Ekskluzivno
Dvomljivo obujanje nostalgije
Novi kupejevski križanec neguje spomin na legendarni M1, ne predstavlja pa naslednika. Športnik nove dobe bo električen in z zasnovo križanca. Predstavljal bo vrh ponudbe nemške znamke, duhovno bo zamenjal M8 coupe.
Ponedeljek, 21. oktober 2024
Ekscentrični BMW kupejevski križanec je pravo presenečenje. Na trgu bo sicer šele leta 2026, že zdaj pa buri duhove zaradi pretirane oblikovne podobnosti s slovitim M1 iz leta 1978. Tehnično bo seveda popolnoma drugačen.
Da bi BMW obudil legendarni M1, prvi BMW M iz leta 1978, se je še pred kratkim zdelo nepredstavljivo. BMW je sicer v preteklosti že zagrešil nekaj napak, denimo ko je izdelal karavanski touring, prešel z motorja V na vrstne šestvaljne motorje, atmosferski motor zamenjal za turbo, in seveda naredil prvi SUV BMW X5, ki ima danes velik podmladek in skrbi za finančno zdravje podjetja. A da bo obudil M1, ne tega pa ne!
To se vendarle bo zgodilo, a ne tako, kot si predstavljate. BMW ima nekaj skritih adutov v žepu, a katerih še ne govori. Mednje pa sodi tudi kupejevski križanec z letnico 2026, ki na prvi pogled, na risbah, zrisanih na podlagi zanesljivih informacij, prinaša veliko podobnosti z legendarnim M1.
To recimo velja za klinasto oblikovan sprednji del, ki ga je M1 leta 1978 vtisnil oblikovalec Giorgetto Giugiaro. Podobnosti opazimo tudi na stranskem delu in zadku, le da se ta dviga precej višje kot pri M1 in deluje kot križanec. Če v enačbo vključimo še višjo oddaljenost od tal, ki je posledica v dno karoserije vgrajene baterije in nekaj drugih sprememb, novemu kupeju ne smemo reči novi M1. Lahko pa zapišemo, da nanj krepko spominja.
Obujanje legende M1 bi bilo sporno, saj je original eden in edini. BMW pa vseeno prav rad namigne na podobnosti z njim.
Razlike še posebej veljajo za tehniko in zasnovo, ki s slovitim predhodnikom nimata prav nikakršne povezave. To bo namreč tretji model nove platforme neue klasse, ta pa je seveda električna in tako modularna oziroma prilagodljiva, da omogoča velik razpon modelov, od serije 1 do 5 ali celo 7.
Prva dva modela neue klasse bosta velikosti BMW 3 in X3 oziroma X4, novi kupejevski križanec pa bo velikosti BMW 8 coupe in bo kot takšen tudi dejansko M1 nove dobe.
Naslednje številke razkrivajo, da bo šlo za vrhunski model. Nekaj takšnega, kar danes predstavlja BMW M8 coupe, saj bodo kupejevski križanec poganjali kar štirje elektromotorji s skupno močjo 1.000 kW oziroma 1.360 KM in z navorom prek 1.000 Nm.
Takšen pogon bo v novem kupeju doživel premiero, saj BMW doslej v avto še ni vgradil štirih motorjev, torej po enega na vsako posamezno kolo. BMW se sicer z idejo avtomobilske pošasti ukvarja že kar nekaj časa. Frank Weber, vodja razvoja BMW, je pred leti napovedal: «Platforma neue klasse je bila med drugim zasnovana tudi za namestitev štirih neodvisnih električnih motorjev s skupno močjo enega megavata. Kar je, prevedeno v velikosti, ki smo jih bolj vajeni, natanko 1.000 kilovatov oziroma
1.360 konjskih moči. Da ne omenjamo čudežev, ki bi jih takšna mehanska ureditev omogočila z vidika porazdelitve navora. Možnosti upravljanja teh električnih enot so neizmerne, mogoče je narediti nore stvari,« se je pridušal Weber.
To bo prva pošast platforme neue klasse s štirimi motorji in tisoč kilovati moči.
Z novo platformo v dno karoserije avtomobila prihajajo tudi nove baterije cilindrične zasnove, zasnovane skupaj s kitajskim partnerjem, ki bodo imele večjo energijsko gostoto in bodo cenejše od današnjih prizmatičnih. Torej bodo za doseganje enakega dosega med polnjenji lažje, in to celo do 30 odstotkov, če zraven štejemo še aerodinamične popravke, ki bodo prispevali k učinkovitosti. Neuradno so znane že kapacitete baterij, te bodo segale od 75 kWh in 90 kWh do 105 kWh neto oziroma uporabne
vrednosti.
Je novi kupejevski križanec dedič M1 ali ne? Ko si ga natančno ogledamo, v sprednjem delu spominja tako na M1 kot na i8. Drži pa, da z nobenim od njih ne bo imel kaj dosti skupnega in bo BMW prinesel predvsem vstop v električno prihodnost na najvišji ravni avtomobilov gran turismo. V senci tega ekscentričnega in futurističnega avtomobila si je BMW pravzaprav omislil razširjeno družino električnih avtomobilov, ki bo v treh letih štela šest članov.
Začelo se bo že prihodnje leto z novim iX3 ter njegovo različico z dolgo medosno razdaljo za Kitajsko. Leto pozneje bo na vrsti srednje velika limuzina, enaka seriji 3, in njen dvojnik, podoben trenutni seriji 4 gran coupé. Za leto 2027 sta predvidena naslednika BMW serije 3 touring in kompaktnega iX1. Šesti model pa še ni znan. Nekje vmes pa se bo znašel tudi opisani kupejevski križanec, ki za zdaj še ni uraden član strategije BMW.