Avto.info
Iskalnik: Model:

Volvo C40 P8 recharge AWD pro

Uspešno že v prvem poskusu

  • Kot prvi popolnoma električni volvo je na našem testu celo presegel začetna pričakovanja
  • Tehnično osnovo si deli z XC40, a kljub temu ne sklepa kompromisov
  • Ob električnih 300 kW (408 KM) in štirikolesnem pogonu stotico doseže v 4,7 sekunde
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 4. februar 2023

Čeprav gre za kupejevsko izvedbo modela XC40, ki se je na primerjalnem testu premium športnih terencev PRIMA zavihtel na prvo mesto, gre za prvi popolnoma in izključno električno gnan Volvov električni avtomobil. In ne glede na to, da si z omenjenim deli tehnično osnovo in še precej drugega, ne sklepa kompromisov. Tu imam, med drugim, v mislih sprednji prtljažnik, ki je s svojimi 31 litri več kot dovolj velik za oba polnilna kabla (za polnjenje na domači šuko vtičnici in na javni polnilnici AC), in še kakšno malenkost zraven, tudi v dnu nameščena baterija prav z ničimer ne krni notranjosti in s svojim nizkim težiščem pripomore k zelo dobri legi na cesti.

Kljub veliki masi več kot dve toni se tudi skozi več zapored nanizanih ovinkov pelje presenetljivo lahkotno.


Priznam, vozne lastnosti so me prijetno presenetile in v vožnji sem užival bolj, kot sem sprva pričakoval. C40 je prava mala športna zverina, če se lahko tako izrazim, zanesljivo leži na cesti in se v ovinkih skoraj nič ne nagiba, z natančnim volanom (možnost izbire med dvema trdotama; mehkejšo, ki je uporabna predvsem v mestu, in čvrstejšo) natančno sledi začrtani smeri in se kljub več kot dvema tonama tudi v ostrejših zavojih vede presenetljivo lahkotno. Svoje dodajata dva elektromotorja, po eden na vsaki osi, ki celo na podlagi z ne najboljšim oprijemom poskrbita za pravi katapult z mesta in doseganje trimestne vrednosti merilnika hitrosti v manj kot petih sekundah. Moči je vedno več kot dovolj in tudi prehitevanja na krajših ravninah so, če vsaj malo poznate cesto, zanj mačji kašelj. Okej, morda me je malce zaneslo in tej športnosti dajem prevelik pomen; res je tudi, da so nekateri električni avtomobili v golih pospeških še hitrejši, a vozniško, kot celota, me je C40 res prepričal.

Na voljo je tudi pol šibkejša različica z le enim motorjem in nekaj manjšo baterijo, medtem ko ima pri močnejšem C40 ta 78 kW (75 kWh neto) kapacitete in obljublja do 450 kilometrov dosega. V praksi je ob nežni desni nogi in upoštevanju nekaj načel varčne vožnje brez težav dosegljivih približno 400 kilometrov, ob priganjanju, seveda, manj. Regeneracija je zelo učinkovita, tudi občutek med zaviranjem je vseskozi zvezen oziroma brez kakšnega posebej občutnega prehoda ob »vklopu« klasičnih zavor, večino časa pa lahko, če to funkcijo vklopite prek menija na osrednjem zaslonu, vozite zgolj z eno stopalko. Hitro se navadite takega načina in priznam, ko sem se za volvom presedel v neki drugi, klasično gnani avtomobil, sem ga sprva kar pogrešal.

150 kW je največja moč polnjenja na hitrih polnilnicah DC, na polnilnicah AC ta znaša 11 kW.


Ko smo ravno pri infotainmentu – ta prevzema večino funkcij, več, kot je v resnici funkcionalno, saj morate tudi za spremembo temperature in podobne osnove brskati po (pod)menijih. Operacijski sistem osrednjega 22,9-centimetrskega zaslona povzema osnove in logiko googla ter androida, zmore posodabljanje na daljavo in možnost nalaganja dodatnih aplikacij po želji, z majhnimi ikonami na osnovnem meniju pa med vožnjo zahteva pre(več) pozornosti. Navigacija, žal, vsaj pri testnem vozilu (enako je bilo pri XC40) ni znala poiskati javnih polnilnic – niti tedaj, ko je ob nižji ravni baterije sistem to sam predlagal.

Notranjost je v osnovi enake zasnove kot pri drugih vozilih te znamke. Kot celota je natančno izdelana in pušča vtis kakovosti, občutek za volanom je zelo podoben kot v XC40. Na sprednjih sedežih je prostora dovolj za veliko večino voznikov, zadaj pa ga zaradi padajoče linije strehe za odrasle potnike v višino kmalu zmanjka. Kupejevski zadek s svojimi zajetnimi stebrički in majhnim zadnjim steklom tudi precej okrni preglednost, zato je parkirni pripomoček s 360-stopinjskim prikazom več kot dobrodošel. Ta je v paketu pro del serijske opreme, prav tako zmogljiv in kakovosten avdio sistem harman/kardon s 13 zvočniki, panoramska steklena streha, odlični žarometi LED in poleg številnih drugih dobrot še temeljit nabor varnostnih sistemov in drugih pripomočkov ter okrasnih elementov. Ni kaj, prvi popolnoma električni avtomobil je Volvu zelo dobro uspel.
 

Volvo C40 P8 recharge AWD pro
 Vozilo in motor kupejevski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 2x električni, 300 kW (408 KM), 660 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.440 x 1.873 x 1.591 mm; Medos. razdalja: 2.702 mm; Pnevmatike: spredaj 235/45 R20, zadaj 255/40 R20; Masa/nosilnost: 2.185/435 kg; Prtljažnik: 413–1205 + 31 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,7 s; Poraba energije (WLTP): 20,0 kWh/100 km; Povprečje na testu: 21,3 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (C40 P6 recharge FWD plus): 51.990 €, testno vozilo: 71.940 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana.
zmogljivosti, vozne lastnosti, bogata oprema

preglednost nazaj, navigacija ne prikazuje polnilnic

brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.