Volkswagen ID.4 GTX
Slavne črke v novi vlogi
- Prostoren in udoben družinski električar je z dodatnim motorjem postal športno hiter
- Vsa štiri kolesa izvedbe GTX poganja skupna moč 300 »konjev«, ki ga do stotice poženejo v dobrih šestih sekundah
- Od šibkejše različice ID.4 z zadnjim pogonom je dražji za približno deset tisočakov
Sobota, 6. avgust 2022
GTI, GTD in GTE so kratice, ob katerih nam je hitro jasno, da gre za posebno različico Volkswagnovega modela. Z elektrifikacijo je povezana že GTE, a pripada priključnim hibridom, popolnoma električnemu modelu je namenjena GTX. Pa je ID.4 vreden oznake, s katero očitno želi soditi v elitno druščino, ki smo jo našteli na začetku?
Na prvi pogled se ne zdi, da je takšen ID.4 pretirano drugačen od ostalih, vsaj ne tako, kot je golf GTI že na daleč opazno bolj agresivno in dinamično oblikovan v primerjavi s kakšnim 1.0 TSI. Razlike tudi pri ID.4, seveda, so, a nekaj več pobarvanih delov karoserije, spremenjeni odbijači in drugačna platišča nekako nimajo enakega učinka. Da ne bo pomote, ID.4 je sam po sebi že opazen avtomobil, le »vroča« športna različica tega ne nadgradi tako zelo. Vseeno ni dvoma o športni plati izvedbe
GTX, saj jo poganjata dva električna motorja s skupno močjo 220 kW (299 KM). Navor je v hipu na voljo vsem štirim kolesom, ki grabijo z odzivnostjo, kakršne vozniki bencinarjev in dizlov niso vajeni. Pospešek do stotice traja 6,2 sekunde. Hitro, a ne v svetu električnih avtomobilov, kjer se športniki hvalijo s pol manjšimi številkami. Tu pridemo na zanimivo področje, ki ga doslej ni bilo treba pretirano upoštevati. Električni pogon ima namreč zadaj pametno programsko opremo, in če bi
inženirji želeli, bi tudi GTX lahko stotico dosegel v kakih štirih sekundah. A bi s tem žrtvoval marsikaj drugega. Denimo učinkovitost, uglajenost in konec koncev varnost, saj povprečen voznik takšnih zmogljivosti vseeno ni ravno vajen.
Ob osnovni ceni 58 tisočakov je treba doplačati tako za možnost hitrejšega polnjenja (125 kW) kot toplotno črpalko.
GTX s svojo velikostjo in uporabnostjo ni ravno rojen športnik, a je zelo prostoren družinski avtomobil. Ne le spredaj, tudi v drugi vrsti je prostora zares zelo veliko, tako za noge kot glave. Prevažanje petih odraslih ni nikakršna težava, celo na daljših poteh, saj pritoževanja potnika na sredi na račun sredinskega grebena ne boste poslušali. Tudi prtljažnik se dobro odreže s 543 litri prostora, ki ga je mogoče povečati na 1.575 litrov. Večna nevšečnost električnih avtomobilov so kabli za
polnjenje, ki jih je treba pospraviti v dno prtljažnika, saj temu namenjenega prostora pod sprednjim pokrovom ID.4 žal nima.
Sicer je sprednji del kabine praktično enak kot v drugih izvedbah tega modela. Minimalistična oblika je lepa, a včasih le pogojno funkcionalna, klasičnih stikal praktično ni, zaslon pred voznikom je za današnje razmere že nekoliko premajhen in skop s podatki. Spet nas je zmotil način pomika stanskih stekel, saj sprednja in zadnja upravljate z istim gumbom, kar zahteva več pozornosti voznika kot sicer, ko je to mogoče narediti »na slepo«.
400 kilometrov vožnje z enim polnjenjem je v praksi kar optimističen cilj, pozimi več kot 300 skorajda ne gre.
Obljube, ki jih daje kratica GTX, morda pri videzu niso tako očitno izpolnjene, se pa zato poznajo pri vožnji. Pa ne le na podlagah s slabšim oprijemom, kjer lahko grabijo vsa štiri kolesa, ampak tudi pri dinamični vožnji po ovinkasti cesti. Masa dobrih 2,2 tone sicer ni neopazna, a se avtomobil ceste odlično drži, medtem ko navduši tudi učinkovito pospeševanje iz ovinka.
Tako kot pri vsakem električnem vozilu je kompromis med divjanjem in dosegom z enim polnjenjem ključnega pomena. GTX ima vgrajeno enako baterijo s kapaciteto 77 kWh kot ostale izvedbe, a mu štirikolesni pogon in dodatna masa vzameta nekaj dosega. Sredi zime smo bili veseli, če nam je uspelo prevoziti 300 kilometrov, medtem ko ocenjujemo, da se v toplejših razmerah doseg zlahka poveča tja do slabih 400.
Volkswagen ID.4 GTX |
Vozilo in motor: terenski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: elektromotorja, sinhrona, s stalnimi magneti 220 kW (299 KM) n. p., 460 Nm n. p.; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.584 x 1.852 x 1.640 mm; Medos. razdalja: 2.771 mm; Pnevmatike: 235/45 R21 spredaj, 255/45 R21; Masa/nosilnost: 2.224/526 kg; Prtljažnik: 543–1.575 l. |
Največja hitrost: 160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s; Poraba goriva (WLTP): 18,3 kWh/100 km; Povprečje na testu: 20,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (ID.4 pro performance): 48.638 €, testno vozilo: 58.270 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
položaj za volanom, prostornost, udobje | kakovost materialov, upravljanje na dotik, ni vzvratne kamere, cena | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- GTX
- ID.4
- test
- Volkswagen