Volvo C40 P8 recharge AWD pro
Uspešno že v prvem poskusu
- Kot prvi popolnoma električni volvo je na našem testu celo presegel začetna pričakovanja
- Tehnično osnovo si deli z XC40, a kljub temu ne sklepa kompromisov
- Ob električnih 300 kW (408 KM) in štirikolesnem pogonu stotico doseže v 4,7 sekunde
Sobota, 4. februar 2023
Čeprav gre za kupejevsko izvedbo modela XC40, ki se je na primerjalnem testu premium športnih terencev PRIMA zavihtel na prvo mesto, gre za prvi popolnoma in izključno električno gnan Volvov električni avtomobil. In ne glede na to, da si z omenjenim deli tehnično osnovo in še precej drugega, ne sklepa kompromisov. Tu imam, med drugim, v mislih sprednji prtljažnik, ki je s svojimi 31 litri več kot dovolj velik za oba polnilna kabla (za polnjenje na domači šuko vtičnici in na javni polnilnici
AC), in še kakšno malenkost zraven, tudi v dnu nameščena baterija prav z ničimer ne krni notranjosti in s svojim nizkim težiščem pripomore k zelo dobri legi na cesti.
Kljub veliki masi več kot dve toni se tudi skozi več zapored nanizanih ovinkov pelje presenetljivo lahkotno.
Priznam, vozne lastnosti so me prijetno presenetile in v vožnji sem užival bolj, kot sem sprva pričakoval. C40 je prava mala športna zverina, če se lahko tako izrazim, zanesljivo leži na cesti in se v ovinkih skoraj nič ne nagiba, z natančnim volanom (možnost izbire med dvema trdotama; mehkejšo, ki je uporabna predvsem v mestu, in čvrstejšo) natančno sledi začrtani smeri in se kljub več kot dvema tonama tudi v ostrejših zavojih vede presenetljivo lahkotno. Svoje dodajata dva elektromotorja,
po eden na vsaki osi, ki celo na podlagi z ne najboljšim oprijemom poskrbita za pravi katapult z mesta in doseganje trimestne vrednosti merilnika hitrosti v manj kot petih sekundah. Moči je vedno več kot dovolj in tudi prehitevanja na krajših ravninah so, če vsaj malo poznate cesto, zanj mačji kašelj. Okej, morda me je malce zaneslo in tej športnosti dajem prevelik pomen; res je tudi, da so nekateri električni avtomobili v golih pospeških še hitrejši, a vozniško, kot celota, me je C40 res
prepričal.
Na voljo je tudi pol šibkejša različica z le enim motorjem in nekaj manjšo baterijo, medtem ko ima pri močnejšem C40 ta 78 kW (75 kWh neto) kapacitete in obljublja do 450 kilometrov dosega. V praksi je ob nežni desni nogi in upoštevanju nekaj načel varčne vožnje brez težav dosegljivih približno 400 kilometrov, ob priganjanju, seveda, manj. Regeneracija je zelo učinkovita, tudi občutek med zaviranjem je vseskozi zvezen oziroma brez kakšnega posebej občutnega prehoda ob »vklopu« klasičnih
zavor, večino časa pa lahko, če to funkcijo vklopite prek menija na osrednjem zaslonu, vozite zgolj z eno stopalko. Hitro se navadite takega načina in priznam, ko sem se za volvom presedel v neki drugi, klasično gnani avtomobil, sem ga sprva kar pogrešal.
150 kW je največja moč polnjenja na hitrih polnilnicah DC, na polnilnicah AC ta znaša 11 kW.
Ko smo ravno pri infotainmentu – ta prevzema večino funkcij, več, kot je v resnici funkcionalno, saj morate tudi za spremembo temperature in podobne osnove brskati po (pod)menijih. Operacijski sistem osrednjega 22,9-centimetrskega zaslona povzema osnove in logiko googla ter androida, zmore posodabljanje na daljavo in možnost nalaganja dodatnih aplikacij po želji, z majhnimi ikonami na osnovnem meniju pa med vožnjo zahteva pre(več) pozornosti. Navigacija, žal, vsaj pri testnem vozilu (enako je
bilo pri XC40) ni znala poiskati javnih polnilnic – niti tedaj, ko je ob nižji ravni baterije sistem to sam predlagal.
Notranjost je v osnovi enake zasnove kot pri drugih vozilih te znamke. Kot celota je natančno izdelana in pušča vtis kakovosti, občutek za volanom je zelo podoben kot v XC40. Na sprednjih sedežih je prostora dovolj za veliko večino voznikov, zadaj pa ga zaradi padajoče linije strehe za odrasle potnike v višino kmalu zmanjka. Kupejevski zadek s svojimi zajetnimi stebrički in majhnim zadnjim steklom tudi precej okrni preglednost, zato je parkirni pripomoček s 360-stopinjskim prikazom več kot
dobrodošel. Ta je v paketu pro del serijske opreme, prav tako zmogljiv in kakovosten avdio sistem harman/kardon s 13 zvočniki, panoramska steklena streha, odlični žarometi LED in poleg številnih drugih dobrot še temeljit nabor varnostnih sistemov in drugih pripomočkov ter okrasnih elementov. Ni kaj, prvi popolnoma električni avtomobil je Volvu zelo dobro uspel.
Volvo C40 P8 recharge AWD pro |
Vozilo in motor: kupejevski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 2x električni, 300 kW (408 KM), 660 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.440 x 1.873 x 1.591 mm; Medos. razdalja: 2.702 mm; Pnevmatike: spredaj 235/45 R20, zadaj 255/40 R20; Masa/nosilnost: 2.185/435 kg; Prtljažnik: 413–1205 + 31 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,7 s; Poraba energije (WLTP): 20,0 kWh/100 km; Povprečje na testu: 21,3 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (C40 P6 recharge FWD plus): 51.990 €, testno vozilo: 71.940 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, vozne lastnosti, bogata oprema |
![]() |
preglednost nazaj, navigacija ne prikazuje polnilnic |
![]() |
brez napak |