Avto.info
Iskalnik: Model:

Škoda kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG sportline

Še vedno vreden tolikšne pozornosti?

  • Prenova mu je prinesla minimalne, a učinkovite popravke
  • S turbodizlom s 147 kW (200 KM) je suveren v vseh razmerah in obenem ne preveč žejen
  • Z bogato opremo se zelo približuje premijskim predstavnikom in jih prekaša s prostornostjo
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 6. julij 2022

Škodin prvi večji športni terenec je avtomobil, za katerega so se pred dobrimi petimi leti številni kupci odločali, še preden je prispel v prodajne salone, torej še preden bi ga lahko videli v živo. Postal je prava prodajna uspešnica. In danes ni veliko drugače. V času, ko je proizvodnjo poleg svetovne pandemije prizadelo pomanjkanje polprevodnikov, so kupci nanj brez težav pripravljeni čakati precej več kot pol leta. Še vedno je zelo priljubljen.

Toda zato, da navdušenje nad njim ne bi usahnilo, so ga Čehi prenovili. Oblikovna osvežitev pričakovano ni prinesla bistvenih sprememb, temveč le manjše, a učinkovite popravke. Med najbolj opazne sodita nova, nekoliko ožja žarometa, nova sta tudi malce bolj poudarjena maska in rahlo preoblikovan sprednji odbijač. Na enak način so se lotili zadka, ki je poleg novega strešnega spojlerja in novega odbijača dobil predvsem bolj zašiljene zadnje luči.

Nekaj manjših oblikovnih sprememb, nekaj nove opreme in ščepec digitalizacije so recept za uspešno pomladitev.


V notranjosti so spremembe še malce manj očitne. Nov je volanski obroč, ki je pri izvedbi sportline trikraki, kabina pa je oplemenitena z ambientalno osvetlitvijo in novimi kombinacijami materialov s kontrastnimi šivi. Izvedba sportline med drugim prinaša še odlična športna sedeža z izrazitejšim bočnim oprijemom. Glede funkcionalnosti velja omeniti predvsem digitalno instrumentno ploščo, ki omogoča različne prikaze, med drugim bolj dinamičnega z merilnikom vrtljajev na sredini zaslona.

Dinamičnosti je naklonjen tudi dvolitrski turbodizel s 147 kilovati (200 KM) moči in 400 Nm največjega navora. V kombinaciji s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DSG in štirikolesnim pogonom omogoča pospešek do stotice v 7,7 sekunde in končno hitrost 218 kilometrov na uro. Ob tem štirikolesni pogon, ki deluje popolnoma samodejno, poleg zanesljivosti v vseh razmerah zagotavlja več varnosti in udobja tudi pri vsakodnevnih manevrih, denimo pri speljevanjih na bolj spolzki podlagi, ko bi se ob obilici navora proti zdrsu sprednjih koles sicer boril sistem ESP, tako pa se navor po potrebi prenese tudi na zadnji kolesni par in s tem zagotovi suveren odriv z mesta. Menjalnik je značilen predstavnik družine DSG z značilnimi vrlinami, a tudi kakšno hibo. Med vrline lahko gotovo štejemo hitrost prestavljanja in logiko delovanja, med hibe pa občasno cukanje in zamujanje pri pretikanju v vzvratno prestavo.

200 »konjev« turbodizla in dinamična oprema sportline predstavljajo najboljši približek upokojeni dizelski izvedbi modela RS.


Lega na cesti je nevtralna in predvidljiva. Opcijsko prilagodljivo podvozje DCC, ki ob izbiri voznih načinov ob normalnem ponuja še udoben način z mehkejšo nastavitvijo vzmetenja oziroma športni, pri katerem vzmetenje nekoliko otrdi. Na testu smo poleg normalnega večkrat izbrali udobni način. Po športnem, po pravici povedano, nismo čutili potrebe, saj je podvozje v osnovi razmeroma čvrsto, z opcijskimi 20-palčnimi platišči, ki so obuta v nizkopresečne pnevmatike, pa se v kabino prenese več tresljajev, kot bi si želeli. Zato tistim, ki udobja ne postavljate ravno na zadnje mesto, svetujemo serijska platišča, ki so za palec manjša, predvsem pa obuta v pnevmatike z merami 235/50 namesto tistih z merami 255/40, ki pripadajo 20-palčnim.

Sicer kodiaq tudi po prenovi ostaja zelo prostoren in vsestranski avtomobil, v katerem se lahko zelo udobno namesti pet potnikov (z dodatnima sedežema do sedem) s pripadajočo prtljago. Izvedba sportline mu doda nekaj značaja, ki sicer ni njegova močna točka in v kombinaciji z najmočnejšim turbodizlom v ponudbi predstavlja zelo soliden nadomestek za ob prenovi upokojeno dizelsko različico modela RS. RS je še vedno na voljo v bencinski izvedbi, pri kateri pa ne morete računati na racionalnost pri porabi goriva, ki jo je s testnim povprečjem osmih litrov na 100 kilometrov pokazala dizelska. Sicer pa ob tako bogato opremljenem avtomobilu za skoraj 50 tisočakov o racionalnosti, vsaj v najožjem pomenu besede, ne moremo več govoriti. No, lahko, če ga primerjamo s premijsko druščino, saj z njim za manj denarja dobimo več prostora, vso potrebno opremo in, vsaj v takšni opravi, dobro mero vpadljivosti ter prestiža, zaradi česar je vsekakor še vedno vreden pozornosti.
 

Škoda kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG sportline 
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 147 kW (200 KM) pri 3.500/min, 400 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.699 x 1.882 x 1.688 mm; Medos. razdalja: 2.788 mm; Pnevmatike: 255/40 R20; Masa/nosilnost: 1.795/615 kg; Prtljažnik: 835–2.065 l.
  Največja hitrost:  218 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,7 s; Poraba goriva (WLTP): 6,5 l/100 km; Povprečje na testu: 8,0 l/100 km; Izpust CO2: 171 g/km.
  Cena:  osnovni model (kodiaq 1.5 TSI active): 26.821 €, testno vozilo: 49.377 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, motor, oprema končna cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.