Renault kangoo blue dCi 115 equilibre
Uslišane želje
- Kangoo še vedno ponuja pri družinah še kako iskane vrline, ki počasi izginjajo iz avtomobilskega sveta
- Dvoja drsna vrata, trije sedeži v drugi vrsti, ogromen prtljažnik – to so njegovi glavni aduti
- Preverjeni turbodizel je s 85 kW (116 KM) zmerno zmogljiv, a zelo varčen stroj
Sobota, 25. januar 2025
Ko so pred tremi leti predstavili popolnoma novo generacijo kangooja, je bilo jasno povedano, da slovenskim kupcem potniška različica ne bo na voljo. Dostavniki so se takrat začeli veselo voziti po naših cestah, mlade družine in vsi drugi, ki so si želeli vsestranskega enoprostorca, pa so lahko le nesrečno vzdihovali. Tudi drugi proizvajalci so namreč v veliki meri ukinili tovrstne modele ali pa vsaj njihove dizelske izvedbe. Skorajda pravega kangooja je bilo sicer ves čas mogoče kupiti, a nekoliko bolj prestižnega in po višji ceni. V osnovi identičen avtomobil namreč ponuja tudi Mercedes in celo Nissan, ki ga imenuje townstar. Kakor koli, pravi kangoo je končno tudi pri nas!
Navzven je prav gotovo najsodobnejši kangoo v zgodovini in zato tudi najbolj prepričljivo prikriva svoje dostavniško poreklo. Svoje tu naredijo odbijači v barvi karoserije, ki je bila pri testnem avtomobilu odeta v kovinsko oranžno barvo. Kaj več kot barve in strešnih nosilcev si na zunanjosti ne morete izbrati, še aluminijastih platišč ne.
Kombi zasnova prinaša kompromise, a tudi ogromno prednosti.
Zato pa kangoo toliko več izbire ponuja v notranjosti, kjer serijska oprema enega in edinega paketa equilibre sicer ni skromna, a daleč od tistega, kar ponujajo najsodobnejši modeli znamke Renault. Merilniki pred voznikom so analogni, namesto osrednjega zaslona je v osnovi le preprost radijski sprejemnik, osrednji zaslon pa je treba doplačati, pa še ta je za današnje razmere skromnih dimenzij (20,3 centimetra). Tako je tudi z veliko druge opreme, a nič zato. Kangoo je morda špartanski na tem
področju, a se več kot oddolži s praktičnostjo in prostornostjo. Drsna stranska vrata odprejo prehod do treh enakovrednih sedežev v drugi vrsti, kar je nujnost za večje družine. Tudi odlagalnih mest je za izvoz. Ne samo predale v vratih, na vrhu armature in drugod, zajetno polico ima celo pod stropom. Vseh skupaj je kar za 49 litrov.
Prava zakladnica prostora pa je prtljažnik s 775 litri in skoraj tremi kubiki, če so zadnji sedeži odstranjeni. Prostor je sicer popolnoma oglatih oblik, kot nalašč za prevažanje športnih rekvizitov in vsega drugega, brez česar družina danes ne more več na dopust.
6,1 litra je za tako velik in ne ravno aerodinamičen avtomobil odličen rezultat.
Tako kot kombijevskim enoprostorcem so dnevi šteti tudi turbodizlom, ravno zato je kangoo še toliko zanimivejši. Na voljo je tudi z bencinarjem, a je za mnoge najbolj smiselna izbira preverjeni 1,5-litrski stroj, ki zmore 85 kW (116 KM) in 270 Nm največjega navora. Če je vožnja zmerna, je s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom povezan motor odlična izbira, polno naloženi pa smo si želeli nekaj več moči. Predvsem na avtocesti postane nekoliko preveč hrupen, a mu ob pogledu na povprečno porabo tudi
tega nismo preveč zamerili. Brez težav se namreč vozi z manj kot šestimi litri na 100 kilometrov. O dinamičnih voznih lastnostih niti nima smisla razpravljati. Tu se njegove kombijevske korenine najbolj očitno pokažejo, zato je precej nagibanja v ovinkih, po drugi strani pa mehko podvozje in le 16-palčna platišča zagotavljajo vozno udobje, ki ga denimo pri kompaktnih športnih terencih nismo vajeni.
Pri ceni se ne smemo preveč ozirati po nekdanjih kangoojih, saj so tisti časi že zdavnaj mimo. Začne se pri dobrih 26 tisočakih za bencinski in 28 tisočakih za dizelski model, s praktično vsemi dodatki, ki so na voljo, pa se je cena testnega avtomobila povzdignila na še manj skromnih 33 tisočakov.
Renault kangoo blue dCi 115 equilibre |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.461 ccm, 85 kW (116 KM) pri 3.750/min, 270 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.486 x 1.860 x 1.838 mm; Medos. razdalja: 2.716 mm; Pnevmatike: 205/55 R17; Masa/nosilnost: 1.671/423 kg; Prtljažnik: 775–2.800 l. |
Največja hitrost: 183 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,8 s; Poraba goriva (WLTP): 5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 6,1 l/100 km; Izpust CO2: 136 g/km. |
Cena: osnovni model (equilibre TCe 130): 27.390 €, testno vozilo: 33.070 €; GA Adriatic, d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
prostornost, vsestranska uporabnost, poraba |
![]() |
cena dodatkov in testnega vozila |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- dCi
- kangoo
- Renault
- test