Avto.info
Iskalnik: Model:

Toyota C-HR 2.0 HEV AWD-i premiere

Odraščanje

  • V drugo C-HR še nekoliko poudarja oblikovne posebnosti prve generacije, a te ne vplivajo več toliko na uporabnost
  • Varčen pogonski sklop je sicer poznan od prej, a tokrat ponuja možnost štirikolesnega pogona
  • Največji napredek je opazen v voznih lastnostih in prostornosti
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 28. december 2024

Če ste na toyoto C-HR doslej gledali le kot na posebneža, ki ga zaradi kupejevske oblike lahko udobno uporabljata le dve osebi, kaj več pa le pogojno, so ti predsodki pri popolnoma novi generaciji odveč. Pri Toyoti so namreč ta model ukrojili še bolj po okusu Evropejcev, kar pomeni, da so morali oblikovno samosvojost nadgraditi z družinsko praktičnostjo. Brez dvoma jim je to uspelo, napredek je več kot očiten.

Dolžina avtomobila je ostala enaka, je pa kar za tri centimetre širši, zato so se razmerja nekoliko spremenila in je z ostrejšimi robovi videti še nekoliko agresivnejše. Toliko bolj, če je odet v dvobarvno kombinacijo, denimo črno-oranžno, kot naš testni primerek. Učinek toliko bolj poudarijo še 19-palčna srebrno-črna platišča.

Štirikolesni pogon AWD-i je specifičen, saj zadnji kolesi poganja samo dodaten elektromotor.


Enake zunanje dimenzije inženirjev očitno niso omejevale, ampak so z nekaj spretnimi prijemi v notranjosti našli celo več prostora. Pridobila je zadnja klop, kjer še vedno ni ravno razkošja, je pa vzdržno tudi za odrasle potnike. Tam so bili pozorni tudi na velikost stranskih stekel, ki so zdaj kar za 30 odstotkov večja. To je pomembno zato, ker je bilo pri predhodniku na zadnji klopi prav zaradi majhnih stekel precej klavstrofobično. Otroci tega prav gotovo niso marali. Prostorski napredek je bil dosežen še v prtljažniku, kjer je na voljo nekaj litrčkov več, kljub temu da ga lahko primerjamo le s prejšnjo generacijo brez štirikolesnega pogona.

Pomemben del identitete prvega modela C-HR je bila živahno oblikovana notranjost, predvsem armaturne plošče. To je novi model seveda moral obdržati, in to na način, da vse skupaj izpade bolj uglajeno. V trendu niso le z velikim (31,2-centimetrskim) osrednjim zaslonom in prav tako veliko digitalno instrumentno ploščo, pač pa tudi zaradi uporabe recikliranih materialov pri izdelavi. Namesto pravega so uporabili umetno usnje, medtem ko so posebnost nebarvani plastični deli, kar menda pri proizvodnji prihrani okoli 50 odstotkov izpustov CO2. To ima za neljubo posledico večjo občutljivost, saj se na takšnem kosu plastike pozna vsak poteg z nohtom, a jih na srečo ni na mestih, kjer se jih najpogosteje dotikamo. Sicer je sprednji del kabine zasnovan praktično, ima dovolj odlagalnih mest in predalov, navduši pa tudi z zdravo mero klasičnih gumbov. To se je med testiranjem še posebej obneslo, saj smo ob nenadni odpovedi osrednjega zaslona še vedno lahko upravljali klimatsko napravo, sicer pa bi nam bilo vroče ali pa bi trepetali …

5,7 litra je bila povprečna poraba goriva na testu, kar je približno pol litra manj od prejšnjega.


Kot rečeno, testni C-HR je moč kar treh motorjev pošiljal k vsem štirim kolesom. Poznano kombinacijo dvolitrskega bencinskega štirivaljnika s 112 kW (152 KM) in sklopa menjalnika CVT ter elektromotorja s 83 kW (113 KM) v tem primeru dopolnjuje še manjši elektromotor na zadnji osi. Ta sicer zmore skromnih 30 kW (41 KM), a prispeva ključen dodatek za več suverenosti med vožnjo po asfaltu ali pa zmernem terenu. Za nas ključen podatek se nanaša na porabo goriva, ki se je v primerjavi z nedavno testirano prejšnjo generacijo z dvolitrskim motorjem in dvokolesnim pogonom zmanjšala za približno pol litra.

Ne le varčnost, tudi kombinacija lahko ponuja športne užitke, kolikor jih pač brezstopenjski menjalnik ob priganjanju lahko zagotovi, a je pri tem pomembnejše, da je zaviti cesti bolj kos bolje uglašeno podvozje. Menda so pri tem še posebej upoštevali odzive evropskih voznikov.

V primerjavi s predhodnikom se je C-HR le malenkost podražil, a za to ponuja bogatejšo serijsko opremo. Z raznimi popusti ga lahko domov odpeljete že za precej manj kot 30 tisočakov, takšen, kot smo ga testirali, pa z najvišjo stopnjo opreme in še nekaj dodatki po ceniku preseže mejo 47 tisočakov.
 

Toyota C-HR 2.0 HEV AWD-i premiere
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.987 ccm, 112 kW (152 KM) pri 6.000/min, 190 Nm pri 4.400/min; Motor (električni spredaj): 83 kW (113 KM), 206 Nm; Motor (električni zadaj): 30 kW (41 KM), 84 Nm; Menjalnik: samodejni večstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.362 x 1.832 x 1.564 mm; Medos. razdalja: 2.640 mm; Pnevmatike: 225/50 R19; Masa/nosilnost: 1.610/405 kg; Prtljažnik: 362 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba goriva (WLTP): 5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 115 g/km.
  Cena:  osnovni model (C-HR 1.8 HEV c-enter): 30.490 €, testno vozilo: 47.390 €; Toyota Adria, d.o.o., Ljubljana.
poraba, videz, pogonski sklop skromen prtljažnik, cena testnega vozila brez napak

Oddaj komentar

Bencinski štirivaljnik, ki dvigne kocine!

Japonci se elektrifikacije ne bojijo, a se zdi, da do nje pristopajo z nekoliko kraj
Novice

V Nemčiji mora vsako leto približno 80.000 voznikov opravljati 'Idiotentest'

Medicinsko-psihološki pregled, znan tudi kot Idiotentest (MPU), čaka vse nemške v
Novice

Obsežno uhajanje podatkov pri Volkswagnu je razkrilo gibanje 800.000 lastnikov električnih vozil

Veliko ljudi skrbi, da bi hekerji ukradli njihove osebne podatke, vendar včasih pri
Novice

Nio v Evropo prihaja še s cenejšo znamko Onvo, ponujala bo model z dosegom 1.000 km

Nio, kitajski proizvajalec avtomobilov, ki poenostavlja uporabo električnih avtomob
Novice

V Volkswagnu dosegli dogovor: zapiranja tovarn ne bo, ukinjajo 35.000 delovnih mest, proizvodnja golfa pa se seli v Mehiko

Volkswagen je po opozorilnih stavkah in burnih razpravah dosegel dogovor s sindikato
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.