Avto.info
Iskalnik: Model:

Renault captur E-tech full hybrid 145 E-tech engineered

Hibrid mu lepo pristoj

  • Captur kot dobro uravnotežen križanec združuje udobje in solidne vozne lastnosti
  • Hibrid s 105 kW (143 KM) kot najmočnejša izbira do stotice pospeši v 9,9 sekunde
  • S ceno slabih 31 tisočakov je cenejši od podobno zmogljivih tekmecev
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 13. julij 2024

Renaulta capturja, lani najbolje prodajanega križanca segmenta B pri nas, smo tokrat preizkusili s hibridnim pogonom. Ta s svojimi sistemskimi 105 kW (143 KM) pomeni najmočnejšo motorno izbiro, gre pa za praktično enak sklop, kot ga najdemo tudi v cliu. Torej kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega motorja in dveh električnih motorjev, ki jih povezuje večstopenjski samodejni menjalnik brez sklopke – to pomeni, da vozilo vedno spelje zgolj s pomočjo (močnejšega) elektromotorja, bencinar svojo moč začne neposredno na kolesa prenašati pri okoli 20 km/h, nato pa elektronski možgani samodejno poskrbijo za kar najoptimalnejše delovanje vsakega od treh pogonskih virov oziroma njihovo čim bolj usklajeno medsebojno sodelovanje. Ne, prav nič zapletena ni vožnja oziroma prav nič drugačna ni, kot je vožnja vsakega drugega avta s samodejnim menjalnikom, lahko pa izbirate med tremi voznimi režimi – eco, ki z zelo okrnjeno odzivnostjo pogona (že kar preveč) skrbi za čim manjšo porabo goriva, uravnoteženim mysense in programom sport, pri katerem delujejo vsi trije motorji. Tu je še stikalo za vklop električnega načina (EV), ki ob dovolj polni bateriji omogoča kakšen kilometer ali dva vožnje izključno na elektriko.

Vožnja je lahkotna in udobna, tudi zvočna zatesnjenost je na solidno visoki ravni.


Učinkovitost hibridnega pogona se najbolje pokaže v mestu, kjer smo porabo brez kakšnega posebnega naprezanja zlahka spustili pod pet litrov oziroma le malenkost presegli 4,5 litra na 100 kilometrov, na podeželskih cestah se je poraba gibala tam nekje med petimi litri in 5,5 litra, na avtocesti dobrih šest. Tudi sicer se captur dobro odreže v vseh pogojih vožnje, kot celota pa je udoben avto z učinkovitim blaženjem udarcev s ceste, dobro zvočno zatesnjenostjo in še vedno zelo zmernim nagibanjem v zavojih – v redu, zibanja je več kot pri fordu pumi ali volkswagnu T-crossu, a po drugi strani precej manj kot pri citroënu C3 aircrossu. Tudi pri ostreje odpeljanih ovinkih lepo leži na cesti, le precej mehak volan takrat ne daje najboljšega občutka, a je s svojo lahkotnostjo zato toliko prijetnejši v mestu.

Zasnova križanca pomeni nekoliko višji položaj za volanom, ki se lahko pohvali tudi z dobro ergonomijo – vključno z velikimi vrtljivimi gumbi klimatske naprave. Preglednost naprej je zahvaljujoč razmeroma tankim stebričkom A dobra, nazaj in »čez ramo« nekaj manj. Dinamično urezani bočni liniji in zadek pač zahtevajo svoj davek in preglednost je zato malce slabša kot pri bolj kockastih tekmecih. Kamera za pomoč pri vožnji vzvratno je del serijske opreme, slika na pokončno postavljenem osrednjem zaslonu infotainmenta pa zlasti v zahtevnejših vremenskih pogojih (megla, tema, dež ...) ne najboljša. Infotainment glede logike menijev in odzivnosti ocenjujemo kot povprečen izdelek, zaslon pred voznikom namesto klasičnih merilnikov je z dodatnimi informacijami prilagojen potrebam hibridnega pogona.

5,8 litra je bila brez kakšnega posebnega varčevanja povprečna testna poraba; v mestu smo se približali 4,5 litra.


Glede prostornosti se captur umešča nekje v povprečje razreda, saj je spredaj dovolj prostora tudi za dva nekoliko višje raščena človeka (tudi v širino, zato se ne bosta dregala s komolci), zadaj pa nekaj manj. Če zadaj sedita dva odrasla, potem mora biti klop pomaknjena povsem nazaj, pa še takrat utegneta imeti glavo blizu stropa in kolena tiščati v naslonjala sedeža pred seboj. Ob tem prtljažnik meri 326 litrov (zaradi baterije v dnu 96 litrov manj kot pri nehibridnem capturju). S pomikanjem sedežev naprej gre vanj 440 litrov (a takrat zadaj ni mogoče sedeti), z zlaganjem naslonjal v razmerju 60 : 40 do 1.149 litrov.

Kakor koli, celoten paket je prav prijetna izbira – za več prostora se sicer ozrite proti škodi kamiq in za več dinamike proti fordu pumi, po cenovni plati pa je hibridni captur z bogato opremo e-tech engineered in ceno 30.790 evrov (s skromnejšim paketom techno stane 27.890 evrov) cenejši od podobno zmogljive hyundaijeve kone ali kie niro (in po drugi strani nekaj dražji od manj zmogljive toyote yaris cross).
 

Renault captur E-tech full hybrid 145 E-tech engineered
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 69 kW (94 KM) pri 5.600/min, 148 Nm pri 3.600/min; Motor (električni 1): 36 kW (49 KM), 205 Nm; Motor (električni 2): 15 kW (20 KM), 50 Nm; Menjalnik: samodejni večstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.227 x 1.797 x 1.576 mm; Medos. razdalja: 2.639 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.438/462 kg; Prtljažnik: 326–1.149 l.
  Največja hitrost:  170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (WLTP): 4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 106 g/km.
  Cena:  osnovni model (captur TCe 90 evolution): 20.790 €, testno vozilo: 31.930 €; GA Adriatic d.o.o., Ljubljana.
udobje, ergonomija, zmogljiv hibridni pogon, zmerna cena nekaj manjši prtljažnik, mehak volan brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.