Avto.info
Iskalnik: Model:

Volkswagen ID.4 GTX

Slavne črke v novi vlogi

  • Prostoren in udoben družinski električar je z dodatnim motorjem postal športno hiter
  • Vsa štiri kolesa izvedbe GTX poganja skupna moč 300 »konjev«, ki ga do stotice poženejo v dobrih šestih sekundah
  • Od šibkejše različice ID.4 z zadnjim pogonom je dražji za približno deset tisočakov
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 6. avgust 2022

GTI, GTD in GTE so kratice, ob katerih nam je hitro jasno, da gre za posebno različico Volkswagnovega modela. Z elektrifikacijo je povezana že GTE, a pripada priključnim hibridom, popolnoma električnemu modelu je namenjena GTX. Pa je ID.4 vreden oznake, s katero očitno želi soditi v elitno druščino, ki smo jo našteli na začetku?

Na prvi pogled se ne zdi, da je takšen ID.4 pretirano drugačen od ostalih, vsaj ne tako, kot je golf GTI že na daleč opazno bolj agresivno in dinamično oblikovan v primerjavi s kakšnim 1.0 TSI. Razlike tudi pri ID.4, seveda, so, a nekaj več pobarvanih delov karoserije, spremenjeni odbijači in drugačna platišča nekako nimajo enakega učinka. Da ne bo pomote, ID.4 je sam po sebi že opazen avtomobil, le »vroča« športna različica tega ne nadgradi tako zelo. Vseeno ni dvoma o športni plati izvedbe GTX, saj jo poganjata dva električna motorja s skupno močjo 220 kW (299 KM). Navor je v hipu na voljo vsem štirim kolesom, ki grabijo z odzivnostjo, kakršne vozniki bencinarjev in dizlov niso vajeni. Pospešek do stotice traja 6,2 sekunde. Hitro, a ne v svetu električnih avtomobilov, kjer se športniki hvalijo s pol manjšimi številkami. Tu pridemo na zanimivo področje, ki ga doslej ni bilo treba pretirano upoštevati. Električni pogon ima namreč zadaj pametno programsko opremo, in če bi inženirji želeli, bi tudi GTX lahko stotico dosegel v kakih štirih sekundah. A bi s tem žrtvoval marsikaj drugega. Denimo učinkovitost, uglajenost in konec koncev varnost, saj povprečen voznik takšnih zmogljivosti vseeno ni ravno vajen.

Ob osnovni ceni 58 tisočakov je treba doplačati tako za možnost hitrejšega polnjenja (125 kW) kot toplotno črpalko.


GTX s svojo velikostjo in uporabnostjo ni ravno rojen športnik, a je zelo prostoren družinski avtomobil. Ne le spredaj, tudi v drugi vrsti je prostora zares zelo veliko, tako za noge kot glave. Prevažanje petih odraslih ni nikakršna težava, celo na daljših poteh, saj pritoževanja potnika na sredi na račun sredinskega grebena ne boste poslušali. Tudi prtljažnik se dobro odreže s 543 litri prostora, ki ga je mogoče povečati na 1.575 litrov. Večna nevšečnost električnih avtomobilov so kabli za polnjenje, ki jih je treba pospraviti v dno prtljažnika, saj temu namenjenega prostora pod sprednjim pokrovom ID.4 žal nima.

Sicer je sprednji del kabine praktično enak kot v drugih izvedbah tega modela. Minimalistična oblika je lepa, a včasih le pogojno funkcionalna, klasičnih stikal praktično ni, zaslon pred voznikom je za današnje razmere že nekoliko premajhen in skop s podatki. Spet nas je zmotil način pomika stanskih stekel, saj sprednja in zadnja upravljate z istim gumbom, kar zahteva več pozornosti voznika kot sicer, ko je to mogoče narediti »na slepo«.

400 kilometrov vožnje z enim polnjenjem je v praksi kar optimističen cilj, pozimi več kot 300 skorajda ne gre.


Obljube, ki jih daje kratica GTX, morda pri videzu niso tako očitno izpolnjene, se pa zato poznajo pri vožnji. Pa ne le na podlagah s slabšim oprijemom, kjer lahko grabijo vsa štiri kolesa, ampak tudi pri dinamični vožnji po ovinkasti cesti. Masa dobrih 2,2 tone sicer ni neopazna, a se avtomobil ceste odlično drži, medtem ko navduši tudi učinkovito pospeševanje iz ovinka.

Tako kot pri vsakem električnem vozilu je kompromis med divjanjem in dosegom z enim polnjenjem ključnega pomena. GTX ima vgrajeno enako baterijo s kapaciteto 77 kWh kot ostale izvedbe, a mu štirikolesni pogon in dodatna masa vzameta nekaj dosega. Sredi zime smo bili veseli, če nam je uspelo prevoziti 300 kilometrov, medtem ko ocenjujemo, da se v toplejših razmerah doseg zlahka poveča tja do slabih 400.
 

Volkswagen ID.4 GTX
 Vozilo in motor terenski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: elektromotorja, sinhrona, s stalnimi magneti 220 kW (299 KM) n. p., 460 Nm n. p.; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.584 x 1.852 x 1.640 mm; Medos. razdalja: 2.771 mm; Pnevmatike: 235/45 R21 spredaj, 255/45 R21; Masa/nosilnost: 2.224/526 kg; Prtljažnik: 543–1.575 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s; Poraba goriva (WLTP): 18,3 kWh/100 km; Povprečje na testu: 20,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (ID.4 pro performance): 48.638 €, testno vozilo: 58.270 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
položaj za volanom, prostornost, udobje kakovost materialov, upravljanje na dotik, ni vzvratne kamere, cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.