Ekskluzivno
Premik slovitega športnega dvojca
Leta 2025 bosta najbolj kompaktna porscheja, cayman in boxster, postala električna. Motor bo nameščen le za zadnji kolesi, zmogel bo kar 500 "konjev". Od aktualnega bosta težja, a bo razlika na račun nove tehnologije baterij razmeroma majhna.
Nedelja, 14. november 2021
Porsche je v zadnjih letih dokazal naprednost in drznost pri poseganju v svoje temelje, ki jih je izruval in postavil na novo. Po taycanu v elektrifikacijo sledita cayman in boxster, leta 2025 bosta prinesla kopico nove tehnike in najboljše zmogljivosti doslej.
Porschejeva pot v elektrifikacijo je bila tlakovana z žeblji. Po cestah sveta so jih raztresli dvomi v energent, ki se marsikomu še danes zdi popolnoma neprimeren za ikonično znamko, kot je Porsche. Za znamko, ki slovi po bokserskih strojih kovinskega ropota, po brutalnosti vožnje in občutkov ter po značaju, ki je nezamenljiv tudi in predvsem zaradi pogona.
Svet gre naprej in Porsche z njim. Tisti, ki so nergali nad le štirivaljnim bokserjem v 718, bodo zdaj ostali brez besed. Od leta 2025 bosta oba električna.
Taycan je to spremenil oziroma začel spreminjati. Prvi električni porsche je razblinil dvome o novi tehniki in pustil očitna le tista vprašanja, ki so strogo vezana na bencinski pogon. Tega pač elektrika ne more zamenjati. Uspeh taycana, ki je v zadnjem letu dni prepričal skoraj toliko kupcev kot ikona 911, več kot 20 tisoč, je ohrabril Porschejeve inženirje, ki že načrtujejo naslednja poglavja knjige o elektrifikaciji. Leta 2023 bo z elektromotorjem med kupce zapeljal porsche macan, leta
2025 pa dvojec boxster in cayman. Kaj pa 911? Tega bodo pustili do konca in morda še čez. Vmes ga bodo, zaradi izpustov, le delno ali polno hibridizirali in konec desetletja morda nastavili še na delovanje sintetičnih goriv. Ta bodo skoraj brez emisij, a bodo osemkrat dražja od klasičnega bencina.
Vrnimo se k dvojcu boxster/cayman. V zadnji generaciji sta oba mala oziroma osnovna športna porscheja dobila dvolitrski in 2,5-litrski turbo štirivaljni bokser ter dvomljivce prepričala z globoko sapo in pravim zvokom, kljub maloštevilni glavi v razmeroma majhnih strojih. Z atmosfercem so pustili le model GTS.
Naslednji dvojec bo, ja, seveda, električen. Za tolažbo vsem navdušencem bo pogon obeh tako silovit kot še nikoli doslej. Elektromotor na zadnji osi bo zmogel kar 373 kilovatov (500 konjskih moči) in bo po pospeških za seboj pustil skoraj vse različice modela 911. Boxster in cayman se vsaj po tej plati ne bosta več držala nazaj.
Kako bo s slovito lego na cesti, uravnoteženo zasnovo in idealno razporeditvijo mase med obema osema ter, najpomembneje, kako bo z maso?
Osnovni cayman ima danes maso 1.410 kilogramov, novi bo imel kar 1.700 kilogramov, pa še to s sila veliko vloženega truda razvojnikov in inženirjev. Ti, denimo, razvijajo baterijo, ki vsebuje silicij in tako omogoča večjo energijsko gostoto. Baterija uporabne kapacitete 80 kilovatnih ur je zato težka približno toliko kot 50-kWh baterija, to je dobrih 400 kilogramov. Nekaj prihranka pri masi bo prinesel tudi električni motor, ki je lažji od klasičnega. Preostanek bodo inženirji pridobili z uporabo aluminija in ogljikovih vlaken.
Boxster in cayman bosta v takrat že zelo razvitem svetu električnih avtov veljala za zelo lahka, čeprav se to danes morda zdi neverjetno, celo privlečeno za lase.
Baterija kapacitete 80 kWh bo zaradi uporabe silicija po masi podobna 50-kWh baterijam, tehtala bo »le« 400 kilogramov.
Za vgradnjo baterije precejšnje kapacitete in skromne debeline (le 11 centimetrov, kot pri meganu e-tech electric) so morali inženirji krepko prilagoditi zasnovo. Medosna razdalja se je povečala iz 2,48 na 2,56 metra, baterija pa sega do skrajnih mej med obema osema. Zunanja dolžina se je ob tem zaradi skromnejših previsov, ki jih omogoča majhen elektromotor, zmanjšala na le 4,33 metra (iz 4,38 do 4,46 pri sedanjih modelih).
Razlika pri zasnovi obeh bo, kot zdaj, zelo skromna. Boxster bo zaradi mehanizma za odpiranje strehe dobil nekoliko drugače oblikovan zadek in pribitek pri masi, ki ga terjajo ojačitve. Ta bo 70 kilogramov, kar pomeni, da bo masa segala skoraj do 1.800 kilogramov.
Razveseljiva pa bo cena obeh, ki bo ostala na ravni sedanjih modelov, torej med 70 in 80 tisočakov, kar bo za 500-konjski roadster ali kupe prava kupčija.