Avto.info
Iskalnik: Model:

Ssangyong musso grand 2.2 XDI 4x4 ultimate

Nazaj k osnovam

Veliki musso je terenec, tovornjak in udoben osebni avtomobil. S turbodizlom s 148 kW (202 KM) lahko vleče do 3,5 tone težko prikolico ali le lahkotno križari. Z zelo bogato opremo in popustom stane nekaj manj kot 41.000 evrov.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 24. julij 2024

Poltovornjaki so lahko preprosti in zmogljivi delovni stroji, obenem pa lahko ponujajo opremo in udobje na ravni osebnih avtomobilov. Obojega je zmožen Ssangyongov musso grand, ki si nedvomno zasluži dodatek grand v imenu. V dolžino namreč meri malenkost več kot 5,4 metra in ima kar 3,21 metra dolgo medosno razdaljo. Ob tem z dolgim zadnjim previsom ponuja kar 1,61 metra dolg tovorni prostor. Če je opremljen z listnatim zadnjim vzmetenjem, lahko prevaža več kot tono tovora, medtem ko je z vijačnimi vzmetmi, kot jih je imel testni, maksimalna možna obremenitev za 200 kilogramov manjša. Ob tem lahko vleče do 3,5 tone težko prikolico in se ne ustraši terena. Opremljen je namreč s priklopljivim štirikolesnim pogonom, in čeprav se na prvi pogled morda ne zdi, omogoča povsem soliden vstopni in izstopni kot, ki znaša 19,5 oziroma 20,5 stopinje.

Oblikovno morda res ne sledi najnovejšim modnim smernicam, a brez težav opravlja naloge, za katere so poltovornjaki zasnovani.


Sicer pa je ob delovnih zmogljivostih presenetljivo uglajen in udoben. Njegova notranjost je skoraj enaka kot pri bratu rextonu (AF293-294), torej takšna kot pri malce prestižnejših terencih izpred nekaj let, ki so ji dodali nekaj sodobne digitalizacije. Poleg osrednjega zaslona na dotik je tu zaslon namesto klasičnih merilnikov in vse, kar je potrebno za udobje, od dvopodročne samodejne klimatske naprave do ogrevanja in hlajenja v usnje odetih sedežev.

Njegov 2,2-litrski turbodizel razvije spoštovanja vrednih 149 kilovatov (202 KM) moči in je radodaren tudi glede navora. Vseh 441 Nm postreže že pri 1.600 vrtljajih na minuto, kar pomeni, da je vedno pripravljen za akcijo in suvereno premika skoraj pet metrov in pol dolgo vozilo. Svojo nalogo zgledno opravlja tudi klasičen šeststopenjski samodejni menjalnik, ki prestavlja gladko in hitro ter z dobro preračunanimi prestavnimi razmerji med drugim omogoča lahkotna avtocestna križarjenja. Ob tem se poraba pričakovano giblje nad devetimi litri na 100 prevoženih kilometrov, s testnim povprečjem, ki se je ustavilo pri 9,5 litra.

1.140 kilogramov znaša nosilnost, če je opremljen z listnatim zadnjim vzmetenjem oziroma okoli 200 manj v primeru vijačnih vzmeti.


Brez pripomb jo veliki musso odnese tudi glede voznih lastnosti. Če je pri rextonu z rahlim poskakovanjem zadka med vožnjo in z razmeroma lahkim in nenatančnim volanskim obročem prisotnega nekaj tovornjaškega duha, ki ga pri sodobnih terencih nismo več vajeni, pa je tega duha pri mussu, ki dejansko je tovornjak, manj, kot bi pričakovali. Zasluga za to gre med drugim vijačnim vzmetem na zadnji premi, ki lepo mirijo zadek, tudi ko je ta povsem prazen. V ovinkih sicer prihaja do rahlega nagibanja karoserije, volan pa bi lahko bil bolj natančen, a je vse skupaj v pričakovanih okvirih za tovrstno vozilo.

Lahko bi rekli, da se musso grand z naštetim vrača k osnovam, saj je dovolj zmogljiv za delovna opravila, obenem pa ne zanemarja avtomobilskega dela in zgledno skrbi za udobje voznika in potnikov. Predvsem pa to ponuja po dostopnejši ceni v primerjavi z glavnimi tekmeci, ki precej bolj stavijo tudi na imidž. Testni primerek s samodejnim menjalnikom in najbogatejšim paketom opreme bi s popustom stal le okoli 40.700 evrov. To pa je cena, pri kateri o tekmecih ni še ne duha ne sluha.

 

Ssangyong musso grand 2.2 XDI 4x4 ultimate 
 Vozilo in motor poltovornjak, 4 vrata, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2.157 ccm, 149 kW (202 KM) pri 3.800/min, 441 Nm pri 1.600/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5.405 x 1.950 x 1.855 mm; Medos. razdalja: 3.210 mm; Pnevmatike: 255/60 R18; Masa/nosilnost: 2.260/1.240 kg; Tovorni prostor: 1.011 l.
  Največja hitrost:  183 km/h; Pospešek (0–100 km/h): / s; Poraba goriva (WLTP): 9,3 l/100 km; Povprečje na testu: 9,5 l/100 km; Izpust CO2: 245 g/km.
  Cena:  osnovni model (musso grand 2.2 XDI 4x4 M/T active): 32.499 €, testno vozilo: 45.199 €; KMAG, d.o.o., Ljubljana.
vozne lastnosti, oprema, cena  vmesnik multimedijske naprave brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.