Renault austral mild hybrid 160 techno
Z blagimi koraki
- Z australom je Renault končno dokazal, da zmore izdelati SUV, ki se lahko primerja z najboljšimi v razredu
- Blagohibridna izvedba je smiselna izbira tako s cenovnega kot uporabniškega vidika
Sreda, 28. avgust 2024
Kdor se spomni prve generacije koleosa in potem kadjarja, je bil glede nove generacije Renaultovega kompaktnega križanca vsaj nekoliko zadržan. A Renault se je iz predhodnih spodrsljajev pri SUV-ih očitno veliko naučil in ustvaril izdelek, ki se brez sramu lahko postavi ob bok najuspešnejšim v segmentu. Tudi zato je zanj izbral novo ime.
Austral se je v naši testni floti že pojavil, takrat s polnovrednim hibridnim pogonom s kar 147 kW (200 KM), zaradi česar je njegova cena presegla štirideset tisočakov. Tokrat smo se zato raje posvetili bolj »ljudski« izvedbi z 1,3-litrskim turbobencinskim štirivaljnikom, ki se zanaša na blago hibridno tehnologijo. Zmore 116 kW (158 KM) in je povezan z brezstopenjskim menjalnikom CVT, medtem ko ima 12-voltni električni del pogona vsega 150-Wh baterijo. To pomeni, da popolnoma električne
vožnje ni zmožen, se pa zato motor ugasne in znova zažene ob vsaki primerni priložnosti, tudi pri velikih hitrostih, ko avtomobil izkorišča silo inercije in »jadra« brez porabe kapljice bencina. V celoti sicer zaradi tega ni ravno pretirano varčen, saj je treba vseeno računati na povprečje okoli sedmih litrov, priganjanje pa to zlahka povzdigne prek osmih litrov.
Renault je dolgo iskal dober evropski recept za križanca segmenta C, a je bilo nanj vredno čakati.
Drzna in dopadljiva zunanja podoba se na neki način prenaša v kabino, kjer je austral mešanica izrazito sodobnih elementov in klasičnih francoskih prvin. Zaslon pred voznikom meri 31,2 centimetra, pokončen osrednji zaslon pa 30,5 centimetra. Po drugi strani so mnogi materiali prijetno mehki in dobro ergonomsko premišljeni, vključno s pomično oporo za desno voznikovo roko med sprednjima sedežema. Multimedijski sistem temelji na Googlovi tehnologiji in omogoča glasovno upravljanje ter lastno
navigacijo. Edini resnejši pomislek pri zasnovi notranjosti je postavitev prestavne ročice, ki je ob volanskem obroču v že tako utesnjenem prostoru med ročico za vklop brisalnikov ter avdionaprave.
Kakor koli že, dobre lastnosti australa močno premagajo kakšno pomanjkljivost. Med slednje bi sicer lahko šteli tudi ceno testnega avtomobila, a je ta za takšen preskok na vseh področjih po svoje tudi pričakovana.
Renault austral mild hybrid 160 techno |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.332 ccm, 116 kW (158 KM) pri 5.250/min, 270 Nm pri 1.800/min; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski (CVT); Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.510 x 1.843 x 1.618 mm; Medos. razdalja: 2.667 mm; Pnevmatike: 205/55 R19; Masa/nosilnost: 1.539/464 kg; Prtljažnik: 500–1.525 l. |
Največja hitrost: 175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,7 s; Poraba goriva (WLTP): 6,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,5 l/100 km; Izpust CO2: 141 g/km. |
Cena: osnovni model (austral mild hybrid 140 evolution): 30.790 €, testno vozilo: 37.030 €; GA Adriatic, d.o.o., Ljubljana. |
kakovostna notranjost, udobje, videz | postavitev prestavne ročice, poraba | brez napak |