Avto.info
Iskalnik: Model:

Toyota aygo X 1.0 VVT-i 5D M/T5 limited

Glavni, a le v mestu

  • Mini križanec navduši z videzom in okretnostjo, manj z zmogljivostmi
  • S trivaljnikom s 53 kW (72 KM) je primeren za mestno uporabo, z bogato opremo stane približno 20 tisoč evrov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 6. april 2023

Toyotinega malčka, ki se je s tretjo generacijo spremenil v postavljaškega mini križanca, smo že preizkusili (AF276-277). Takrat smo ugotovili, da se zaradi privlačnega videza za njim obračajo glave. Poleg tega smo ugotovili, da je zelo okreten, a zaradi majhnih zadnjih stekel in zajetnih zadnjih stebričkov pri vzvratni vožnji presenetljivo nepregleden. In to nas je še najbolj zmotilo tudi tokrat. Preizkušanje druge različice nas je znova spomnilo, da je zaradi majhnih stranskih stekel in naslona sovoznikovega sedeža, ki še dodatno zastira pogled, za voznika preglednost skoraj nična tudi ob zavijanju v levo, kar utegne biti zelo nevarno za pešce in kolesarje.

15,6 sekunde traja pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro.


Zanj je na voljo le en motor, in sicer atmosferski bencinski litrski trivaljnik, ki razvije 53 kilovatov (72 KM) in 93 Nm navora. Prvič smo ga preizkusili v kombinaciji z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom CVT, ki prihrani ročno pretikanje, predvsem pa pritiskanje sklopke v mestnem prometu in zastojih. Toda če želimo količkaj iskrivosti od prikupnega malčka, menjalnik požene litrski mlinček v visoke vrtljaje in to stanje vzdržuje, dokler ne odmaknemo noge s plina. Ob skromni zvočni zatesnitvi kabine so tako potniki obsojeni na konstanten nadležen hrup. Zato smo se veselili izvedbe s petstopenjskim ročnim menjalnikom, ki se je res izkazala za prijetnejšo, saj lahko voznik svobodneje odloča o priganjanju malega bencinarja. Zmogljivosti so tudi v tem primeru precej skromne. Stotica je dosegljiva celo za desetinko počasneje, in sicer v 15,6 sekunde, končna hitrost pa namesto 151 znaša 158 kilometrov na uro. To pomeni, da ga je treba na odprtih cestah, če ne želimo biti drugim udeležencem v napoto, pritisniti do konca. Pa naj se sliši še tako razuzdano.

Skratka, drugi test ayga X, ki je bil tokrat odet v nekoliko bolj vpadljivo barvno kombinacijo številčno omejenega paketa limited, je znova pokazal, da sta njegovi glavni vrlini privlačen videz in okretnost, a je z ročnim menjalnikom tišji in bolj prijeten. Nedvomno gre za avtomobilček, ki je namenjen uporabi v gostem prometu in na tesnih parkiriščih velikih mest. Če te potrebe nimate, se je ob ceni približno 20 tisoč evrov, koliko je treba zanj odšteti, bolje ozreti po modelih razreda višje, ki ponujajo več na praktično vseh področjih.
 

Toyota aygo X 1.0 VVT-i 5D M/T5 limited
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: bencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 53 kW (72 KM) pri 6.000/min, 93 Nm pri 4.400/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  3.700 x 1.740 x 1.525 mm; Medos. razdalja: 2.430 mm; Pnevmatike: 175/60 R18; Masa/nosilnost: 1.015/345 kg; Prtljažnik: 231–829 l.
  Največja hitrost:  158 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 15,6 s; Poraba goriva (WLTP): 4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 108 g/km.
  Cena:  osnovni model (aygo X 1.0 VVT-i x-play): 17.700 €, testno vozilo: 19.900 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
videz, okretnost preglednost, zmogljivosti, cena brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.