Renault captur E-tech full hybrid 145 E-tech engineered
Hibrid mu lepo pristoj
- Captur kot dobro uravnotežen križanec združuje udobje in solidne vozne lastnosti
- Hibrid s 105 kW (143 KM) kot najmočnejša izbira do stotice pospeši v 9,9 sekunde
- S ceno slabih 31 tisočakov je cenejši od podobno zmogljivih tekmecev
Sobota, 13. julij 2024
Renaulta capturja, lani najbolje prodajanega križanca segmenta B pri nas, smo tokrat preizkusili s hibridnim pogonom. Ta s svojimi sistemskimi 105 kW (143 KM) pomeni najmočnejšo motorno izbiro, gre pa za praktično enak sklop, kot ga najdemo tudi v cliu. Torej kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega motorja in dveh električnih motorjev, ki jih povezuje večstopenjski samodejni menjalnik brez sklopke – to pomeni, da vozilo vedno spelje zgolj s pomočjo (močnejšega) elektromotorja, bencinar svojo
moč začne neposredno na kolesa prenašati pri okoli 20 km/h, nato pa elektronski možgani samodejno poskrbijo za kar najoptimalnejše delovanje vsakega od treh pogonskih virov oziroma njihovo čim bolj usklajeno medsebojno sodelovanje. Ne, prav nič zapletena ni vožnja oziroma prav nič drugačna ni, kot je vožnja vsakega drugega avta s samodejnim menjalnikom, lahko pa izbirate med tremi voznimi režimi – eco, ki z zelo okrnjeno odzivnostjo pogona (že kar preveč) skrbi za čim manjšo porabo goriva,
uravnoteženim mysense in programom sport, pri katerem delujejo vsi trije motorji. Tu je še stikalo za vklop električnega načina (EV), ki ob dovolj polni bateriji omogoča kakšen kilometer ali dva vožnje izključno na elektriko.
Vožnja je lahkotna in udobna, tudi zvočna zatesnjenost je na solidno visoki ravni.
Učinkovitost hibridnega pogona se najbolje pokaže v mestu, kjer smo porabo brez kakšnega posebnega naprezanja zlahka spustili pod pet litrov oziroma le malenkost presegli 4,5 litra na 100 kilometrov, na podeželskih cestah se je poraba gibala tam nekje med petimi litri in 5,5 litra, na avtocesti dobrih šest. Tudi sicer se captur dobro odreže v vseh pogojih vožnje, kot celota pa je udoben avto z učinkovitim blaženjem udarcev s ceste, dobro zvočno zatesnjenostjo in še vedno zelo zmernim
nagibanjem v zavojih – v redu, zibanja je več kot pri fordu pumi ali volkswagnu T-crossu, a po drugi strani precej manj kot pri citroënu C3 aircrossu. Tudi pri ostreje odpeljanih ovinkih lepo leži na cesti, le precej mehak volan takrat ne daje najboljšega občutka, a je s svojo lahkotnostjo zato toliko prijetnejši v mestu.
Zasnova križanca pomeni nekoliko višji položaj za volanom, ki se lahko pohvali tudi z dobro ergonomijo – vključno z velikimi vrtljivimi gumbi klimatske naprave. Preglednost naprej je zahvaljujoč razmeroma tankim stebričkom A dobra, nazaj in »čez ramo« nekaj manj. Dinamično urezani bočni liniji in zadek pač zahtevajo svoj davek in preglednost je zato malce slabša kot pri bolj kockastih tekmecih. Kamera za pomoč pri vožnji vzvratno je del serijske opreme, slika na pokončno postavljenem
osrednjem zaslonu infotainmenta pa zlasti v zahtevnejših vremenskih pogojih (megla, tema, dež ...) ne najboljša. Infotainment glede logike menijev in odzivnosti ocenjujemo kot povprečen izdelek, zaslon pred voznikom namesto klasičnih merilnikov je z dodatnimi informacijami prilagojen potrebam hibridnega pogona.
5,8 litra je bila brez kakšnega posebnega varčevanja povprečna testna poraba; v mestu smo se približali 4,5 litra.
Glede prostornosti se captur umešča nekje v povprečje razreda, saj je spredaj dovolj prostora tudi za dva nekoliko višje raščena človeka (tudi v širino, zato se ne bosta dregala s komolci), zadaj pa nekaj manj. Če zadaj sedita dva odrasla, potem mora biti klop pomaknjena povsem nazaj, pa še takrat utegneta imeti glavo blizu stropa in kolena tiščati v naslonjala sedeža pred seboj. Ob tem prtljažnik meri 326 litrov (zaradi baterije v dnu 96 litrov manj kot pri nehibridnem capturju). S
pomikanjem sedežev naprej gre vanj 440 litrov (a takrat zadaj ni mogoče sedeti), z zlaganjem naslonjal v razmerju 60 : 40 do 1.149 litrov.
Kakor koli, celoten paket je prav prijetna izbira – za več prostora se sicer ozrite proti škodi kamiq in za več dinamike proti fordu pumi, po cenovni plati pa je hibridni captur z bogato opremo e-tech engineered in ceno 30.790 evrov (s skromnejšim paketom techno stane 27.890 evrov) cenejši od podobno zmogljive hyundaijeve kone ali kie niro (in po drugi strani nekaj dražji od manj zmogljive toyote yaris cross).
Renault captur E-tech full hybrid 145 E-tech engineered |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 69 kW (94 KM) pri 5.600/min, 148 Nm pri 3.600/min; Motor (električni 1): 36 kW (49 KM), 205 Nm; Motor (električni 2): 15 kW (20 KM), 50 Nm; Menjalnik: samodejni večstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.227 x 1.797 x 1.576 mm; Medos. razdalja: 2.639 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.438/462 kg; Prtljažnik: 326–1.149 l. |
Največja hitrost: 170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (WLTP): 4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 106 g/km. |
Cena: osnovni model (captur TCe 90 evolution): 20.790 €, testno vozilo: 31.930 €; GA Adriatic d.o.o., Ljubljana. |
udobje, ergonomija, zmogljiv hibridni pogon, zmerna cena | nekaj manjši prtljažnik, mehak volan | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- captur
- hibrid
- Renault
- test