Avto.info

Ekskluzivno

Premik slovitega športnega dvojca

Leta 2025 bosta najbolj kompaktna porscheja, cayman in boxster, postala električna. Motor bo nameščen le za zadnji kolesi, zmogel bo kar 500 "konjev". Od aktualnega bosta težja, a bo razlika na račun nove tehnologije baterij razmeroma majhna.

Avtor: Robert Potočnik / Foto: QRT
Nedelja, 14. november 2021

Porsche je v zadnjih letih dokazal naprednost in drznost pri poseganju v svoje temelje, ki jih je izruval in postavil na novo. Po taycanu v elektrifikacijo sledita cayman in boxster, leta 2025 bosta prinesla kopico nove tehnike in najboljše zmogljivosti doslej.

Porschejeva pot v elektrifikacijo je bila tlakovana z žeblji. Po cestah sveta so jih raztresli dvomi v energent, ki se marsikomu še danes zdi popolnoma neprimeren za ikonično znamko, kot je Porsche. Za znamko, ki slovi po bokserskih strojih kovinskega ropota, po brutalnosti vožnje in občutkov ter po značaju, ki je nezamenljiv tudi in predvsem zaradi pogona.

Svet gre naprej in Porsche z njim. Tisti, ki so nergali nad le štirivaljnim bokserjem v 718, bodo zdaj ostali brez besed. Od leta 2025 bosta oba električna.


Taycan je to spremenil oziroma začel spreminjati. Prvi električni porsche je razblinil dvome o novi tehniki in pustil očitna le tista vprašanja, ki so strogo vezana na bencinski pogon. Tega pač elektrika ne more zamenjati. Uspeh taycana, ki je v zadnjem letu dni prepričal skoraj toliko kupcev kot ikona 911, več kot 20 tisoč, je ohrabril Porschejeve inženirje, ki že načrtujejo naslednja poglavja knjige o elektrifikaciji. Leta 2023 bo z elektromotorjem med kupce zapeljal porsche macan, leta 2025 pa dvojec boxster in cayman. Kaj pa 911? Tega bodo pustili do konca in morda še čez. Vmes ga bodo, zaradi izpustov, le delno ali polno hibridizirali in konec desetletja morda nastavili še na delovanje sintetičnih goriv. Ta bodo skoraj brez emisij, a bodo osemkrat dražja od klasičnega bencina.

Vrnimo se k dvojcu boxster/cayman. V zadnji generaciji sta oba mala oziroma osnovna športna porscheja dobila dvolitrski in 2,5-litrski turbo štirivaljni bokser ter dvomljivce prepričala z globoko sapo in pravim zvokom, kljub maloštevilni glavi v razmeroma majhnih strojih. Z atmosfercem so pustili le model GTS.

Naslednji dvojec bo, ja, seveda, električen. Za tolažbo vsem navdušencem bo pogon obeh tako silovit kot še nikoli doslej. Elektromotor na zadnji osi bo zmogel kar 373 kilovatov (500 konjskih moči) in bo po pospeških za seboj pustil skoraj vse različice modela 911. Boxster in cayman se vsaj po tej plati ne bosta več držala nazaj.

Kako bo s slovito lego na cesti, uravnoteženo zasnovo in idealno razporeditvijo mase med obema osema ter, najpomembneje, kako bo z maso?

Osnovni cayman ima danes maso 1.410 kilogramov, novi bo imel kar 1.700 kilogramov, pa še to s sila veliko vloženega truda razvojnikov in inženirjev. Ti, denimo, razvijajo baterijo, ki vsebuje silicij in tako omogoča večjo energijsko gostoto. Baterija uporabne kapacitete 80 kilovatnih ur je zato težka približno toliko kot 50-kWh baterija, to je dobrih 400 kilogramov. Nekaj prihranka pri masi bo prinesel tudi električni motor, ki je lažji od klasičnega. Preostanek bodo inženirji pridobili z uporabo aluminija in ogljikovih vlaken.

Boxster in cayman bosta v takrat že zelo razvitem svetu električnih avtov veljala za zelo lahka, čeprav se to danes morda zdi neverjetno, celo privlečeno za lase.

Baterija kapacitete 80 kWh bo zaradi uporabe silicija po masi podobna 50-kWh baterijam, tehtala bo »le« 400 kilogramov.


Za vgradnjo baterije precejšnje kapacitete in skromne debeline (le 11 centimetrov, kot pri meganu e-tech electric) so morali inženirji krepko prilagoditi zasnovo. Medosna razdalja se je povečala iz 2,48 na 2,56 metra, baterija pa sega do skrajnih mej med obema osema. Zunanja dolžina se je ob tem zaradi skromnejših previsov, ki jih omogoča majhen elektromotor, zmanjšala na le 4,33 metra (iz 4,38 do 4,46 pri sedanjih modelih).

Razlika pri zasnovi obeh bo, kot zdaj, zelo skromna. Boxster bo zaradi mehanizma za odpiranje strehe dobil nekoliko drugače oblikovan zadek in pribitek pri masi, ki ga terjajo ojačitve. Ta bo 70 kilogramov, kar pomeni, da bo masa segala skoraj do 1.800 kilogramov.

Razveseljiva pa bo cena obeh, ki bo ostala na ravni sedanjih modelov, torej med 70 in 80 tisočakov, kar bo za 500-konjski roadster ali kupe prava kupčija.

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.