Toyota aygo X 1.0 VVT-i 5D M/T5 limited
Glavni, a le v mestu
- Mini križanec navduši z videzom in okretnostjo, manj z zmogljivostmi
- S trivaljnikom s 53 kW (72 KM) je primeren za mestno uporabo, z bogato opremo stane približno 20 tisoč evrov
Četrtek, 6. april 2023
Toyotinega malčka, ki se je s tretjo generacijo spremenil v postavljaškega mini križanca, smo že preizkusili (AF276-277). Takrat smo ugotovili, da se zaradi privlačnega videza za njim obračajo glave. Poleg tega smo ugotovili, da je zelo okreten, a zaradi majhnih zadnjih stekel in zajetnih zadnjih stebričkov pri vzvratni vožnji presenetljivo nepregleden. In to nas je še najbolj zmotilo tudi tokrat. Preizkušanje druge različice nas je znova spomnilo, da je zaradi majhnih stranskih stekel in
naslona sovoznikovega sedeža, ki še dodatno zastira pogled, za voznika preglednost skoraj nična tudi ob zavijanju v levo, kar utegne biti zelo nevarno za pešce in kolesarje.
15,6 sekunde traja pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro.
Zanj je na voljo le en motor, in sicer atmosferski bencinski litrski trivaljnik, ki razvije 53 kilovatov (72 KM) in 93 Nm navora. Prvič smo ga preizkusili v kombinaciji z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom CVT, ki prihrani ročno pretikanje, predvsem pa pritiskanje sklopke v mestnem prometu in zastojih. Toda če želimo količkaj iskrivosti od prikupnega malčka, menjalnik požene litrski mlinček v visoke vrtljaje in to stanje vzdržuje, dokler ne odmaknemo noge s plina. Ob skromni zvočni
zatesnitvi kabine so tako potniki obsojeni na konstanten nadležen hrup. Zato smo se veselili izvedbe s petstopenjskim ročnim menjalnikom, ki se je res izkazala za prijetnejšo, saj lahko voznik svobodneje odloča o priganjanju malega bencinarja. Zmogljivosti so tudi v tem primeru precej skromne. Stotica je dosegljiva celo za desetinko počasneje, in sicer v 15,6 sekunde, končna hitrost pa namesto 151 znaša 158 kilometrov na uro. To pomeni, da ga je treba na odprtih cestah, če ne želimo biti
drugim udeležencem v napoto, pritisniti do konca. Pa naj se sliši še tako razuzdano.
Skratka, drugi test ayga X, ki je bil tokrat odet v nekoliko bolj vpadljivo barvno kombinacijo številčno omejenega paketa limited, je znova pokazal, da sta njegovi glavni vrlini privlačen videz in okretnost, a je z ročnim menjalnikom tišji in bolj prijeten. Nedvomno gre za avtomobilček, ki je namenjen uporabi v gostem prometu in na tesnih parkiriščih velikih mest. Če te potrebe nimate, se je ob ceni približno 20 tisoč evrov, koliko je treba zanj odšteti, bolje ozreti po modelih razreda višje,
ki ponujajo več na praktično vseh področjih.
Toyota aygo X 1.0 VVT-i 5D M/T5 limited |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: bencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 53 kW (72 KM) pri 6.000/min, 93 Nm pri 4.400/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 3.700 x 1.740 x 1.525 mm; Medos. razdalja: 2.430 mm; Pnevmatike: 175/60 R18; Masa/nosilnost: 1.015/345 kg; Prtljažnik: 231–829 l. |
Največja hitrost: 158 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 15,6 s; Poraba goriva (WLTP): 4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 108 g/km. |
Cena: osnovni model (aygo X 1.0 VVT-i x-play): 17.700 €, testno vozilo: 19.900 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
videz, okretnost | preglednost, zmogljivosti, cena | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- aygo X
- test
- Toyota