Toyota hilux DC 2.8 D-4D 4x4 invincible
Trmo ima v genih
- Poltovornjak hilux, ki se je v več kot pol stoletja dokazal po celem svetu, se je s prenovo odzval na vse bolj atraktivno konkurenco
- Sodobne poteze skrivajo tradicionalno zasnovo in pogon, ki jim na terenu ni para
- Ključ do resnično vsestranske uporabnosti je velik in zmogljiv 2,8-litrski turbodizel
Sobota, 30. julij 2022
Poltovornjaki so avtomobilski razred, kjer neke revolucije ni mogoče doseči. Preprosto gre za delovne stroje z zakonitostmi, ki so bližje surovi moči kot finesam. Njihova vrednost se meri v zmogljivosti in trpežnosti, ne v ugajanju trenutnim modnim muham. A njihovi kupci vseeno niso niti slepi niti neobčutljivi na udobje in prednosti sodobnih pripomočkov. To so ugotovili tudi pri Toyoti, zato so legendarnemu hiluxu namenili lepotni poseg in tehnično pomladitev.
Še pred kratkim poltovornjaki kupcev niso prepričevali z atraktivnimi linijami, udobjem in vozniško uglajenostjo, a časi in okusi kupcev se spreminjajo, zato se morajo tudi najbolj zvesti tradiciji prilagajati. Na prvi pogled je hilux prav gotovo stopil v korak s časom in s prenovo postal atraktivnejši. Vse v kontekstu precej zabetonirane silhuete poltovornjaka, seveda. Nekoliko ostrejše poteze v to desetletje popelje predvsem tehnologija luči LED spredaj in zadaj. To sicer velja za različico
invincible z vrha ponudbe, ki ima malenkost razširjene plastične obrobe blatnikov in posebna 18-palčna aluminijasta platišča.
Brez žrtvovanja klasičnih vrednot so pri Toyoti hiluxu namenili kup sodobnih pripomočkov.
Najbolj pomembno vprašanje je, ali je hilux »invincible« (nepremagljiv) tam, kjer šteje. Z eno besedo: seveda! Tradicionalna zasnova šasije (lestveni okvir) in klasičnega štirikolesnega pogona z reduktorjem in zaporo zadnjega diferenciala sta ključna, da se prebije veliko dlje, kot si dovoli upati povprečen uporabnik. Zelo dobrodošla poteza Toyote je bila, da so hiluxu poleg poznanega 2,4-litrskega turbodizla namenili še bolj zmogljiv motor z veliko prostornino. Kar 2,8-litrski štirivaljnik
zmore 150 kilovatov (204 KM) in 500 Nm največjega navora. Z njim sicer ni postal dinamičen športnik, ampak se prednosti pokažejo na terenu, kjer je le še bolj suveren (v prostem teku lahko deluje že pri 680 vrtljajih v minuti), in pri udobnejšem križarjenju po asfaltiranih podlagah, tudi na avtocestah. Večja prostornina pomeni tudi, da sta motor in 6-stopenjski samodejni menjalnik manj obremenjena in zato dolgoročno še bolj trpežna – tako kot preostali deli avtomobila. Prav gotovo zaradi tega
voznik z lažjim srcem nanj pripne kar 3,5 tone težko prikolico in ga obremeni z eno tono tovora!
150 kW (204 KM) zmore popolnoma nov motor, ki tvori sam vrh ponudbe.
Prenova je notranjost popeljala v korak s časom z drugačnimi merilniki in novo multimedijsko napravo z 20,3-centimetrskim zaslonom na dotik. Sodobna tehnologija zajema povezljivost s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto, prava ekskluziva v svetu poltovornjakov pa je vrhunsko ozvočenje znamke JBL. To je, tako kot usnjeno oblazinjenje, ogrevana zadnja klop, električni pomik voznikovega sedeža in še marsikaj, del opreme invincible, ki ceno, jasno, krepko povzdigne. V osnovi hilux z dvojno
kabino stane 33.700 evrov, močnejši motor in samodejni menjalnik ga podražita za 4.600 evrov, vse skupaj s paketom invincible pa stane 46.950 evrov. Končna cena testnega primerka je z izbrano barvo in oblogo tovornega prostora presegla 48 tisočakov, mi pa bi jo na petdeset zaokrožili še z izbiro roloja tovornega prostora. Je vreden tega denarja? Če znate izkoristiti njegov (delovni) potencial, zagotovo!
Toyota hilux DC 2.8 D-4D 4x4 invincible |
Vozilo in motor: terenski poltovornjak (pick-up), 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2.755 ccm, 150 kW (204 KM) pri 3.400/min, 500 Nm pri 1.600–2.800/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 5.325 x 1.855 x 1.815 mm; Medos. razdalja: 3.085 mm; Pnevmatike: 265/60 R18; Masa/nosilnost: 2.205/1.005 kg; Keson: 1.525 x 1.645 x 480 mm. |
Največja hitrost: 175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,7 s; Poraba goriva (EU): 9,5 l/100 km; Povprečje na testu: 10,7 l/100 km; Izpust CO2: 250 g/km. |
Cena: osnovni model (DC 2.4 D-4D comfort): 38.250 €, testno vozilo: 48.075 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
videz, pogonski sklop, terenske zmogljivosti, nosilnost | položaj sedenja na zadnji klopi, blaženje na običajnih cestah | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- hilux
- invincible
- poltovornjak
- test
- Toyota