težko opisati, pa tudi dojeti, kaj vse takšen avtomobil zmore. Kljub vsemu, kar je na papirju obrnjenega proti njemu. Izvrsten terenec, ki v udobju šola limuzine, uporabniku prijazen tehnološki biser in še vedno izjemen statusni simbol, ki mu ni enakega v svetu avtomobilizma. Range rover je samo en, še brat z oznako sport mu ni dorasel. Zato je, tudi z astronomsko ceno, popolnoma upravičeno kraljevsko samozavesten.
 

Range rover D350 AWD first edition
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2.997 ccm, 258 kW (350 KM) pri 4.000/min, 700 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5.052 x 2.047 x 1.870 mm; Medos. razdalja: 2.997 mm; Pnevmatike: 285/40 R23; Masa/nosilnost: 2.505/845 kg; Prtljažnik: 818–1.841 l.
  Največja hitrost:  234 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,1 s; Poraba goriva (WLTP): 8,3 l/100 km; Povprečje na testu: 11,2 l/100 km; Izpust CO2: 217 g/km.
  Cena:  osnovni model (D250 AWD SE): 131.727 €, testno vozilo: 178.509 €; Wallis Automotive Europe Kft., Budimpešta.
videz, kakovost, zmogljivosti, udobje cena, obljube o športnosti ne izpolnjuje brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.