Renault captur e-tech hibrid 145 R.S. line
Hibridni smisel
- Na slovenskem trgu je pri capturju priključnega zamenjal klasičen ali samopolnilni hibrid
- Kombinacija bencinskega in elektromotorja zmore 105 kW (143 KM); poraba se zlahka spusti pod šest litrov
Sobota, 20. avgust 2022
Razlike v ceni med priključnohibridnim capturjem in samopolnilnim oziroma klasičnim, kakršnega smo tokrat testirali, ni lahko izračunati. Prvega namreč pri nas ni več v ponudbi, zato smo ju primerjali z nekaj improvizacije, saj so med drugim cene vseh capturjev v zadnjem letu zrasle za kakega tisočaka. Vseeno smo prišli do ocene, da je običajen hibrid cenejši za vsaj pet tisočakov, kar je za avtomobil v tem velikostnem in cenovnem razredu zares veliko.
V čem je torej razlika med njima? Največja je v električnem dosegu, ki je na našem testu pri priključnem hibridu znašal približno 40 kilometrov, medtem ko običajni zmore le dva ali tri kilometre, pa še to ob nežnem ravnanju do hitrosti 75 km/h. Ob tem je treba upoštevati, da sta si ob izpraznjeni bateriji skorajda enaka, saj elektrika pri obeh prevzame vlogo pomočnika. Takrat se začne tehtnica prevešati v korist običajnega hibrida, ki je za približno 200 kilogramov lažji. Malenkost šibkejši
je pogonski sklop s sistemsko močjo 105 kW (143 KM). Sestavljajo ga 1,6-litrski atmosferski bencinar z 69 kW (94 KM), dva elektromotorja in samodejni brezsklopčni sekvenčni menjalnik, ki je nastal z znanjem in tehnologijo iz formule 1. Glavni elektromotor ima 36 kW (49 KM) in med drugim premika avtomobil vzvratno, saj menjalnik nima klasične vzvratne prestave. Drugi, manjši elektromotor s 15 kW (20 KM) deluje kot zaganjalnik in generator za motor na notranje zgorevanje, proizvaja električno
energijo med regeneracijo in navor prispeva ob močnejšem pospeševanju. Baterija s kapaciteto 1,2 kilovatne ure se polni z regenerirano energijo in v primernih pogojih tudi z motorjem na notranje zgorevanje.
5 tisočakov je približno cenejši običajen hibrid od priključnega pri capturju.
Vozne lastnosti so zaradi manjše mase prav gotovo ugodnejše in se nekoliko bolj ujemajo z videzom, ki ga daje športno navdahnjena oprema R.S. line. Glede menjalnika pa imamo kljub pedigreju F1 mešane občutke, saj se nam je občasno zgodilo, da smo popolnoma umirjeno vozili pri hrupnih visokih vrtljajih. Všeč nam je funkcija B, ki močno poveča intenzivnost regenerativnega zaviranja in ustvari učinek, podoben vožnji z eno stopalko, kakršno poznamo pri električnih avtomobilih.
Pri testih različnih pogonskih sklopov redno poudarjamo, da so ključne vozniške navade, od katerih je odvisno, ali se izbira določene kombinacije izplača ali ne. Glede na omenjeno razliko v ceni in na vse, kar je hibridni captur pokazal na testu, umik priključnega hibrida razumemo. Ob dejstvu, da je od primerljive bencinske različice s 140 »konji« in samodejnim menjalnikom dražji le za 900 evrov, pa izbira hibrida dobi čisto nov smisel!
*Test je bil najprej objavljen v tiskani izdaji Avto fokusa. Od objave v reviji so se opremski paketi, ki so na voljo za captur, nekoliko spremenili. Lahko jih preverite na spletni strani slovenskega zastopnika za znamko Renault.
Renault captur e-tech hibrid 145 R.S. line |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 69 kW (94 KM) pri 5.600/min, 148 Nm pri 3.200/min; Motor (električni): sinhronski, 36 kW (49 KM), 205 Nm; Motor (električni): sinhronski, 15 kW (20 KM), 50 Nm; Sistem: 105 kW (143 KM), Menjalnik: samodejni, brezsklopčni; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.227 x 1.797 x 1.576 mm; Medos. razdalja: 2.639 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.438/445 kg; Prtljažnik: 336/440–1.149 l. |
Največja hitrost: 170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,6 s; Poraba goriva (WLTP): 5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 113 g/km. |
Cena: osnovni model (TCe 90 evolution): 19.490 €, testno vozilo: 27.880 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
videz, udobje, poraba goriva | menjalnik, cena | brez napak |