Avto.info
Iskalnik: Model:

Toyota prius 2.0 PHEV premium

Lahko si privošči

  • S peto generacijo je postal privlačen in bolj uživaški avtomobil
  • Z bencinskim motorjem in elektromotorjem ponuja 164 kW moči in doseže stotico v 6,8 sekunde
  • Na elektriko realno prevozi več kot 50 kilometrov, zaradi oblike pa žrtvuje prostornost in uporabnost
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 17. avgust 2024

»Videti je kot nekakšen lamborghini.« Še pred kratkim bi si težko predstavljali, da bi to lahko rekli o kakšni toyoti. Zlasti pa ne o ekološko naravnanem priusu. A tudi takšne komentarje smo ob splošnem zanimanju slišali od mimoidočih med testom pete generacije tega modela.

Pionir med avtomobilskimi hibridi je z najnovejšo generacijo doživel radikalno spremembo v filozofiji. Iz modela, ki je doslej stavil predvsem na varčnost in učinkovitost in je to počel tudi z nekoliko nenavadno, na trenutke celo čudaško obliko, se je prelevil v avtomobil, ki poudarja zmogljivosti in vozne lastnosti. Ob tem pa s klinastim sprednjim delom, nizko streho in z gladkimi linijami nase opozarja tudi z zelo drznim videzom.

Največji minus dinamične oblike je majhen prtljažnik – na ravni mestnih avtomobilov.


Skratka, videti je kot športnik, pri čemer se ne odpoveduje hibridni elektrifikaciji. Nasprotno. Na stari celini je po novem na voljo le z najvišjo stopnjo le-te, torej kot priključni hibrid. Sestavljajo ga dvolitrski bencinski štirivaljnik s 111 kW (151 KM) ter elektromotor s 120 kW (163 KM). Skupna moč, ki se prenaša na sprednji kolesi prek samodejnega menjalnika e-CVT, znaša 164 kW (223 KM), kar je dovolj za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v spoštovanja vrednih 6,8 sekunde. Ob tem z baterijo kapacitete 13,6 kWh obljublja 72 kilometrov električnega dosega po meritvenem ciklu WLTP.

Tako je prius postal precej bolj uživaški avtomobil. V njem se sedi športno nizko, je prav prijetno hiter, čeprav nikoli divji, saj pospešuje zelo zvezno in gladko, obenem pa se ne ustraši ovinkov. Toda to ne pomeni, da je pretrd, kot se rado zgodi pri avtomobilih, ki želijo biti dinamični. Njegovo podvozje je zelo lepo uglašeno. V ovinkih se sicer morda kdaj nagne bolj, kot nakazuje njegov videz, a vseeno zagotavlja dovolj zanesljivo lego. Da bi lahko govorili o športnosti, bi moral njegov volan bolj zvesto poročati o dogajanju pod kolesi.

Kaj pa njegova električna plat v praksi? Na testu z občasnimi zimskimi razmerami je bil električni doseg manjši od izmerjenega po ciklu WLTP, a je še vedno presegal 50 kilometrov. To bo zadostovalo za dnevne potrebe večine uporabnikov ob porabi goriva pod dvema litroma na 100 kilometrov. Ob manj doslednem priklapljanju na vtičnico bo ta, seveda, višja. Ker smo mi z njim opravili tudi nekaj daljših voženj, se je naše povprečje ustalilo pri še vedno sprejemljivih 4,1 litra na 100 kilometrov.

3,3 kW znaša največja moč polnjenja, kar pomeni, da traja štiri ure.


Vožnja je zelo prijetna tudi zahvaljujoč kakovostno izdelani notranjosti. Kabina je dobro zvočno zatesnjena ter odeta v kakovostne in na otip prijetne materiale. Zato škripanja tu neboste slišali. Pod zaslonom na dotik so nameščeni klasični gumbi za upravljanje klimatske naprave in za ogrevanje sedežev, instrumentni plošči pa je namenjen visoko postavljen manjši zaslon, zaradi katerega ni potrebe po projekciji na vetrobransko steklo. Poleg gumbov in stikal pod osrednjim zaslonom in na sredinskem grebenu pozdravljamo tudi praktične klasične gumbe na volanskem obroču.

Zaradi nove zasnove je novi prius zdaj veliko bolj privlačen in dinamičen od predhodnih modelov, a to prinaša tudi kakšen minus. To sta predvsem bolj utesnjena kabina in majhen oziroma plitek prtljažnik, ki je z 284 litri osnovne prostornine na ravni majhnih mestih avtomobilov, kar je za avtomobil te velikosti resnično malo.

Gre torej za popolnoma drugačen avtomobil kot doslej. Ko se je rodil, in še kar nekaj let po tem, je bil edini hibrid v Toyotini ponudbi. Bil je posebnež. Zdaj, ko je ta že zelo pestra, pa si lahko dovoli staviti še na kaj drugega kot le na učinkovitost in varčnost. Za dinamičnost in privlačnost si lahko upa žrtvovati celo prostornost in uporabnost, ki ju kupci lahko dobijo denimo s priklučnohibridnim RAV4. Oče vseh hibridov si to lahko privošči.
 

Toyota prius 2.0 PHEV premium
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor z notranjim zgorevanjem: bencinski, 4-valjnik, 1.998 ccm, 111 kW (151 KM) pri 4.400/min, 190 Nm; električni: 120 kW (163 KM), 208 Nm; Menjalnik: brezstopenjski, e-CVT; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.599 x 1.782 x 1.470 mm; Medos. razdalja: 2.750 mm; Pnevmatike: 195/60 R17; Masa/nosilnost: 1.630/365 kg; Prtljažnik: 284–1.120 l.
  Največja hitrost:  177 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,8 s; Baterija (bruto): 13,6 kWh; Moč polnjenja (AC): 3,3 kW; Poraba goriva (WLTP): 0,7 l/100 km; Povprečje na testu: 4,1 l/100 km; Izpust CO2: 16 g/km. Električni doseg: 72 km.
  Cena:  osnovni model (2.0 PEHV elegant): 42.900 €, testno vozilo: 50.750 €; Toyota Adria, d.o.o., Ljubljana.
videz, zmogljivosti, vozne lastnosti  majhen prtljažnik, počasno polnjenje brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.